Slapeloze ochtend!!!

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Marthe
Contacteer:

Re: Slapeloze ochtend!!!

Berichtdoor Marthe » ma 25 mei 2015, 22:15

Dan is het inderdaad zo dat je hem zelf eigenlijk geleerd hebt dat hij voor dit gedrag beloond wordt in de vorm van eten. Dat wordt ofwel keihard negeren, wat voor veel eigenaren heel moeilijk is omdat katten tot het uiterste gaan voordat het gedrag uitdooft. Een andere optie is dat je jezelf loskoppelt van het ontbijt, door een voerautomaat op timer te kopen. Dan kun je instellen dat de timer bijv. om 5u open gaat (liefst iets voor het moment dat hij gaat jengelen). Dan ben jij voor hem niet meer de link naar zijn eten en kun je dit gedrag wellicht ook doorbreken.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » di 26 mei 2015, 21:46

Ik heb hier ook een voerautomaat staan die 3x per dag een berg brokken geeft.. Zo heb ik nooit last van gillende katten aan mijn bed dry_sm
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » di 26 mei 2015, 21:52

Is het niet dat hij zo schrokt,
omdat hij net als vele Sphynxen de hele dag door eten.
Een sphynx die geen echte ziekte heeft eet over het algemeen de hele dag.
En dat zal voor hem ook geen kwaad kunnen nu hij toch niet te dik is.

Anastasia

Berichtdoor Anastasia » di 26 mei 2015, 22:14

Is het niet dat hij zo schrokt,
omdat hij net als vele Sphynxen de hele dag door eten.
Een sphynx die geen echte ziekte heeft eet over het algemeen de hele dag.
En dat zal voor hem ook geen kwaad kunnen nu hij toch niet te dik is.

Hoi hoi,

Hij eet ook wel de hele dag door, maar rond een uurtje of 21 is alles op... En dat is dan 70gram van royal canin sphynx...
Denk je dat het te weinig is? Wij hebben hem deze ochtend heel erg genegeerd en is hij toch terug in bed gekropen en na een half uurtje weer geprobeerd... Is miss beter om natvoer bij te geven? Hij heeft wel gemakkelijk diarree :( Ik heb trouwens nog viyo melk staan... miss moet ik dat ook in de ochtend geven? Maar ben bang dat dit ook diarree gaat geven... rolleyes1_sm

groetjes!

marisser

Berichtdoor marisser » di 26 mei 2015, 22:23

Wat mij opvalt bij mijn sphynx is dat ze snachts het meeste eten.
Ik zou niets anders geven met het oog op zijn diaree.
Al zeker geen zachtvoer of melk wat je wel zou kunnen proberen is s'avonds als jullie gaan eten hem rauw vlees te geven dat is meestal wel goed voor de honger verteerd niet zo snel je moet namelijk wel denken dat Sphynxen een snelle spijsvertering hebben.
Ik wil je vanuit mij zelf wel zeggen dat ze echt veel meer eten dan 70gr dat op de verpakking staat je mag echt meer geven hoor.
En ja ik ben niet kapot van rc omdat er meer graan in zit dan vlees ik geef caro croc maar goed dat is echt iets dat je zelf moet ervaren.
Wel hebben veel mensen hier cc die vroeger rc gaven.
Nou ik hoop dat ik je ook een beetje heb kunnen helpen.

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 26 mei 2015, 22:26

George eet per dag een half pond rauwvoer, verdeeld over twee maaltijden. Ik kijk niet meer naar wat de verpakking zegt over hoeveel eten ze moeten hebben, ik kijk naar de kat. Wordt die dun dan krijgt die meer eten, wordt die dik dan krijgt die minder eten.

Van Royal Canin krijgt George gelijk vieze gele diarrhee en na een paar dagen rode uitslag. Heb je al eens overwogen rauw voer te geven? Veel sphynxen doen het daar goed op. Minder diarrhee, minder buikklachten. Als je het koopt zijn het meestal bevroren worsten in plastic verpakt, minder eng en bloederig dan het klinkt.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 26 mei 2015, 23:22

Die timer die Marthe opperde werkt ook erg goed. Het scheelt een hoop gejengel om eten. Maar is het wel echt eten wat hij wil? Onze jongste maakt ons 's ochtends vroeg altijd wakker als hij wil kroelen. Hij weet dat hij pas eten krijgt als mijn vriend terug komt van de sportschool. Om 7 uur wil hij vooral zijn ochtend kroelsessie.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 27 mei 2015, 19:43

Hoi Hoi
70 gram is echt heel erg weinig voor een Sphynx ,hier hebben ze ook 24 uur per dag eten staan ,probeer hem wat rauw vlees bij te voeren ,is heel erg goed voor hem ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » vr 29 mei 2015, 19:48

Een kat eet normaal zo'n 15 keer per dag een klein hapje.
Als je slechts 2 keer per dag eten geeft, lijdt hij de rest van de tijd honger.
Als hij teveel zou schrokken, of als het te snel op is, kan je ook met voerpuzzels werken, dat is een mentale stimulatie en een imitatie jacht tegelijk. Bovendien zijn Sphynxen zo slim, dat ze die puzzels heel leuk vinden.
Ann

Terug naar “Gedrag en opvoeding”