Karakter Devon Rex?

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

BelleFae

Karakter Devon Rex?

Berichtdoor BelleFae » do 25 jun 2015, 15:03

Ik heb al veel gelezen over de Devon Rex, maar vraag me toch af hoe jullie ze ervaren.

Ik hoor soms dat ze héél druk en aanwezig zijn. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat doen ze dan?
Zijn ze net zo druk als Siamezen/Bengalen/Oosterse kortharen?

Wie kan me wat meer vertellen over het karakter van de devon rex? :D

Marthe
Contacteer:

Re: Karakter Devon Rex?

Berichtdoor Marthe » do 25 jun 2015, 18:16

Mijn moeder heeft een (kruising??) Devon rex. Is een zwerver en komt uit het asiel. We zullen dus nooit met 100% zekerheid weten of het een echte Devon is. Hij is in ieder geval een vrij rustige en vooral gemoedelijke kater.
Ik denk dat het karakter van Devons is zoals met bijna alle raskatten. De algemene karakterbeschrijvingen zijn toch algemeen. Je kunt er nooit het karakter van een heel ras mee vangen, omdat er altijd zoveel individuele verschillen zijn. Mijn moeder en ik allebei sphynxen: zij 2, ik 1. Mijn sphynx is overwegend rustig en graag in aanwezigheid van mensen, maar wel op de zijlijn aanwezig. Haar halfzusje, dat bij mijn moeder woont, is meestal een hyperactieve stuiterbal die graag op schoot ploft. Mijn moeders andere sphynx is een zwaan-kleef-aan, die altijd aan mensen vastgeplakt zit.

marisser

Berichtdoor marisser » do 25 jun 2015, 19:14

Mijn ervaring is dat een devon een leuk beest is maar niet zo aanhankelijk als een sphynx.
Ik vind het eigenlijk zo als de bambino daar weet Wil alles van te vertellen.
Ik zelf heb geen devons maar een kennis van mij wel en vind ze bij haar wat afstandelijker o ja rona heeft er 1 gehad misschien kun je met haar babbelen er over.

rona

Berichtdoor rona » do 25 jun 2015, 20:08

Hoi
Ik heb een devon poesje gehad. Devons kunnen net als sphynxen erg gek doen en aanwezig zijn. Mijn meisje was vrij op zichzelf maar ook bij devons heb je verschillende karakters. Ze zijn ontzettend aanhankelijk en houden van aandacht en knuffelen. Ze hebben wel ruimte en klim mogelijkheden nodig. Die van mij hing altijd 3 meter hoog in de ren zodat ze over de schuur kon kijken. Ze hebben veel van de sphynxen weg. Nieuwschierig, ondeugend, ondernemend en vooral op mensen gericht. De haren, eigenlijk krullentjes verharen niet. Je vind af en toe een pluisje. Kies je voor een devon dan moet je ook beseffen dat deze niet alleen kunnen. Ze vinden het erg fijn een maatje te hebben. Maar als je de keuze voor dit ras gemaakt hebt weet ik zeker dat je een super leuk katje in je leven krijgt. Ooit komt er bij mij weer een devon hoor. Ze zijn geweldig. Succes met je zoektocht [WHITE SMILING FACE]
Groetjes linda

BelleFae

Berichtdoor BelleFae » do 25 jun 2015, 20:38

Hoi Linda,

Fijn dat je me wat kunt vertellen over het ras. Wij hebben een huisje met een afgezette tuin voor de katten. We hebben 2 Chihuahuas (spelen en knuffelen heel actief met de katten) en twee heilige Birmaan poezen. Daar zou een devon toch wel voldoende maatjes aan moeten hebben?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 jun 2015, 21:22

Hoi Hoi
Devons hebben ook een open karakter ,ook mens gericht ,en spelen ook graag ,maar ze zijn niet zo als een sphynx ,die zijn een graadje erger en trekken zich van niks iets aan ,

Ze zouden bij jou wel op hun plaats zijn ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

BelleFae

Berichtdoor BelleFae » zo 12 jul 2015, 12:01

We hebben ze ontmoet en ze zijn echt fantastisch. Als er een leuk kitten op ons pad komt, komt hier een Devon Rex. wub_sm wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 12 jul 2015, 20:24

GEFELICITEERD wat leuk wat SUPER!!!!!!! nergens last van gehad ???
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 12 jul 2015, 20:42

Wat leuk dat jullie verliefd zijn geworden op de Devon.
Houden jullie ons wel op de hoogte.
Groetjes Clem
Afbeelding

BelleFae

Berichtdoor BelleFae » ma 13 jul 2015, 09:28

Ja, uiteraard! :D we kunnen niet wachten (maar we zullen nog wel even moeten)

Terug naar “Gedrag en opvoeding”