Wat moet ik nu?

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat moet ik nu?

Berichtdoor Wil » ma 06 jun 2016, 19:16

Dat van zo'n voer speel ding is zeker heel goed bedacht Marthe ,daar kunnen ze inderdaad een tijd mee bezig zijn ,
dank je wel voor je uitleg ,alle katten mensen hier hebben daar iets aan dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 07 jun 2016, 11:04

Als ze de thee echt niet aanraken, dan zou je het kruid door het eten kunnen proberen te mengen...Die van mij pikken dat prima (mits ze zelf vinden dat ze het nodig hebben laugh_sm ) maar er zijn er ook bij die het vertikken om te eten als er een kruidje doorheen zit.
Maximaal een halve theelepel per dag geven, liefst verdeeld over 2x (dus tussenpozen van 12 uur) het werkt nl niet lang door...
En icm met de tips van Marthe moet je toch een heel eind komen ;)

ps: alternatief als ze die citroenmelisse echt niet willen ; passieflora (verkrijgbaar in capsule vorm van arkocaps, en dan 1/4 capsule per maaltje, max 2 x per dag)..al werkt deze ook wel rustgevend, maar dan op een andere manier..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Lieve

Berichtdoor Lieve » di 07 jun 2016, 20:04

Dit sluit aan bij het weghalen vh meeste speelgoed en dan afwisselen. Ivm snel vervelen.
Er zijn vast ook katjes die er nerveus van worden, maar wat hier ook heel goed werkt;
Eerst had ik massa's ligplekjes. Ik heb alleen de populairsten laten liggen, de rest naar de kelder.
Nu wissel ik de plekjes af, zodat er steeds weer 'nieuwe' plekjes zijn, die dan ook weer heel interessant zijn.
Het 'veroveren' en 'inpikken' van nieuwe plekjes geeft ze ook duidelijk flink wat positieve prikkels.
Wel hebben ze beide een ultra favoriet plekje waar ik altijd afblijf.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Lieve

Berichtdoor Lieve » di 07 jun 2016, 21:14

Ik heb echt met je te doen Ien! Je verhaal doet me wat aan onderstaand verhaal denken.
Het is hier wel een andere situatie, maar dit is iets wat ik mijzelf heb moeten aanleren.
Tot Timmie hadden m'n katjes t niet nodig. Timmie wel, en ik vind t zelf ook leuk!
Knuffelen aaien spelen gek doen deed ik altijd al met al mn katjes.
Timmie kon en kan goed met Lieve samen slapen en spelen,
maar ruw stoeien snapt Lieve niet en daar raakte ze van in de stress als Timmie dat wilde.
Dit heeft Timmie wel nodig om z'n energie kwijt te kunnen, dus heb ik t opgepakt.
Ik speel al heel lang regelmatig ff ruw met hem, hij vindt t echt geweldig en Lieve hoeft niet meer.
Kan echt heel simpel. Als ik op de bank lig, steek ik een been buiten de bank te wiebelen.
Als Timmie zin heeft geeft ie een tik zonder nageltjes. Ik duw m weg, hij maakt n sliding,
komt terug, slaat z'n pootjes om m'n voet en we stoeien.
Wel weet hij dat hij te hard gaat als ik 'zachtjes' zeg.
Succes met uitfilteren wat kan werken!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

riddle

Berichtdoor riddle » wo 08 jun 2016, 18:35

Tip: fantastisch speelgoed voor katten is de Flying Frenzy, een speciale, diervriendelijke hengel , met ontelbaar verschillende speeltjes om eraan te hangen. Voor elke kat wat wils. Ze zijn er allemaal gek op en je kan ze goed moe maken op deze manier. Ik zou je wel aanraden om met iedere kat apart te spelen, anders krijg je rivaliteit om het leuks te pakken te krijgen-)
Ann

inba

Berichtdoor inba » zo 19 jun 2016, 16:21

Sawa kan eindeloos genieten van de Catch Me mat, als eerste staat wekelijks op mijn boodschappenlijstje: batterijen, maar zodra Tonto zijn pootjes wil strekken is hij de mat vergeten en vliegt Tonto achterna, al bijtend en klauwend. Bijna alle speeltjes liggen in de klimton, hij pakt er zelf uit waar hij mee wil spelen (vooral de veertjes van Wil) en voordat ik ga slapen ruim ik alle speeltjes op. Gelukkig is het redelijk weer, dan kan hij de hele dag op balkon en ziet hij Tonto niet liggen. Waar heb jij die Flying Frenzy gekocht An? Misschien is dat ook nog een alternatief.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 19 jun 2016, 20:17

Hoi Ien
wat is dit meer dan mega balen ,,,,,het lijkt wel of hij stront jaloers is ,het is een bazig mannetje in ieder geval,
wel lekker dat het nu lekker weer is maar toch ook fijn als je weet dat het goed komt voor we winter krijgen ,
Ik hoop dat dat Voerspel ding gaat helpen zou fijn wezen ,,ik zou het anders ook niet weten ,

dit is echt mega balen ;( heb je niet even voor hem een logeer adres ? hem dan weer opnieuw bij jou laten komen ??
heel veel sterkte hiermee ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » zo 19 jun 2016, 21:35

Ik ben gister naar een symposium geweest van de Kattenacademie en ontdekte dat Feliway nu iets nieuws heeft, nl de Feliway Friends. Die is speciaal ontworpen voor gebruik bij vechtende katten, en is gemaakt van het cat appeasing feromoon. Dat is het feromoon dat moederkat verspreidt als ze kittens zoogt. Misschien is dit nog te proberen, in combinatie met behandeling door een gedragstherapeut. Het blijft een hulpmiddel natuurlijk. Het schijnt dat je na zo'n 2 weken verbetering zou moeten zien. Je doet het in een verdamper, dezelfde als die voor de klassieke Feliway, en het is te verkrijgen bij dierenartsen en in dierenspeciaalzaken.
Ann

riddle

Berichtdoor riddle » zo 19 jun 2016, 21:39

Oh, de Flying Frenzy koop ik bij Anneleen Bru, van Felinova. Er is echter ook een Flying Frenzy webwinkel, die is net veranderd van naam, ik geloof dat het nu Tabby Tiger heet-) Ze hebben ook kussentjes met Valeriaan erin, daar worden veel katten eerst helemaal gek van, maar daarna worden ze rustig en het helpt tegen angst (Ik neem aan dat Tonto het niet leuk vindt om steeds aangevallen te worden en hij kan best wel bang zijn)
Ann

Terug naar “Gedrag en opvoeding”