Naakies terroriseren hond

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Koos2015

Naakies terroriseren hond

Berichtdoor Koos2015 » zo 03 jan 2016, 22:05

Sinds een ruime week hebben wij twee herplaats sphynxen. Gaat super goed, maar we hebben 1 probleem en dat wil ik graag zo snel mogelijk aanpakken zodat het niet uit de hand loopt.
Ons hondje is opgegroeid met katten en zacht van karakter, hij laat ze ook met rust. De eerste dagen gingen de naakies bij hem liggen en was het gelijk goed. Maar nu worden ze meer zeker van hun zaak en gaan ze zich thuis voelen. Nu zijn ze samen op hondenjacht. Als ze tegen hem aan willen liggen doen ze poeslief. Maar ligt hij in zijn mand en willen zij daar liggen dan slaan ze hem met grof geweld eruit. Net wilde hij even drinken in de keuken en ik zie dat ze met zijn tweeen hem achterna lopen en vervolgens de keuken uitjagen. Hond holt piepend terug de woonkamer in en zij als 2 hyena's er achteraan.
Wat moet ik doen? Hoe moet ik reageren?
Ik wil mijn naakies houden, maar onze hond moet ook een leven hebben.
verder doen ze het dus super, lief voor ons, voor de kidnjes, zindelijk en laten zelfs de kerstboom met rust ohmy_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Naakies terroriseren hond

Berichtdoor Wil » ma 04 jan 2016, 20:42

Hoi Koos
gefeliciteerd met je 2 kattenkinders
ik denk dat dit gewoon even tijd nodig heeft .Denk dat dat vanzelf goed gaat komen ook jou hond moet even aan deze 2 wennen ,en zo te horen voelen die zich al behoorlijk thuis .kan je op 2 plekken water neerzetten ? misschien dat dat al een hoop scheelt ,Jou hond moet ook aan de drukte van de 2 wennen ,als ze al bij elkaar liggen gaat het super voor zo'n korte tijd ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » ma 04 jan 2016, 21:09

Hoi, tof, je nakies erbij, ik sluit me bij Wil aan, ik zou het ook ff tijd geven.
Toe ik mijn eerste (en enige) hond kreeg, had ik 3 katten. ik heb het ze zelf laten uitzoeken, niet mee bemoeid en t werd al rap beter. Wel gaf ik, om de rangorde te bevestigen, de katten eerst eten en dan de hond.
Dat je nakies de hond wel opzoeken voor slapen, klinkt als geen hekel hebben aan, maar ff aftasten wat ze aan elkaar hebben...
Succes!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Koos2015

Berichtdoor Koos2015 » zo 28 feb 2016, 15:15

Helaas, het is met de hond en de poes niet meer goed gekomen wat deze week tot een bijtincident heeft geleid. Met de kater gaat het wel goed. We hebben besloten dat dit niet gaat werken voor ons. Het zijn moeder en zoon en ze uit elkaar halen is denk ik ook zielig? We moeten op zoek naar een nieuw huisje. Tranen met tuiten, maar het moet zeker ook voor de kinderen veilig zijn in huis. huilen_sm
En ze zijn verder zo lief voor ons en de kindjes... maar de hond is echt een issue.

De ouders staan niet in de database hier, zelf zijn ze wel HCM, PKD, fiv en felv getest, ik heb een aanvraag op fb gedaan of ik ze daar mag plaatsen. Pfffff wat een stap sad1_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 28 feb 2016, 16:21

Wat een moeilijke beslissing, maar bijtincidenten gaat inderdaad wel erg ver.
Als moeder en zoon dikke mik zijn zou ik ze ook niet scheiden.
Als ze zelf getest zijn en de testen zijn ingestuurd naar Wil en staan in de database dan kun je ze hier ook aanbieden als herplaatsers.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 28 feb 2016, 20:20

Hoi Hoi
wat is dit vreselijk balen ,je hebt er toch echt de tijd voor genomen ,wel super dat je ze bij elkaar laat
Moeilijke beslissing geweest ;( sterkte hier mee ,Ik duim dat je een gouden mandje voor ze gaat vinden maar dat gaat zeker lukken
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » zo 28 feb 2016, 21:33

Vreselijke beslissing! Ik hoop dat ze hun mandje vinden:)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Terug naar “Gedrag en opvoeding”