Ervaring met cattery? De Inspiratie , Heerhugowaard.

Belangrijke forum mededelingen
AKIRA

Berichtdoor AKIRA » za 08 feb 2014, 20:10

Hallo , wij hebben 31 december 2013 een sphynx katertje gekocht(Akira) bij "De Inspiratie " in Heerhugowaard.
Daar hebben wij slechte ervaringen mee.
Bij thuiskomst zijn onze sphynxen allemaal ziek geworden en 1 is er overleden , waarschijnlijk iets wat onder zijn ledematen zat.
Ook bij thuiskomst bleken er 2 kleine knikken in de punt van zijn staartje te zitten.
Heeft iemand ervaring met deze cattery.
Met vriendelijke groet,
Hans.

zenga13

Re: Ervaring met cattery? De Inspiratie , Heerhugowaard.

Berichtdoor zenga13 » za 08 feb 2014, 20:15

Daar loopt hier helaas al een niet zo positief topic over..

phpBB3/viewtopic.php?f=111&t=7292&hilit=Inspiratie
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 feb 2014, 20:55

Hallo Hans
dit is vreselijk als dit je overkomt.
Waar is jou kat aan overleden ? weet je wat ze hadden ?

Wat heeft de cattery geadviseerd ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 08 feb 2014, 21:49

Dat zijn geen leuke dingen zeg. Heel erg dat één van je katten overleden is.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de fokker hier op gereageerd heeft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 09 feb 2014, 01:59

Dat is niet fijn helemaal niet als de kat die je al had erdoor is overleden. Maar weet je niet de oorzaak van ziekte dan.
Toch wil ik er ook wat aan toe voegen. Ieder huis of cattery heeft zijn eigen bacteriën. Als verschillende groepen bacteriën bij elkaar komen ontstaat er 9 van de 10 keer een op speling van ziekte bacterie of virus.
Het kan zijn van het nieuwe kitten maar kan ook zijn dat jouw katten al iets bij zich droegen. Een gezond oogende kat kan dus in wezen ziek zijn zonder ook maar 1 terugval te hoeven hebben in zijn leven.
Het wil dus niet zeggen dat de oorzaak van uitbraak bij het kitten ligt maar kan ook bij jouw katten liggen.
Wel is het zo dat een kitten zwakker is en minder weerstand heeft als volwassen katten en dus eerder ziek kan worden!
Om erachter te komen wat de oorzaak van ziekte is kan je een Pcr oog/keel swap laten uitvoeren die exact aan toont om welke bacterie / virus het gaat zodat je het gericht aan kunt pakken.
Nu ligt het feit er wel dat er al een topic over deze cattery is en breuken op verschillende gedeeltes op de staart mag niet zonder bij vermelding van verkoop geschieden.
Je ziet het vaak dat als een kitten in een bestaande groep wordt binnen gebracht er op wordt gereageerd door middel van ziekte. Komt dus ook voor dat als het zelfde kitten als eerste huisdier binnen gebracht was er geen ziekte was uit gebroken. Wat niet wil zeggen dat het kitten niet ziek is.
Bij wie de oorzaak ligt laat ik in het midden maar vaak wordt er vergeten dat ieder huis zijn eigen bacteriën heeft vooral als daar al dieren aanwezig zijn. En zolang daar niets bij komt gaat het goed maar kan dus ook fout gaan met een nieuweling in de groep. Ook honden dragen bacteriën met zich mee die de kat kunnen overnemen.
Ik ken de cattery niet! En kan goed zijn dat het kitten al ziek was.
Maar ben wel van mening dat dit gegeven heel veel mensen niet weten of bij stil staan en 9 van de 10 keer gelijk aan het kitten denken dat daar de oorzaak ligt. Kan ook goed zijn dat het zo is. Maar hoeft dus niet in alle gevallen zo te zijn. !
Ik hoop wel voor jou dat het inmiddels goed gaat met al je katten? Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

AKIRA

Berichtdoor AKIRA » ma 10 feb 2014, 18:05

Hallo Zenga13 , bedankt voor je reactie.
Dit Topic is door mijn vriendin(Moon) gestart.

AKIRA

Berichtdoor AKIRA » ma 10 feb 2014, 18:14

Hallo Wil, hij is overleden aan een zware longontsteking
Om het aan de verkoper te vertellen , had geen enkele zin , omdat ik daar al slechte ervaringen mee had voordat dit gebeurde , ivm de knikstaart van Akira. en met de knikstaart had ze gezegd , ik heb Russische vrienden in Schiedam(waar ik woon) , die komen hem wel ophalen en dan krijg je je geld terug , maar volgens haar was er niks aan de hand , toen ik hem ophaalde.
Maar als je zo'n scheetje thuis hebt , doe je hem niet meer weg , maar verwacht je enige coulance , maar daar was geen sprake van.
Het is wel triest , de sphynx(Chico) welke is overleden , was vanaf het begin het maatje van de kleine Akira , terwijl de rest nog niets van Akira moest hebben(nu wel) en dat heeft hij moeten bekopen met de dood.
Gr. Hans.

AKIRA

Berichtdoor AKIRA » ma 10 feb 2014, 18:19

Hallo Clemmetje , toen ik de kleine Akira kocht bleek bij thuiskomst 2 knikken in zijn staart te zitten , had ik niet op gelet toen ik hem meenam , daar is een hele emailwisseling geweest , de fokster ontkende alles , het had gewoon geen zin , hierover ook met de fokker in discussie te gaan.

AKIRA

Berichtdoor AKIRA » ma 10 feb 2014, 18:28

Hallo Yaella,
Wat jij zegt zou best kunnen , we hadden toen dit gebeurde 6 sphynxen , er waren nog nooit problemen geweest , als er een nieuwe sphynx bijkwam , nu wel.
Het is een idee , om hem te laten onderzoeken , met wat jij voorstelt.
Wat ik vreemd vond , dat we hem al na 10 weken konden ophalen , ik weet niet , of daar iets van te zeggen is , dat ze hem/hen sneller weg wilden doen.?
En ook niet dat ze niet aangaf , dat er 2 knikken in z'n staartje zaten.
Daar is een hoop heibel over geweest.
Daarom heeft het ook geen zin om over de ziekte te beginnen.
Dankjewel voor je reactie.
Gr. Hans.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 10 feb 2014, 19:49

Hoi Hans
Dit zijn altijd vreselijke verdrietige dingen ,het is natuurlijk ook een principe kwestie van eerlijk wezen naar de de kittenkopers toe ,normaal kom je er altijd samen wel uit.

Je zou net wat Yaella zegt een swab kunnen laten doen ,Kittens mogen met 12 a 13 weken bij de moeder weg ,maar moeten wel minimaal 1 kilo wegen ,
Ik hoop dat het nu goed gaat met de andere ,en je deze nachtmerrie achter je kan laten ,,en kunt gaan genieten .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Mededelingen”