Sphynx wil een maatje?

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Djcasper

Sphynx wil een maatje?

Berichtdoor Djcasper » wo 20 jul 2016, 21:55

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik eigenlijk niet goed weet wat ik moet doen voor mijn lieve sphynx wacko_sm
Ik ben net sinds 8 maand verhuisd met mijn 2 lieve exkaters een gewone htk Casper die is 5 jaar en een 2 jarige lieve sphynx Dj.
Ze hebben hier mooie de ruimte, en een eigen kattenkamertje voor als ik smorgens aan het werk ben, met 2 grote krabpalen een aantal klimplankjes 2 kattenbakken en brokjes en drinken.
Ik heb boven voor hun ook nog een kattenbak trouwens.
Met de sphynx ben ik het afgelopen jaar wel minimaal 10 keer bij de dierenarts geweest helaas rolleyes_sm, hij blijkt astma te hebben en heeft hier nu gelukkig iets voor en hij heeft ook een chronische mondziekte waardoor hij heel wat tanden en kiezen moest missen.
Buiten dit om ging alles goed, tot opeens de sphynx plaste op vreemde plekken op zijn eigen knuffel beer in het mandje in de woonkamer op zijn eigen kleedje in de kattenkamer en in onze sokkenmanden ph34r_sm
En ik heb trouwens zijn urine ook opgestuurd naar de dierenarts om te kijken als hij wat heeft, maar alles was gelukkig goed!
Ook schep ik hun katten bakken 2 keer per dag schoon en verschoon ik ze ook vaak.
Ik ben ook vaak thuis omdat ik alleen smorgens werk, verder eigenlijk vrijwel altijd thuis ben. Dus met de aandacht zit dat wel goed.
Hij kan goed overweg met de andere kat Casper ze spelen soms en slapen heel soms bij mekaar, maar Casper is liever gewoon op de achtergrond waardoor ik denk dat de sphynx Dj wat mist..

Om een lang verhaal kort te maken denken we er over naar om een sphynx erbij te namen, wie heeft goede tips en of ideeen? huh_sm
Hoop op een super tip wub_sm

mirnadaa

Re: Sphynx wil een maatje?

Berichtdoor mirnadaa » do 21 jul 2016, 00:01

Hoii welkom!
Balen zeg dat je zoveel dates heb gehad bij de DA... Hier liepen er 2 een sphynx en een Noorse... Dat ging altijd wel leuk samen todat mijn 2de sphynx geheeeeel onverwachts kwam Kiss.. Kiss was toen net een jaar geweest... En Omg die 2 was liefde op het eerste gezicht ze zochten elkaar op continu wilde alleen maar samen zijn spelen rennen vliegen hysterisch gewoon! Maar toen vond mijn Noorse er niks meer aan.. Gelukkig had die snel een huisje gevonden bij m'n moeder.. Haar kat was net dood en d'r andere main coon zocht een vriendje.. de Noorse is helemaal gelukkig met zijn harige vriend en hier zijn de sphynxen blij met elkaar :)

Succes met je zoektocht

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Djcasper

Berichtdoor Djcasper » do 21 jul 2016, 16:49

Bedankt voor je reactie,
tsja dan kan het apart lopen he.. met katten is dat lastig uit te zoeken unsure_sm

iemand nog meer tips ?
wel slim een nakie erbij of juist niet?
laugh_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 21 jul 2016, 19:08

Dit zijn altijd moeilijke dingen ,,heb je iets in huis veranderd ? ander katten grit ,is hij wel gecastreerd dat zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen ,kattenbak op een andere plek of een andere ?

Meid dit is zo mega balen ,,vaak is het lang zoeken ,en kan makkelijk dat hij zich alleen voelt geen andere gekke sphynx in huis,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 21 jul 2016, 22:29

Welkom hier. Dit is best een lastige. Blijkbaar is hij niet happy omdat hij in huis plast. Ik neem aan dat je wat kattenbak en grit al allerlei opties hebt geprobeerd.
Een sphynx erbij kan helpen, maar ik zou eerst proberen uit te zoeken waarom ze niet happy is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Djcasper

Berichtdoor Djcasper » vr 22 jul 2016, 11:47

Bedankt voor jullie reacties!

hij is idd gecastreerd.
en met de kattenbak heb ik al veel getest..
ik had eerst 2 kattenbakken en dit ging altjd prima, maar omdat Dj opeens op andere plekken plaste dacht ik agh kan ook proberen een extra kattenbak erbij te nemen , dus ik heb nu 3 bakken 2 zonder de klep en 1 erop gelaten.
ik heb al een half jaar silicaat grit , aangezien ik dit al een half jaar heb kan het daar denk ik niet aan liggen?

ik heb omdat ik een andere kattenbak erbij genomen heb toen andere grit gedaan voor 1 week lang , klontvormend maar Dj veranderde niet en vond het zelf ook een klaaierij.

aangezien het de afgelopen lekker weer is ben ik smiddags wel ff buiten natuurlijk laugh_sm
en dan heb ik ze in de kattenkamer ( wel een villa voor katten veel klim mogelijkheden, krabpalen enzo), miss kan dit ook wat zijn sad2_sm

En de man in kwestie Dj reept ook, al mee bij de dierenarts geweest, die heeft hem een spuit gegeven in de hoop dat dit ophield maar helaas niet.. zei zei dat waarschijnlijk die andere kat een soort gedrag oprakelt omdat de sphynx reept, waardoor Casper de nakie in zijn nekvel bijt,, zou dit ook ermee te maken kunnen hebben?

sorry voor lange verhaal,, maar vind lastig en hoop op tips waar ik wat ik aanheb,
aangezien het de afgelopen week stressen is, moet hem continu in de gaten houden voordat die ergens weer plast rolleyes1_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 22 jul 2016, 19:08

Is het misschien een optie om hem mee naar buiten te nemen gewoon als afleiding ??? even de cirkel doorbreken waar hij nu inzit ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 22 jul 2016, 19:47

Ik zou ook je kattenzand veranderen.. 3 bakken met wat anders erin merk je snel genoeg welke er het meest gebruikt worden.. Ik had ook sillicaat en ikzelf was FAN! Maar kissie kreeg er kapotte poten van... Baasje fan maar beestjes niet..

Groetjes Miran

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 22 jul 2016, 20:10

Lange verhalen maakt helemaal niet uit. Alleen maar goed voldoende uitleg.
Ik zou ook voor ander grit gaan, bijvoorbeeld Biokat micro classic. Ik heb hier negen katten en zij prefereren allemaal dat. Ik heb ook meerdere andere alternatieven gehad, maar zie duidelijk verschil.
Eerst het plasprobleem oplossen en dan een vriendje erbij. wink3_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 23 jul 2016, 19:07

Ik heb die ook Clem... Ik vind het meer dan vreselijk maar hun zijn er fan van... Kiss rolt er ook in als die net verschoon is.. Debiel

Groetjes Miran

Terug naar “Gedrag en opvoeding”