Ervaring met cattery? De Inspiratie , Heerhugowaard.

Belangrijke forum mededelingen
Yaella

Re: Ervaring met cattery? De Inspiratie , Heerhugowaard.

Berichtdoor Yaella » di 11 feb 2014, 03:42

Hai Hans ,

Ik adviseer je de PCR oog en keel swap want dan pak je vier groepen. Chlamydia- hetpes- mycoplasma-calici.
Ook met een keel swap erbij heb je meer kans op slapende herpes in de DNA cellen te traceren.
Met alleen de oogswap is die kans kleiner.

Je schrijft dat je oudere kat aan een longontsteking is overleden na binnenkomst van het kitten.
Is me alleen niet duidelijk of het kitten de oorzaak daarvan is anders raad ik je aan ook specifiek andere testen te doen als het hier om bijvoorbeeld een streptokok gaat ter hoogte van de luchtwegen.

Net wat Wil zegt.
10 weken is te vroeg. Ook al drinken ze niet meer bij moeder. Vaardigheden en troost en opvoeding en ontwikkelen leren ze grotendeels van moeder en nest genoten.
Laats is bewezen dat zelfs 13 weken nog te vroeg is en kittens eigenlijk tot 16 weken hun moeder en nest genoten nodig hebben om een goed ontwikkeld sociaal en vrij nieuwsgierig en stabiel kitten te zijn.

Je moet even in het entingen boekje kijken.
Als jij het kitten opgehaald hebt met 10 weken neem ik aan dat ze maar 1 enting heeft gehad.
Mocht ze al vroeg op 6 weken tijd geënt zijn kijk dan of dat alleen niesziekte is. De booster niesziekte/katten ziekte moet ze zeker pas 3 weken later gekregen hebben.
Een kitten kan ook ziek worden van de verkeerde entingen procedure. Door twee maal de booster te geven of door niet minimaal 3 weken aan te houden tussen de entingen.
Vooral als ze op 6 weken tijd een booster enting hebben gekregen en niet alleen nies ziekte enting. Kan dat ook een reden zijn van ziekte.
Dus kijk dat even na of het entingen schema klopt.
En welke?
Stel vanuit het nest chlamydia op gelopen. Te vroeg een booster erin met bv chlamydia ent stof en bom je hebt de poppen aan het dansen.

Echter van een dubbele knik moet de fokster geweten hebben. Daarom ook haar voorstel geld terug en een ander thuis voor het kitten.
Maar gewoon niet netjes dat ze het niet eerlijk heeft gezegd want stel dat jullie wel haar terug brachten. Heeft het kitten onnodig twee maal stress op gelopen van verhuizing en weer terug en weer naar een nieuw thuis!
Ook zo jong uit handen geven met twijfelachtig of ze al wel een kilo woog heb ik mijn vraag tekens bij.

Maar kan zo goed begrijpen dat als je zo'n klein mupke in je handen hebt en al thuis dat je vanaf dag 1 verliefd op haar bent of ze nu een knik staart heeft of niet.

Gelukkig dat de andere katten haar nu ook geaccepteerd hebben na het verlies van haar en jullie grote vriend.

Sterkte en hou je ons op de hoogte als je haar eventueel laat testen!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Nodira

Berichtdoor Nodira » vr 20 feb 2015, 17:45

Beste Forum gebruikers,
Hierbij open correspondentie met Hans de Graaf (Akira)

Hans de Graaff <hdegraaff01@gmail.com>
20-12-13

aan mij
Hallo Nordira ,

Hoe is het met de kleine?
Duurt zo'n tijd toch lang , voordat hij weg mag.
Wat voor een kleur ogen heeft hij?
Welk eten gebruik jij voor de sphynxen?

Met vriendelijke groet,
Hans.

Beste,

Met Amon Ra gaat het heel goed. Ik heb al de video waar hij in bad is op de website gezet.
http://deinspiratie.jouwweb.nl/onze-kittens (bij de foto’s van Amon Ra)
Ik denk dat hij groene ogen zal krijgen. Onze katten eten Royal Canin kitten 36.
Ook al ze wat ouder zijn geworden. Omdat Royal Canin kitten 36 bedoelt is voor kittens,
zitten er veel voedingsstoffen in en daarom is het ook beter voor oudere katten.
Naast het droogvoer krijgen ze ook ontdooide vlees met bloed. (konijn- of kalkoenvlees)
Katten hebben regelmatig rauw vlees en bloed nodig. Dit is goed voor o.a. hun vacht en ogen.
Maar het vlees moet dus altijd eerst ingevroren en daarna ontdooid worden.
Want dan sterven de meeste microben die in rauw vlees zitten en is de kans op wormen kleiner.

Hij heeft zijn 1e vaccinatie al gehaald en zal minnenkort zijn 2e vaccinatie halen.
Op 30-31 december mag hij het huis verlaten. Nog eventjes dus!

Ik hoop u hiermee genoeg informatie te hebben gegeven.

Mvg,
Nodira

Hallo Nordira ,

Hartstikke leuk , hij is niet echt bang van water....
Is het goed , als ik hem donderdag 2 januari op kom halen ?
Ik vind het prachtig , om hem dan al op te halen..
Ik moet de 30ste naar het zkhs en de 31ste staat mijn auto in de garage.
Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groet,
Hans.

Beste,

Je kan 2 januari komen, maar ik moet wel weten om hoe laat. Graag hoor ik het nog van je.

Mvg,
Nodira

Hallo Nodira ,

Rond een uur of 12.00?

Groetjes,
Hans.

Beste,

Kan je op 2 januari voor 10 uur 's ochtends of 's avonds na 6 uur? Dit komt mij namelijk het best uit.

Mvg,
Nodira

Hallo Nodira,

Allemaal een gelukkig nieuw jaar.
De reis terug is prima verlopen.
Het is thuis een beetje blazen , van 2 zijden hahahaha.
Hij eet goed en heeft goed geslapen.
Hij is niet bang voor de andere katten , stoer mannetje.
Aan het einde van zijn staartje zie een hobbeltje , heeft hij misschien een keertje klem gezeten met zijn staartje.
Verder is alles prima.
2 foto's erbij.

Met vriendelijke groet,
Hans.

Beste,

Gelukkig nieuwjaar! Ik ben heel blij dat alles goed met Amon Ra gaat. Hij heeft nergens tussen klem gezeten, dus ik denk dat het bij hem aangeboren is. Ik denkt niet dat het bezwaar heeft op zijn gezondheid, maar als het u irriteert kunt u hem ruilen voor een andere katertje, Athene U.
Ik hoor het van u.

Mag,
Nodira

Hallo Nodira,

Nee hoor , is geen probleem , we willen hem niet meer kwijt.

Met vriendelijke groet,
Hans.

Goede morgen Nordira ,

Ik ben van de week met Amon Ra naar onze dierenarts geweest.
Alles was goed , behalve zijn staartje.
Botje aan de punt van zijn staartje zit scheef en een paar centimeter daarboven , zit een lichte knik in zijn staartje.
De dierenarts adviseerde mij om het staartje goed in de gaten te houden en eventueel een foto te laten maken.
Omdat het een kwetsbare plek is aan het einde van zijn staartje.
Voor de rest is hij hartstikke lief en erg speels.
De dames moeten nog aan hem wennen en blazen regelmatig , met de mannen speelt Amon Ra volop.
Dit was het weer even.

Groetjes , Hans.

Beste Hans

Ten eerste sorry dat ik het niet gemeld heb,ik wist het niet wel een klein verdikking gevoeld maar dacht dat het normaal was.
bij controle bij onze dieren arts, heeft de dierenarts niets gemeld.dat er een lichte afwijking in de staart was.
Nogmaals sorry voor dat , je mag Amon Ra terug brengen dan krijg je het geld terug wat je betaald heb.
Vraagje ga je nog een stukje schrijven over mijn cattery in het forum??? .

Hoor van je

Groet

Nodira

Hallo Nodira,

Ik heb geïnformeerd , bij de dierenarts , de normale gang van zaken is , dat de koper ,ik , een bepaald bedrag terugkrijgt van de verkoper.
Een sphynx met een knik in de staart , gaat rond de 5 a 600 euro kosten.
Ik hoor het wel van je , wat je er van vindt.
Met Amon Ra gaat het prima , met de mannetjes is alles OK , de dames blazen nog een beetje , maar wordt al minder.
We willen hem niet meer kwijt hoor..

Groetjes, Hans.

Geachte heer de Graaff

Zoals telefonisch reeds mede gedeeld kan U Amon Ra terug brengen en U vangt de volledige betaling van € 750 terug. Als U hem terug brengt moet dat vandaag maximaal morgen
Graag ontvang ik van de verklaring van de dierenarts dat de staart van Amon Ra een afwijking heeft, deze verklaring moet door de dierenarts ondertekend zijn.
En zoals door U toegezegd foto's van de staart.
Tevens herinner U aan het contract waarin vermeld dat bij een eventuele afwijking U de aankoopsom terug krijgt.
Er staat nergens in het contract dat U dan een korting krijgt.
Als U de foto's en video van Amon Ra bekijkt op de site dan is er geen zichtbare afwijking, Ook toen U Amon Ra opgehaald heeft is er door U geen afwijking geconstateerd.
Volgens mijn dierenarts is het waarschijnlijk dat Amon Ra in zijn staart is gebeten en daar in een irritatie is ontstaan, wat voor 99.9% geen gevolgen heeft.

Hoogachten

N.Abdullaeva

Geachte mevrouw Abdullaeva,

Hier alsnog de foto's en brief van de dierenarts , heeft even geduurd , zij was met vakantie.

Wij hebben Amon Ra , Akira genoemd(betekend o.a.de beste).

Akira(Amon Ra) is bijgeschreven bij de sphynxen van mijn vriendin , maar is mijn Sphynx.(Hans de Graaff)
Daarom staat er in de brief 'Snoek'.
Verder het volgende:

Ik hou niet van het woord 'moeten' terugbrengen en zeker niet bedoelend op binnen 2 dagen terugbrengen.
U heeft waarschijnlijk niet goed geluisterd in ons gesprek , dat ik meerdere malen heb gezegd , dat ik Akira(Amon Ra ) wil houden en hem zeker niet kwijt wil , ondanks de 2 knikken in zijn staart, blijkbaar is dat niet tot u doorgedrongen.
U gaf mij ook weinig gelegenheid om op de opmerkingen van u en uw man te reageren.

Ik heb een sphynx Yentl met een knik in haar staart , daardoor kregen wij van de fokster 250 euro korting , was totaal geen bezwaar voor haar.
Zo hoort het ook.
Het kan ook eventueel erfelijk zijn .
Maar wij gaan niet fokken met Akira(Amon Ra).

Geachte de Graaf

Sorry maar er zat geen knik in de staart toen U hem kwam halen. zie video op onze web site.
Er zat volgen U een verdikking in het puntje van de staart. wat ook op de foto's niet te zien is.
Wel vreemd dat de kittens die U koopt plotseling een knik in de staart hebben.
U kan Amon Ra nog steeds terug brengen, wordt dan wel gecontroleerd bij onze dieren arts i.v.m knik staart.

Groet

Nodira/Lourens

PS de verklaring van Uw dierenarts is ook ter discussie omdat ze over een knik in de staart praat terwijl er geen knik in zit maar een minimale verdikking.

Mevrouw Abdullaeva,

Zo'n antwoord had ik wel van u verwacht.
Op de foto's is duidelijk de 'knik' te zien.

De fokster van onze sphynx Yentl gaf dit aan bij de verkoop van haar , ik wist wat er aan de hand was , VOOR de verkoop.
Zij bood zelf aan , om de prijs te verlagen , niet ik.
Zo hoort het.
Kunt u een voorbeeld aan nemen.

Dus die opmerking van u daarover ,dat het vreemd is dat ik kittens met een knik in de staart koop , slaat nergens op maar had ik wel van u verwacht.
Verder zal ik de opmerkingen , die u maakt , dat het mijn schuld is dat Akira een knik in zijn staart heeft ,maar als laster beschouwen.
U bent niet te vertrouwen , wat mij betreft.
Ik zal mijn slechte ervaringen met u doorgeven aan mijn Sphynx vrienden.

Verder gaat het prima met Akira , al helemaal ingeburgerd 't is een scheetje....

Hans de Graaff.

Geachte de Graaf,

Ik begrijp U totaal niet, U heeft een uur bij mij thuis gezeten de kat aan alle kanten bekeken en niets over de staart gezegd,
Nogmaals Amon Ra had geen knik in de staart maar een heel lichte verdikking aan het eind van de staart.
U opmerking wat betreft dat U de slechte ervaring doorgeven aan Uw sphynx vrienden riekt naar chantage,
Ik had mijn gevoel moeten volgen en Amon Ra niet aan U moeten verkopen, U heeft onder valse voorwendsel het katertje verkregen Het katertje heeft U voor Uw vrouw cq vriendin gekocht (Esmeralda Snoek)( U weet dat ik het katertje niet aan Esmeralda wou verkopen). terwijl U voorwendsel dat het katertje voor U was,
Ik heb aan alle kanten voldaan aan het contract, U direct medegedeeld dat U het katertje terug kan brengen en dat U het betaalde geld terug krijgt.
Ik kan U nog mededelen dat ik niet gevoelig ben voor chantage.

Hoogachtend

N. Abdullaeva

Mevrouw Abdullaeva,

Nu geeft u wel toe , dat Akira een verdikking aan zijn staart had.
De dierenarts constateerde een knik.

Dit is GEEN chantage , het is de waarheid.

En over uw gevoel het volgende , ik vroeg u of u het erg vond , dat Akira wegging antwoorde u , nee hoor.
Een normaal iemand zou hem met pijn weg zien gaan , maar U niet.
U dacht waarschijnlijk alleen maar aan het geld.
Ik zou als ik u was , bij uw gevoel te raden gaan.
Ik heb , zegt u , het katertje onder valse voorwendsels gekocht , ik zal het netjes zeggen , dat dat niet waar is.
Dat gaat u helemaal niets aan.
Ik heb Akira gekocht , het is mijn scheet van een kitten.
U blijft zich in allerlei bochten wringen , om onder uw verantwoordelijkheid uit te komen.
Maar hier komen we toch niet verder met uw houding...
Ik laat het hierbij rusten

Voor mij is Akira het belangrijkste

Hans de Graaff.

Geachte de Graaf

Als U de emails door leest die ik U gestuurd heb, dan heb ik de verdikking in de staart al eerder genoemd.
Wat betreft U vraag of ik geen pijn had als Amon Ra weg ging, ik heb U toen geantwoord dat als hij een goed huis krijgt het voor mij OK is.
Ik kan moeilijk alle kittens zelf houden , zoals U weet heb ik een cattery.
Ik wordt een beetje moe van al dat gezeur, ik heb mijn Russische vrienden gesproken die wonen ook in Schiedam, die komen morgen naar U toe om Amon Ra op te halen en
en U de aankoopsom te betalen. Dus aan U de keus, laat me per omgaande weten of dat OK is.

Hoogachtend

N.Abdullaeva

Mevrouw Abdullaeva,

Zoals ik al vele malen(7 of 8 keer) heb aangegeven , hou ik Akira en gaat hij niet terug naar u.
Moet ik nu onder de indruk raken van uw Russische vrienden in Schiedam?
Het is dus NIET OK , dat ze Akira kunnen komen ophalen....
Hopende u hiermee antwoord te hebben gegeven op uw vraag.
En het woord 'gezeur' is voor uw eigen rekening.

Hans de Graaff.
Omhoo

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 feb 2015, 20:52

Hoi Nadia
waarom reageer je nu pas ? waarom heb je niet eerder jou kant van het verhaal verteld ?
Dit is een forum waar open over deze dingen gesproken word ,waar ook vaak meningen recht tegen over elkaar staan ,dat moet kunnen

Ik weet niet of dit kitten een knik in de staart had ,jij spreekt over een knobbel ,dat hoort ook niet ,had je eigenlijk wel aan de koper moeten melden ,
Gebeurd hier ook wel dat ze dat hebben ,en inderdaad gaan die kittens goedkoper weg ,daar is geen wet voor dat ligt aan de fokker ,de 1 doet het wel en de andere doet dat niet ,

KEURIG netjes dat je het aankoop bedrag terug wilde betalen en dat ze het kitten ook terug konden brengen ,maar we weten beide dat de meeste kittenkopers dat niet doen ,de kans heb je wel geboden ,keurig

Wat ik nu eigenlijk niet snap is: waarom heb je hier nooit normaal antwoord op gegeven ? je was op het forum je had jou kant van het verhaal kunnen vertellen dan is het klaar ,een ieder trekt daar zijn conclusie over ,is ook oke
we hebben je zelfs nog gevraagd om te reageren maar dat deed je niet ,,

Nu laat je het zo hoog oplopen zodat je man mij tot 2 x aan toe bedreigd ,om hierheen te komen met een paar man en me dit soort dingen af te leren ,en dreigen met een advocaat. gelukkig ben ik daar totaal NIET gevoelig voor en vind het heel erg onvolwassen ,dat heb ik ook tegen je man gezegd ,

Fijn dat je nu ook jou kant van het verhaal hebt neergezet ;) had dat maar veel eerder gedaan meid ,dan had er niks aan de hand geweest en gaat men ook niet gissen over wat er nu echt gebeurd is
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nodira

Berichtdoor Nodira » vr 20 feb 2015, 21:19

Beste Wil,
Ik woon in Nederland sinds september 2010. Sinds die tijd probeer ik Nederlands te spreken en te schrijven, heel moeilijk. Vandaar dat ik geen antwoord gaf op de forum. Ik had nooit gedacht dat mensen leugens zouden vertelen. Ik ben geen broodfokker. Katten heb ik als hobby.
Bijlagen
unnamed.jpg
unnamed.jpg (177.68 KiB) 1361 keer bekeken
unnamed (2).jpg
Foto gemaakt bij mij thuis
unnamed (2).jpg (177.68 KiB) 1361 keer bekeken
unnamed (1).jpg
Over dit katertje gaat het
unnamed (1).jpg (175.96 KiB) 1361 keer bekeken

Nodira

Berichtdoor Nodira » vr 20 feb 2015, 21:21

Deze foto is gestuurd door Hans
Bijlagen
unnamed (4).jpg
unnamed (4).jpg (170.06 KiB) 1361 keer bekeken
unnamed (3).jpg
unnamed (3).jpg (171.4 KiB) 1361 keer bekeken

Nodira

Berichtdoor Nodira » vr 20 feb 2015, 21:23

Deze foto is van 2 weken later met zogenaamde kniek in de staart (gestuurd door Hans)
Bijlagen
unnamed (6).jpg
unnamed (6).jpg (71.77 KiB) 1360 keer bekeken
unnamed (5).jpg
unnamed (5).jpg (69.64 KiB) 1360 keer bekeken

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 feb 2015, 21:32

Hoi Nordia
Fijn dat je Nederlands leert het lukt al super ;) zo'n knikje het is een knikje kun je ook zien bij het kitten van Hildeke ze heeft net foto's erop gezet ,,

Soms als er ruzie komt tussen een fokker en een kitten koper kan je beter wel reageren dan is het probleem uit de wereld ,in gebrekkig nederlands hadden we je ook begrepen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 20 feb 2015, 22:10

Hallo Nodira,

Fijn dat je nu zelf reageert, dankjewel. Dat werkt een stuk beter dan dreigen over de telefoon. Het zou mooi zijn als er nu weer normaal gecommuniceerd kan worden. Dat lijkt me voor iedereen beter. Maak je geen zorgen over je Nederlands, zolang we elkaar begrijpen is het goed genoeg toch?

Groet,
Audrey

Terug naar “Mededelingen”