Frankel

Alle mogelijke vormen van expressie waarin de kat centraal staat.
Nienke88

Re: Frankel

Berichtdoor Nienke88 » wo 06 aug 2014, 14:54

Haha ik vond het minder ontspannend toen ik zelf op zo'n paard zat laugh_sm
Ben echt een heleboel gewend met Shantel. Die kon echt boos worden en dat rustig 3 weken blijven (bijvoorbeeld als ik op vakantie was geweest of als hij naar de dierenarts moest), maar nooit gemeen of vals. Tijdens rijden raakte hij wel eens dusdanig oververhit dat hij alleen nog maar kon steigeren, maar dat was meer onmacht dan iets anders. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat een paard het echt uit gemenigheid doet...
Heb het nog steeds niet gehad met 'hete' paarden. Ze trekken me toch aan. Ik hou wel van een beetje pit. Ik heb het vorige paard van deze eigenaar ook gereden toen zij zwanger was. Ik deed de springlessen en haar zus nam de dressuur voor haar rekening. Heerlijk zo'n heet ding onder m'n kont. En dan uiteindelijk de rust er in proberen te brengen en een foutloos parcours neerzetten, dat is dan toch wel een heerlijk gevoel. Het nadeel is dat de eigenaresse van de paarden een compleet andere rijstijl heeft dan ik. Zij is van de: geen gelul, trek 'm in de krul. En ik ben van de opwarming, ontspanning en het loslaten. Ze moeten luisteren, maar als ze goed lopen dan blijf ik niet overmatig vragen. Denk ook dat dat de reden is geweest dat dit paard in de staak is gegaan. Maar nu sjouwt ze bij mij de sterren van de hemel en mag ik echt niet klagen! Gert heeft ons een heleboel tips en trucs meegegeven en dat gaat super.

Ja ik onthoud het echt! Vind het een super gaaf idee. Maar omdat ik momenteel nog geen vaste baan heb (en we net de kittens hebben enzo) is het nog niet verstandig... Dus als ik m'n vaste baan heb ga ik het zeker voorstellen thuis! toppie_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 06 aug 2014, 17:22

Vaak is het ook de ruiter die "schuld "heeft aan ongewenst gedrag bij paarden.
Ben liefhebber van het natuurlijk paardrijden.
Gelukkig is daar de laatste jaren al héél veel om te doen, en het trekt veel mensen aan.

Zeker wat jij zegt van de eigenaar van het paard wat je nu rijd.

Zij is van de: geen gelul, trek 'm in de krul.
Jammer hoor!!

Dan ben je als bijrijder al enig zins kansloos om iets moois op te bouwen met het paard.
Ik ken dat soort types, die kom je overal tegen, maar persoonlijk heb ik ze altijd heel storend gevonden. what_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 06 aug 2014, 20:52

Ik ben een echte recreatieruiter. Lekker het bos door met een los teugeltje.
Dit is Faith:

Afbeelding

Dit is zijn moeder Diamant die er helaas niet meer is:

Afbeelding

En dit is Simp:

Afbeelding
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 06 aug 2014, 21:19

Ook weer mooie paardjes.
Mooie actie van Faith......zoals hij zijn staart draagt.
Jammer van zijn moedertje.....wat had ze??
Mooie foto ook weer van Simp.
Mooie kleur, maar hoezo rij je hem met twee teugeltjes??

Lekker hoor recreatief rijden, was ook het meest mijn ding.
Ik heb als jong meisje op een blote Ijslander leren rijden....enkel met een halstertje.
Eerst leren zitten en met de minimale hulpmiddelen je paard daar krijgen waar je het wilt hebben.
Bij het leren zitten kreeg je dan een briefje van 5 gulden onder je kont......en in wat voor een gang dan ook......dat briefje mocht je niet verliezen
Naderhand kwam het zadel en het hoofdstel er aan te pas.
Zouden ze veel vaker zo moeten doen. toppie_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 06 aug 2014, 22:21

De foto is van de vorige eigenaar. Hij reed dressuur met haar.
Diamant was 26 jaar oud toen ik haar heb moeten laten inslapen. Ze had cushing en kreeg problemen met eten.
De laatste periode had ze in korte tijd een paar keer darmproblemen en de laatste keer was het eerlijker om haar waardig te laten gaan helaas.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 06 aug 2014, 22:51

26 jaar is in ieder geval een mooie leeftijd.....maar makkelijk is zo een verlies natuurlijk nooit.
Dit is dus al de tweede keer dat ik me door de naam van een paard laat misleiden.
Jou vos is dus een merrie merry_sm
Mooie foto hoor, met die zwarte achtergrond, en zoals gezegd, een mooie warme kleur!!

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » do 07 aug 2014, 08:55

Wat een mooie foto's! Heerlijk om gewoon lekker door de bossen te tuffen..
Helaas heb ik nooit paarden gehad die daar geschikt voor waren. Reed af en toe buiten met Shantel, maar we zijn een keer bijna aangereden en sindsdien sprong hij voor auto's. Hij was niet bang, ging er meer voor staan met een houding van 'kom maar op'. Niet heel erg handig razz_sm Kreeg het er niet meer uit, ook niet aan de hand. Dus ben er uiteindelijk mee gestopt. In het bos kon hij ook niet rustig blijven haha, dan had hij maar een gedachte en dat was: 'GAAAAANNNNNNNNN'. Op zich ook leuk, maar na z'n eerste blessure durfde ik dat zelf niet meer aan. En het strand durfde ik sowieso niet, was altijd bang dat ik in Scheveningen uit zou komen (woon zelf in de buurt van Callantsoog merry_sm )

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 07 aug 2014, 09:36

Nee, dan zou ik het ook niet aandurven.
Heb ooit het léf en niet het verstand gehad om op een military paard van een bekende ruiter in die klasse te stappen met de bedoeling om in zijn stal een beetje hand en spant diensten te gaan verzorgen met betrekking tot de paarden.
Dan weet je pas écht wat voor een enorme hoop power je onder je kont hebt.....ik heb nog nooit op zo een snel paard gezeten.....zo gék als een deur......dat páárd.....verstand op nul en gaan......hoe enorm de hindernissen voor zijn neus ook zijn.
Gelukkig heb ik hem er van af kunnen houden om die te springen.......maar het was mijn engste rit ooit.
Was meteen mijn wijste les die gelukkig goed is afgelopen.......dat soort geintjes zoek ik niet meer op.
Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik nadat ik het paard netjes verzorgd in de stal had achter gelaten ik bedankt heb voor "de eer "

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 07 aug 2014, 21:34

Ik zag een mooi artikel van je staan in M&MC! Leuk hoor je wordt zo nog beroemd. Mooie stukken hen je gemaakt.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 07 aug 2014, 21:41

YES YES YES!!!!!!

Jij bent de éérste die er over begint.
Ik ben zelf geen lid van het blad maar heb een exemplaar toevallig vandaag thuis gestuurd gekregen.
Nu zijn de tekst en de foto's van mijn hand, maar ik vond dat ze het wel erg leuk in elkaar hebben gezet.
Aan een van mijn eerste grote opdrachten heb ik een lieve vriendschap over gehouden en zij was een beetje teleurgesteld dat hun werk niet in het blad stond.
( een werk, met zeven van hun 11 inmiddels 12 katten )

Ik heb al eerder in met name kattenbladen gestaan met ofwel mijn werk ofwel mijn kattenhuis, maar meestal is het gewoon een veer in je kont merry_sm
Maar absoluut een leuke veer.
Kan er dus heel tevreden naar kijken en denken.......leuk geschreven door dat vrouwtje merry_sm !!!!

Terug naar “Expositie ruimte”