blijft hommeles

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

riddle

Re: blijft hommeles

Berichtdoor riddle » zo 18 sep 2016, 22:06

Wat een raar ding zeg, zo'n cat-i-noir; nog nooit van gehoord, laat staan gezien. Het lijkt me nog niet zo vanzelfsprekend om op die manier plas op te vangen, maar het is je gelukt! En ja, een blaasontsteking! Nou niet meteen een reden om "hoera!" te roepen, maar toch een verklaring voor het plasgedrag hé, dus nu kan het alleen maar beter worden!
Ann

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 19 sep 2016, 13:22

Ben natuurlijk meteen maximus gaan behandelen hiervoor..En ik merk dat hij meer blij is, speelt weer meer en is weer zijn eigen gekke ding aan het doen...
Seti heeft net wel in ons bijzijn staan sproeien in het prieel....die doet het duidelijk uit territoriumdrift...
Ik heb sinds ik maximus zijn plasje gevangen heb, niks meer in huis gevonden...Dus hopelijk is dit hoofdstuk nu voorbij..

achteraf denk ik wel wanneer het begonnen is met het plasgedoe.....Toen ik begon op school kregen we les over katten gedrag. En hoe katten de geur van chloor als "prettig" ervaren, met schoonmaken kattenbak...en dat ben ik toen gaan doen...af en aan schoongemaakt met chloor..Terwijl ik voorheen altijd van mening was dat katten chloor als onprettig ervoeren, mede omdat ik het zelf een onprettige geur vind...Net als schoonmaken met diverse goedjes...
Ik doe nu gewoon weer wat ik altijd al deed; schoonmaken met dettol in het water en de bakken gewoon met wat dettolwater sprayen, in laten trekken en dan goed schoonmaken met heet water....
Ben wel een vergelijkend warenonderzoek aan het doen met verschillende soorten grit wacko_sm ..er staan 8 bakken in huis, met 5 verschillende soorten...en de voorkeur lijkt uit te gaan naar: tigorino crystal fresh....en dan een klompende versie...deze is heel fijn van structuur, lijkt bijna zand..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 19 sep 2016, 19:18

Hoi Belinda
Dat zou echt geweldig wezen geen plas meer in huis en je niet meer rot zoeken of er toch nog wat ligt .

Ja Seti gaat zeker de boel afzetten nu hij buiten komt hij laat alle buurtkatten weten dat dat van hem is maar dat is gelukkig buiten ,

wij maken de bakken ook met gloor schoon gelukkig geen plassers in huis bbrr
Wie weet als je het met Dethol doet dat het dan nog beter gaat ,dat is ook een hele goede uitproberen van grit ,
Hier gaan ze absoluut niet op houtkorrels ze pissen dan het hele huis onder,

Zegt toch wel wat dat de meeste op die korrels gaan bij jou ,wij hebben dat ook gebruikt ik vind het super!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 19 sep 2016, 20:21

Dat klinkt toch wel heel positief.
Grit is absoluut van invloed. Hier is vooralsnog de Biokat Classis nog steeds favoriet.
Die Tigerono cristal fresh heb ik volgens mij nog niet gehad. Waar koop je die?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 20 sep 2016, 18:51

Die Tigerono cristal fresh heb ik volgens mij nog niet gehad. Waar koop je die?
bij zooplus
ik denk dat zoofast nog goedkoper is, moet ik me nog even in verdiepen
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 30 sep 2016, 19:46

Hoi Belinda
hoe gaat tie bij jou nu ? blaasontseting een eind beter en nog steeds geen plas meer imn huis ? dat is toch wel een droom he als dat zo zou wezen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 01 okt 2016, 09:54

Het gaat hier nog steeds goed, de blaasontsteking is nog niet helemaal weg bij Maximus maar het proteïne gehalte is wel aan het dalen..dus zijn we echt op de goede weg.
Ben nu ook bezig met zijn weerstand te verhogen zodat zijn lijf het zelf mede kan oplossen. Ik hoop alleen dat het verdriet/ongemak wat dit veroorzaakt heeft opgelost is voor hem. Anders blijft het blaasprobleem voortzetten.
Het is echt grappig met mijn grit onderzoek..2 bakken met cat's best eco grit, daar doet eigenlijk alleen Nappie zijn behoefte op (heb het idee dat het hem echt niet boeit wat er in die bak zit) 1 bak in het prieel met grof crystal (wordt nagenoeg niet gebruikt) 3 met Tigerino crystal, die zit elke keer propvol..gewisseld van plaats; zelfde effect..Dus zijn ze vrij unaniem: het fijnst is Tigerino cheerleader_sm ..

Ik heb het idee dat ze Obama verwerkt hebben (zij beter dan wij..we missen hem nog zo erg) en dat ze wel happy zijn....Seti speelt de laatste tijd wat vaker met Nappie wacko_sm , de wonderen zijn de wereld duidelijk nog niet uit hahahahaha...Kortom het gaat lekker hier wink3_sm
Groetjes belinda
cool_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 01 okt 2016, 18:58

Dit klinkt toch allemaal wel heel goed Belinda. Fijn dat ze het verlies van Obama te boven lijken en dat Seti af en toe speelt met Nappie. Zo wil je het toch graag zien.
Dat ze voorkeur hebben voor kattengrint weet ik wel zeker. Heb ik hier ook al ervaren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 okt 2016, 19:53

Hoi Belinda
wat een mega goed nieuws allemaal ,leuk he dat de katten echt een voorkeur van katten grit hebben ,ik hoop dat het zo doorgaat dat zou super wezen ,dan was het achteraf maar dat is altijd zo gelukkig een oplosbaar probleem geweest.

Fijn dat het met de blaasontsteking ook beter gaat ,,,Ja dat jullie Obama nog vreselijk missen kan ik me zo goed voorstellen ,dat is ook niet zomaar over ,je hebt hem geboren zien worden op zien en groeien en door de problemen en ziek zijn bouw je ook altijd een sterke band op .

We blijven nog steeds heel hard duimen dat het plassen eerdaags overgaat ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 22 okt 2016, 11:50

Hoe is het nu met het plassen en de onderlinge verhoudingen Belinda?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”