Dieven van katten

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

MsJones

Dieven van katten

Berichtdoor MsJones » zo 02 okt 2016, 13:09

Wij hebben sinde juli dit jaar 2 herplaatsers. Jones en Bidai kwamen bij ons met serieus wat darmproblemen. Ze stonden al jaren op carocat, zei de vorige eigenaar. Wij zijn overgeschakeld op carnibest en sindsdien zijn alle problemen met de darmen opgelost. Behalve als ze gaab stelen. En dat doen ze...Ze kapen de vuilnisbak, trekken kasten open, komen op de tafel gesprongen,...Momenteel staat de plantenspray met water in de aanslag en dat helpt wel op het moment zelf. Maar verder moet alles hier hermetisch afgesloten worden of ze breken in en eten alles wat min of meer eetbaar is op. Met alle gevolgen van dien.
We dachten dat ze mss niet genoeg kregen. Ze krijgen 2×/dag 150gr dus 300gr vers per dag per kat. Tussendoor krijgen ze een muisje of kuikentje. We kunnen geen brok zetten voor tussendoor want elke mogelijke brok die we testten resulteerde in slijmerige stoelgang waar ze de kattenbak niet mee haalden. Volgens de DA hebben ze wellicht geen honger, maar wat dan wel?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Dieven van katten

Berichtdoor Clemmetje » zo 02 okt 2016, 15:21

Welkom op het forum.
Sommige katten zijn nou eenmaal gek op eten. Ik zou in jullie geval gewon carnibest geven zoveel ze willen.
Het kan ook best even blijven staan, vaak vinden ze het dan nog lekkerder.
Groetjes Clem
Afbeelding

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 02 okt 2016, 16:06

Welkom op het forum.
Sommige katten zijn nou eenmaal gek op eten. Ik zou in jullie geval gewon carnibest geven zoveel ze willen.
Het kan ook best even blijven staan, vaak vinden ze het dan nog lekkerder.
Daar zijn we mee begonnen. Gewoon de 300gr in hun bak en klaar. Na 2 min was de worst helemaal op en kregen we miauw concert bij de frigo voor meer. Dus splitsten we de porties. Hap, even snel weg. En ze stelen er niet minder om. Ook grotere porties leidden alleen tot misselijke katers die de boel dan maar purgeren en vervolgens weer eten. Ze eten heel gulzig. Ondanks aanpassen van de porties.

Makkelijkst zou zijn hen brok te geven waar ze van eten kunnen als ze daar zin in hebben. Maar daar zijn hun darmen niet goed mee.

Jones kwam 750gr bij sinds hij op rauw staat. Bidai 500gr tIs dus niet dat ze eten te weinig hebben, toch?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 okt 2016, 18:12

Hoi Welkom op het forum
laat ze lekker hun buikje vol eten ;) ze zijn super gegroeid en ja helaas Sphynxen zijn dieven en eten de meest rare dingen ;)
hoort ook eigenlijk wel bij ze ,,

Hier stelen ze ook het eten van ons bord af ,,andere dingen die ze van jou niet mogen is inderdaad de enige oplossing achter slot en grendel ohmy_sm ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 02 okt 2016, 19:12

Dank je wel voor de verwelkoming en de tips.

Eten zoveel als ze willen is helaas geen optie. Als ze eten zien eten ze het op en dat resulteerd dan in braken. En alles wat geen rauw vlees is gaat gepaard met spuitpoep.

Mochten hun darmpjes niet zo gevoelig zijn dan mochten ze wat mij betreft de hele dag door eten. Maar na een maand tig keer per dag mijn hele huis schoon te maken omdat ze de bak niet halen...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 okt 2016, 18:07

Geldt dat ook voor onbeperkt rauw?
Ze moeten misschien gewoon eraan wennen dat ze niet zo hoeven te schrokken omdat er altijd aanbod is van voedsel.
Groetjes Clem
Afbeelding

MsJones

Berichtdoor MsJones » di 04 okt 2016, 20:18

Onbeperkt rauw is zelfs geen optie. Ze wreten tot ze braken sad2_sm

belinda64

Berichtdoor belinda64 » wo 05 okt 2016, 17:30

Onbeperkt rauw is zelfs geen optie. Ze wreten tot ze braken sad2_sm
Je voert toch carnibest?? Dat is rauw. Ik zou ze zeker niet onbeperkt blijven voeren, dan heb je straks het probleem dat ze te dik zijn.
Maar dat stelen is hier idem en ze lijken ook continue honger te hebben,ik roep dan ook regelmatig : jullie denken alleen maar dat je honger hebt laugh_sm en ga dan even met ze spelen. Je wordt gewoon heel erg opruimer van ze laugh_sm
Bij het idee dat ze honger hebben, kan je ook zorgen dat ze langer met het eten bezig zijn; steeds kleine beetjes, in een kong speeltje eten smeren (dat is wel een smeerboel ik weet het).
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 05 okt 2016, 18:28

Wat goed van jou Belinda ik wist niet eens dat dat in een kong kon ,daar hou je ze zeker een poos zoet mee ,je kamn het ook in de badkamer geven ,spuit je het zo schoon.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

MsJones

Berichtdoor MsJones » wo 05 okt 2016, 21:25

Heb idd ook al een Kong ge smeerde en dat vinden ze top.

Terug naar “Gedrag en opvoeding”