Slapeloze ochtend!!!

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Anastasia

Slapeloze ochtend!!!

Berichtdoor Anastasia » ma 25 mei 2015, 15:32

Dag iedereen,

Sinds maart hebben wij onze 2 jarige kater Calisto in huis genomen.
Hij is het liefste beestje dat er is en wij zijn helemaal gek op hem!
Als wij naar bed gaan, gaat hij lekker meeslapen. Vanaf 5 u wordt hij waker, miauwt, loopt over ons gezicht en krabt aan men hoofd alsof het een krabpaal is :( help_sm

Als wij dan opstaan gaat hij zelf lekker naar bed! Een echt boefje!

Nu, wij verhuizen binnen een maandje en dachten dat het miss beter is dat hij niet meer bij ons slaapt... Maar toch hebben wij hem graag dicht bij ons...

Voor het slapen spelen wij met hem en dan krijgt hij nog wat eten.

Heeft iemand enige tips??

Groetjes
Anastasia
love3_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Slapeloze ochtend!!!

Berichtdoor Clemmetje » ma 25 mei 2015, 16:43

Tja, ik zou zeggen niet eraan toegeven (hoe moeilijk dit ook is) en kijken of je zijn ritme gelijk krijgt met het jouwe.
En misschien nog wat langer spelen 's avonds.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 25 mei 2015, 19:21

Je moet eigenlijk weten waarom hij dit gedrag inzet, wat hij ermee wil bereiken. Is het alleen aandacht, of wil hij eten? Dat is belangrijk om te weten, zodat je het gedrag vervolgens kun proberen te doorbreken. Negeren zoals Clem zegt is wel een optie. Je kunt hem natuurlijk toch ook - tijdelijk- de toegang tot jullie slaapkamer ontzeggen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 25 mei 2015, 20:35

Hou hele duidelijke regels aan ,nooit toch 1 x iets toestaan wat je eigenlijk niet wil ,
ze kunnen het dat heel lang volhouden om toch hun zin te krijgen ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 25 mei 2015, 20:42

Mijn siamees-achtige haarbal Asbo begint altijd een uur voor etenstijd te bleren. Aangezien ik niet elke ochtend een uur voor opstaan-tijd wakker gejengeld wil worden krijgt zij 's ochtends nooit eten. Daar is ze aan gewend, en het gaat prima.

Anastasia

Berichtdoor Anastasia » ma 25 mei 2015, 21:16

Mijn siamees-achtige haarbal Asbo begint altijd een uur voor etenstijd te bleren. Aangezien ik niet elke ochtend een uur voor opstaan-tijd wakker gejengeld wil worden krijgt zij 's ochtends nooit eten. Daar is ze aan gewend, en het gaat prima.

Calisto weegt 3,5 kilo en krijgt 65/70 gram royal canin sphynx.. tegen een uurtje of 21 is alles op en ik vertik hem meer te geven... hij is namelijk nogal gulzig. Als hij vervelend doet s ochtends sta ik op om hem wat eten te geven, en dan is hij weer even rustig...

Dus zoals jij zegt niet opstaan om hem eten te geven en hem gewoon lastig laten doen? zal op men tanden bijten worden eek_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 25 mei 2015, 21:27

Als hij vervelend doet s ochtends sta ik op om hem wat eten te geven, en dan is hij weer even rustig...
Sja... slimme poes laugh_sm Zo heeft hij jou dus goed afgericht: hij weet nou dat als hij 's ochtends maar lang genoeg doorjengelt jij hem eten gaat geven. Als je niet snel genoeg doet wat hij wil dan gooit hij gewoon het volume omhoog. Voor hem werkt dat prima, dus daar zal hij zeker mee doorgaan.
Dus zoals jij zegt niet opstaan om hem eten te geven en hem gewoon lastig laten doen? zal op men tanden bijten worden eek_sm
Yep. Dat wordt eerst inderdaad even volhouden want hij heeft inmiddels geleerd dat janken om eten beloond wordt. Dus dat zal hij nog wel een tijdje blijven volhouden. Maar als jullie je poot stijf houden zal hij hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk opgeven. Daarentegen als je toegeeft, ook al is het maar af en toe, dan ga je dit voor altijd houden en zal het alleen maar erger worden.

Hier thuis zijn twee vaste etenstijden omdat George de bloterik op strak dieet staat vanwege zijn diabetes. 's Ochtends krijgt alleen George eten, 's avonds George en Asbo allebei. Er gaat zelfs een wekker om etenstijd want George moet op vaste tijd zijn insuline hebben. Deze routine is elke dag strak hetzelfde dus de katten zijn er helemaal aan gewend.

Succes en sterkte!!

Anastasia

Berichtdoor Anastasia » ma 25 mei 2015, 21:35

Als hij vervelend doet s ochtends sta ik op om hem wat eten te geven, en dan is hij weer even rustig...
Sja... slimme poes laugh_sm Zo heeft hij jou dus goed afgericht: hij weet nou dat als hij 's ochtends maar lang genoeg doorjengelt jij hem eten gaat geven. Als je niet snel genoeg doet wat hij wil dan gooit hij gewoon het volume omhoog. Voor hem werkt dat prima, dus daar zal hij zeker mee doorgaan.
Yep. Dat wordt eerst inderdaad even volhouden want hij heeft inmiddels geleerd dat janken om eten beloond wordt. Dus dat zal hij nog wel een tijdje blijven volhouden. Maar als jullie je poot stijf houden zal hij hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk opgeven. Daarentegen als je toegeeft, ook al is het maar af en toe, dan ga je dit voor altijd houden en zal het alleen maar erger worden.

Hier thuis zijn twee vaste etenstijden omdat George de bloterik op strak dieet staat vanwege zijn diabetes. 's Ochtends krijgt alleen George eten, 's avonds George en Asbo allebei. Er gaat zelfs een wekker om etenstijd want George moet op vaste tijd zijn insuline hebben. Deze routine is elke dag strak hetzelfde dus de katten zijn er helemaal aan gewend.

Succes en sterkte!!
Oooo arme George! sad1_sm
Bedankt Audrey! Vanaf deze nacht zal Calisto zijn leven helemaal veranderen :) en wij slapen met oordopjes ohmy_sm
Dank je voor het antwoorden!

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 25 mei 2015, 21:44

Met George gaat het naar omstandigheden prima hoor, hij zit nu op schoot onder zijn fleece dekentje en ik moet om hem heen typen rolleyes1_sm
Vanaf deze nacht zal Calisto zijn leven helemaal veranderen :) en wij slapen met oordopjes ohmy_sm
Sterkte en succes dry_sm

Niet tegen Calisto vertellen dat het mijn advies was hoor, anders heb ik straks een kwaaie kale kater op de stoep laugh_sm laugh_sm

Anastasia

Berichtdoor Anastasia » ma 25 mei 2015, 21:52

Met George gaat het naar omstandigheden prima hoor, hij zit nu op schoot onder zijn fleece dekentje en ik moet om hem heen typen rolleyes1_sm
Vanaf deze nacht zal Calisto zijn leven helemaal veranderen :) en wij slapen met oordopjes ohmy_sm
Sterkte en succes dry_sm

Niet tegen Calisto vertellen dat het mijn advies was hoor, anders heb ik straks een kwaaie kale kater op de stoep laugh_sm laugh_sm

hihi :D zal het zeker niet vertellen.
Ik hou je op de hoogte van de vorderingen :D

Terug naar “Gedrag en opvoeding”