blijft hommeles

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

belinda64

blijft hommeles

Berichtdoor belinda64 » vr 02 sep 2016, 10:24

Hoi allemaal,

We dachten (of hoopte) dat het onderling beter zou gaan sinds Obama is weggevallen, maar niets is minder waar.
Toen wij op vakantie waren werd er dagelijks op bepaalde plaatsen geplast. Bv op de kist van het haardhout (de plaats waar Obama's kinderwagentje een tijd heeft gestaan), in de hoek van de huiskamer en op het gasfornuis....
Homeo korrels geprobeerd, leek aan te slaan.
Bij onze thuiskomst leek de rust weer gekeerd.
Tot vorige week, out of the blue ging Seti op Napoleon jagen huh_sm. Nu is Napoleon ook wel een klein zuigertje, en mag graag net even iets te ver gaan met pesten.
Op een gegeven moment gingen ze met z'n drietjes achter Napoleon aan..Wat was hij bang. Ik heb het uiteraard goed in de gaten gehouden, en na een dag werd de sfeer weer beter.
Maar Napoleon bleef Seti ontwijken, en zocht zijn steun bij mij. Dat maakte het wel lastig, want aan de ene kant heeft hij lesjes nodig, hij is soms te bazig en vervelend. Maar doodsbang door het huis lopen is ook geen optie.
Die zelfde nacht heeft er 1 onder de eethoek geplast, en zo vond ik iedere keer ergens wel een plasje..
Seti werd steeds onrustiger en liep als een gekooide tijger langs het hek, en zodra ik de kipjes ging voeren, probeerde hij langs mij heen te glippen..Maarja, Ray wilde echt niet dat hij nog naar het echte buiten ging, gezien de verwondingen waar hij vorige keer mee thuis kwam.
Gisteren was voor mij de maat vol; Ik had letterlijk 7 plassen in de huiskamer gevonden, overal dikke markeringsplassen.
Ik heb voor Seti wel een bash-remedie die werkt op zijn (bazig/gemene) gedrag maar dat zijn tijdelijke oplossingen en veranderd zijn karakter niet.
Dus flinke woordenwisseling met Ray gehad....Maar uiteindelijk hebben we Seti laten gaan. Hij mag weer naar buiten, hopelijk is dat de oplossing. En anders moeten we overgaan tot herplaatsing van hem. I
Ik denk nu wel eens dat Obama ziek is geworden van de onderdrukking die Seti altijd bij hem deed, dat zal natuurlijk niet de hele reden geweest zijn maar het heeft ook niet positief bijgedragen.
Het is nu aan Seti te laten zien, dat dit de oplossing is en anders ga ik naarstig op zoek naar een ander huis voor hem, ergens waar het veiliger in een buurt is....EN blijf ik duimen dat hij niet gewond naar huis komt uiteraard..
De sfeer is meteen sinds gisteren rustiger, geen spanning meer van tig keer heen en weer paraderen en bovenop de anderen zitten, want dat is wat Seti doet als hij zijn energie niet kwijt kan....
Dit alles heeft mij wel doen beseffen dat Cornisch Rexen echt heel anders zijn dan Sphynxen, en dat je echt mazzel moet hebben als alles klikt.
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

jzocchi

Re: blijft hommeles

Berichtdoor jzocchi » vr 02 sep 2016, 10:49

Vervelend Belinda heb hier ook een plasprobleem met een Cornish Rex. Hopelijk is dit de oplossing. Ik heb 3 Britten en 1 Cornish Rex en ook tot de conclusie gekomen dat het is beter om van ieder ras 2 te hebben.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

riddle

Berichtdoor riddle » vr 02 sep 2016, 21:18

Hoi Belinda, wat naar dat de plasmiserie niet ophoudt! Had jij geen tuin die catproof is? Ik meen me die toch te herinneren?
En heeft Seti zich gekwetst buiten? Dat is mij helemaal ontgaan. Moeilijk hoor, om een juiste keuze te maken.
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 03 sep 2016, 11:26

Wat balen Belinda. Je wil graag het juiste doen voor ze, maar wat is dat moeilijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 03 sep 2016, 12:31

Goh wat vervelend. Zeker omdat je niet precies weet waaraan het ligt. Het is toch lange tijd goed gegaan en in ene ontstaat zoiets. En dan is de vraag waar doe ik goed aan. Blijkbaar lag het probleem niet alleen bij Obama, Seti is onrustig en Napoleon een onruststoker. Tja waar doe je goed aan. Je wilt nieta herplaatsen maar soms is er geen andere keuze. Succes met je groep.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 03 sep 2016, 19:40

Hoi Belinda
Dit is echt meer dan balen ,je kunt niet meer proberen dan dat je al gedaan hebt ,radeloos word je hiervan ,,

Het lijkt inderdaad dat de C rexen een totaal ander karakter hebben dan de Sphynxen we hebben het al vaker gehoord met een C Rex dat die niet makkelijk samen gaan met de Sphynx,
Waarom geen flauw idee het kan makkelijk dat ze niet de zelfde lichaams- taal spreken nog meer vrijheid en aandacht nodig hebben dan de Sphynx ,
Jullie hebben nu toch echt alles geprobeerd wat er maar mogelijk is ,en afleiding genoeg bij jullie

Ik duim en hoop dat het nu beter gaat nu hij los kan lopen en zijn eigen leven kan bepalen ,leuk is anders sad2_sm
Anders heb je ook maar 1 oplossing en dat is hem herplaatsen ;( hoe zeer je dat ook doet ,

Dit zijn de moeilijke beslissingen die je soms moet maken om je groep goed met elkaar om te kunnen laten gaan ,
onwijs veel sterkte ik weet hoe vreselijk dit voor jullie is ,
mega knuffel en ik ga heel hard duimen ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » zo 04 sep 2016, 02:32

Ik zou toch niet veralgemenen over Cornishen en Sphynxjes die niet samen kunnen. Ik had 14 jaar 2 Cornishjes samen met diverse Sphynxjes en nooit problemen gehad. Volgens mij moet je het eerder bij het individu zoeken, niet noodzakelijk bij het ras. Hoe dan ook hebben zowel de Rexen als de Sphynxen TONNEN aandacht nodig en voelen ze haarscherp aan als je die aandacht niet gelijk over hen verdeelt (zelf meegemaakt). Daar worden ze ongelukkig van en vertonen ander gedrag. Als dit zich uit in wildplassen/sproeien is dat natuurlijk verschrikkelijk en word je zelf geïrriteerd, boos, verdrietig, radeloos, noem maar op. Het is aartsmoeilijk om de boel gewoon schoon te maken en te proberen om relax te zijn, maar toch denk ik dat dit nodig is om het weer goed te krijgen.
Het kan natuurlijk ook een medische oorzaak hebben. Misschien een blaasontsteking door de stress van het verlies van een groepslid, wie zal het zeggen?
Ik duim in ieder geval voor een goede afloop, en dat herplaatsen niet nodig zal zijn.
Ann

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 04 sep 2016, 11:24

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar: so far so good.
Sinds Seti naar buiten mag is hij binnen veel meer relaxed binnen, en gisteren lagen Napoleon en Seti op mijn schouder/borst, elkaar te wassen huh_sm huh_sm .
Ik heb nog 1 x een plas gevonden, en ik verdenk Maximus hiervan...DIe heb ik al vaker "betrapt" dat hij ergens plast en kijkt er dan vrij onnozel bij zo van: mag dat niet???
Maar de echte sproeiplekken zoals op de kasten en gasfornuis, die heb ik niet meer gevonden...
Wellicht is dit wat Seti nodig heeft...En nu maar duimen dat hij geen gemene honden of katten meer tegen komt..
Mijn enige zorg is nu wel; hij is nooit meer ingeënt, en de anderen dus ook niet. Ik laat alleen de honden enten, maar ik vraag me af hoever hij zelf sterk genoeg is om "rommel" van buitenaf te weren..

Even voor degene die niet wisten wat er met hem gebeurd is de vorige keer. Toen leefde Obama nog, en was het plassen ook een drama. Toen dacht ik het zelfde met Seti en heb hem los gelaten. Maar de eerste 4 dagen niks aan het handje, dag 5 kwam hij thuis met een flink gat in zijn schedel, oksel en een paar bijt gaten op zijn lijf..Duidelijk een flinke bijt van iets gehad; ik denk een hond...
Hij is zo gek met honden, denkt dat iedere hond een vriend is...De dag erna zaten we bij de dierenarts, 41,2 koorts en een totaal ontstoken kop...
Toen reep Ray meteen ; hij komt er niet meer uit, hij is te vriendelijk voor dit wijk...
Maar nu vond ik het heel duidelijk, hij kan binnen zijn energie niet kwijt.
Nogmaals so far so good, en als het zo blijft dan blijft hij lekker bij ons...
Groetjes belinda
cool_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » zo 04 sep 2016, 11:44

Fijn om te horen dat het goed gaat. Heb ik ook durf het bijna niet te zeggen. Het is zoiets van de goden verzoeken lol_sm . Nói kan bij mij in de tuin en hij vindt dat ook heel leuk.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 04 sep 2016, 12:56

Ze hebben hier ook vrije toegang (luik in de deur, dus kunnen gaan wanneer ze willen) tot de afgeschermde tuin, van ruim 80 vierkante meter, met hierin een prieel waar krabpalen, banken en manden staan. En twee grote krabpalen in de tuin met diverse plankjes, een tuinset waar ze kunnen liggen, je zou denken ; meer dan genoeg....maar dat was niet genoeg voor Seti denk ik....
Groetjes belinda
cool_sm

Terug naar “Gedrag en opvoeding”