Frankel

Alle mogelijke vormen van expressie waarin de kat centraal staat.
Nienke88

Re: Frankel

Berichtdoor Nienke88 » di 05 aug 2014, 13:47

Oh die zijn wel heel erg leuk ja! Mocht het ooit nog zover komen; FOTO!!!!
Ik rij nu als bijrijder het paard van een ander, twee dagen per week. En de eigenaren van dat paard fokken ook ieder jaar met een van hun merries. Dus nu hobbelt daar ook weer een heel leuk veulen rond. Ik ben dan helemaal verliefd en verkocht, en deze is ook nog ontzettend lief en knuffelig! Helaas niet klein voor altijd haha..

Hieronder mijn paard. Dit is de enige foto die ik nog op mijn telefoon heb.

Afbeelding
wub_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 05 aug 2014, 14:18

Mooi hoofd wub_sm en uitdrukking.

Maar thuis heb je mag ik hopen meer foto"s ?????
Leuk paard hoor......wat deed je met haar??
Dressuurmatig of springen?

Zonde hoor, wat er gebeurt is sad1_sm
Ik kan me goed voorstellen dat je haar mist.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » di 05 aug 2014, 14:38

Het was een hij, snap de verwarring gezien z'n naam. Haha die naam heb ik hem zelf dan ook niet gegeven what_sm
Meestal noemde ik hem 'nerdie' of 'sjaak', geen idee waarom maar Shantel was het niet.
In het begin deed ik alles met hem; dressuur, springen en crossen. Maar na een ongeluk in de waterbak die resulteerde in een peesblessure voor hem, ben ik alleen verder gegaan met dressuur. Tot groot ongenoegen van meneer merry_sm
Het was geen makkelijk paard qua karakter, dus op wedstrijden stak hij meer dan eens een figuurlijke middelvinger op...

Thuis heb ik gelukkig nog een heleboel foto's van hem! Staan ook overal in huis.. M'n vriend is hobbyfotograaf en zodra ik wist dat Shantel ingeslapen moest worden hebben we ook een hele leuke reportage gedaan :-) erg blij mee toppie_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 05 aug 2014, 14:41

Afbeelding

Dit is overigens mijn "she's a Lady "
Die was ook mee naar de renbaan, uiteraard.

Mocht je het ooit eens overwegen, mijn mozaïekjes zijn niet zo duur als dat ze er uit zien.
Voor een werk van zo een 50 bij 70 cm vraag ik over het algemeen rond de 400/450 euro.
Helemaal niet als je kijkt wat een schilder al gauw durft te vragen, terwijl dit dus kwalitatief mooi en duur glas is.
Bovendien heb je dan wel iets heel aparts wat eigenlijk geen onderhoud nodig heeft.
Voor ik het werk aflever poets ik het op met een stuk droog en schoon flace deken en dan kan hij er makkelijk jaren tegen.

Maar ik zeg dit gewoon omdat jou foto me aan mijn lady deed denken.....een mooi hoofdje wub_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 05 aug 2014, 14:44

Ok........ blush_sm
Dat zorgt inderdaad voor verwarring merry_sm

Fijn dat je een privé fotograaf thuis hebt.
Dan heb je in ieder geval een leven lang mooie herinneringen wub_sm
Zo belangrijk!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 05 aug 2014, 19:01

Hoi Nienke
wat een mooie foto en wat een mooi trots hoofd heeft dit paard,
Dat moet je zeker vreselijk zeer gedaan hebben dat je hem eerst nog door de bak zag racen ,terwijl je weet dat het de laatste x geweest is ,
Wat fijn dat jullie toch nog een mooie foto reportage hebben kunnen maken voordat hij er niet meer was,

Raaf deze is ook heel erg mooi!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 05 aug 2014, 21:39

Mooi ook deze Raaf. Mooi hoofd ook dit paard.
Hier ook paardenliefhebber en eigenaar van twee paarden.
Een NRPS ruin kruising Gelders x Arabisch Volbloed die ik zelf gefokt heb en een KWPN merrie Darlington x Cabochon.
De mooiste paarden vind ik zelf toch de Arabieren. Mijn zus heeft de vader van mijn ruin een zwarte hengst. Die is ook zo bijzonder mooi.
Afbeelding
Inmiddels is hij al een aantal jaren met pensioen maar hij blijft indrukwekkend.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 05 aug 2014, 23:12

Wauw.....
Zo op de foto zie ik een mooie ronde arabier met een fijn hoofd.
Zo zie ik ze het liefst.
Ze hoeven niet allemaal zo schriel op van die spillenbeentjes te zijn.
Zwart is zo wie zo geen makkelijke kleur, het helt toch gauw naar donker bruin.....niks mis mee, zolang het maar goed donker is.....maar toch.
Ik heb ooit een fotoboek gekocht Asil Arabians.......eigenlijk echt iets voor fokkers, foto's van elk paard afzonderlijk en afstammingen enzo maar er stonden zo een mooie foto's in wub_sm

Ben ook benieuwd naar jou paardjes en wat je er mee doet, dus kom maar op met die foto's.

Op de renbaan zijn we ook in de trainingsstal van de arabieren geweest.
Mijn schoonzus heeft op haar tóng moeten bijten om niet te vragen waar "die Arabieren "nu waren.......
Zij was echt in de veronderstelling dat ze mannen met tulbanden zou gaan zien merry_sm

Persoonlijk ben ik een baroktype liefhebber
Breede hals, rond lijf, veel behang........mooi gangwerk warme uitstraling......
Niet zo zeer friezen, want de meeste vind ik dan weer te lang en ielig,of ze hebben een overdreven holle rug, maar mooie Spaanse paarden als de andalusier....... wub_sm
Tinkers vind ik ook grappig, maar meer omdat ik altijd het idee heb dat ik dáár nog wel gewoon op kan gaan zitten....alleen voor het zitten dan smile7_sm
Och.....eigenlijk kijk ik gewoon nog steeds graag naar paarden......dat virus gaat nooit weg, ook al heb ik er nooit een echt van mezelf gehad.

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » wo 06 aug 2014, 09:57

Was inderdaad heel pijnlijk.. Maar wel een mooi beeld.. Daarna heb ik namelijk een week het beeld in m'n hoofd gehad van het moment van inslapen. Ik ben erbij gebleven samen met mijn moeder (vond dat dat wel het minste was wat ik kon doen) en het was echt verschrikkelijk. Ben geen emotioneel type, maar ik heb een week lang gehuild als een baby en niet meer geslapen. Na een week kon ik dingen weer een beetje helder zien en wist ik dat ik het beste had gedaan voor mijn paard en niet voor mijn eigen gewin had gekozen, en dat ik altijd meer dan goed voor hem heb gezorgd.

Grappig, mijn oude instructrice is ook helemaal gek van arabieren! Ooit ook begonnen op de renbaan. Ze heeft zelf een hele mooie hengst (die af en toe 'per ongeluk' bij haar merries loopt, tot groot ongenoegen van haar schoonvader waar ze samen d'r paarden mee houdt). Echt een heel leuk dier en super veelzijdig. Helaas ben ik echt te lang voor dit ras.
Een fries heb ik ook nog een tijd van iemand gereden (geen ielig ding haha). Ik hou zelf helemaal niet van friezen, maar deze was erg leuk. Jong en stout en echt een kanjer. Nu rij ik weer een KWPN'er. Op de een of andere manier kom ik daar altijd weer bij uit. Voor het eerst een merrie (echt niet mijn ding) en het is er ook echt een. Onlangs is ze 3 weken op strafkamp geweest bij Gert van den Hof (geen idee of iemand die kent, hij staat op youtube). Ze werd echt gemeen en begon te bokken en steigeren om niets, en stopte niet tot je in het zand lag (lichamelijk was ze al 3 x gescreend en zelfs met thermografie). Ik lag er gelukkig niet naast maar de eigenaresse wel en toen vonden we het allebei welletjes. Mijn rug is na een ongeluk met een vorige pony nooit meer hersteld en zij heeft twee kleine kindjes. Dus allebei niet echt in de positie om even leuk te gaan rodeo-en. Nu is ze weer terug en gaat het eigenlijk super, op een enkele keer na. Maar ja het blijft dan ook wel een merrie...

Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's!
En ik hou zeker in gedachte wat jij doet en maakt Raaf. Jammer dat ik mijn afstudeerkadootje al heb uitgekozen maar anders had ik het wel geweten. Echt iets dat ik ga onthouden!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 06 aug 2014, 10:32

KWPN-ners zijn standaard van een mooi type en vaak veelzijdig ingereden.
Gert van den Hof herken ik mogelijk van you tube.
Ik kijk met grote regelmaat filmpjes over het inrijden van paarden/ probleem paarden etc gewoon omdat ik dat leerzaam en ontspannend vind.
Zelf heb ik het ook helemaal gehad met " hete "paarden.
Ooit was mijn lef groter dan mijn kunnen en dat in combinatie met een paar honderd kilo fris/stout paard is niet aan te raden rolleyes_sm

Wat mijn mozaïekjes betreft.....ik denk ik roep het even.
Geheel vrijblijvend en no hard feelings toppie_sm

Terug naar “Expositie ruimte”