Mijn creaties

Alle mogelijke vormen van expressie waarin de kat centraal staat.
Liannec1987

Mijn creaties

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 02:29

Tjha ik zal toch eens wat creaties neerzetten hier, naar aanleiding van Raaf's verkooptopic toppie_sm

Ik weet niet of jullie de modelpaarden hobby kennen? Daar ben ik erg bedreven in, al 14 jaar. Dit zijn zeer gedetailleerde plastic paarden. je hebt verschillende maten hierin: traditional is de grootste en mini whinnies zijn de kleinste. Ook heb je paarden die gemaakt zijn uit Resin. Dit is best breekbaar maar kun je super details mee aanbrengen. Er zijn mensen die dus zelf hun paard sculpten en dit in een bepaalde oplage uitbrengen. Deze resins zijn dus vrij duur ten opzichte van de plastic versies. De plastic paarden worden ook vaak "omgebouwd". een staand paard wordt bijv. in een andere stand gezet. Of ze krijgen een customized kleurtje. Iemand schildert het paard dan in een andere kleur, tot zeer mooie resultaten.

Dit is een Breyer. Plastic traditional:
Afbeelding

Dit is een resin, stuk meer gedetaileerd dus en handgeschilderd
Afbeelding

En dit is een kleinere versie: Breyer Stablemate, is ongeveer 6cm hoog.
Afbeelding

Hier nog wat resins
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik dus doe, is deze paarden verzamelen en af en toe bouw ik er zelf ook nog eens 1 om laugh_sm
Dit plastic model is standaard gemaakt door Breyer en heb ik flink wat aan verbouwd
Dit is het origineel:
Afbeelding
En dit is wat ik ervan gemaakt heb, nog zonder nieuwe verflaag en nog niet helemaal afgewerkt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit paard is van porcelain, hij was van een plank gevallen en daardoor was hij van zijn sokkel gebroken en zijn staart was eraf. Heb de 2 witte benen gerepareerd en overgeverfd en de staart ook opnieuw aangezet en geverft
Afbeelding
Afbeelding
op deze foto zie je ook vaantjes liggen, dit zijn prijzen die ik gewonnen heb op liveshows. Dan komen we met een aantal verzamelaars bijeen, ieder neemt zijn showbare paarden mee, en dan worden ze ingedeeld in klasses (kleur van het paard, ras van het paard etc.) en dan wordt de beste uitgekozen, ik zal jullie de datails besparen hahah. Maar ik organiseer ieder jaar dus een liveshow.

Dit model is qua vorm helemaal origineel gebleven, heb haar alleen overgeverfd, is 1 van mijn eerste paintjobs, dus niet zo heel best:
Afbeelding
Afbeelding

Dit paardje bestaat uit 2 verschillende originele modellen:
Hoofd van de andalusier
Afbeelding
Lijf van de arabier
Afbeelding
En dan krijg je dit: nieuwe nek, nieuwe manen en staart, een resin base om hem overeind te houden en zijn voorbeen anders gepositioneerd. En uiteraard geverfd.
Afbeelding
Afbeelding

Deze merrie heb ik gemaakt van dit originele model:
Afbeelding
En dit is ze geworden: nieuwe nek, nieuwe neus, nieuwe manen staart en sokken en de benen anders gepositioneerd. deze dame heeft trouwens het hoofd van een andere breyer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zij is naar een forumgenootje (van het modelpaardenforum) gegaan, zij laat haar binnenkort ergens in de UK painten, ben zeer benieuwd!

En dan zijn er nog mensen die erg mooi passend tuig maken voor de modellen. Ook deze worden beoordeeld op de liveshow.
EN da is dit nog een kleine greep uit de hobby hoor :) Als jullie het leuk vinden zal ik ook nog wat foto;s plaatsen van tijdens een live show om een impressie te krijgen.
Afbeelding

Dit paardje is ook een custom made (verbouwde en geschilderde) paard. handgeschilderd en nieuwe manen en staart en nieuwe nek/hoofdhouding, koomt uit Amerika en heeft daar op een mega grote show dus een aantal belangrijke prijzen gewonnen. Zeer trots op dit paardje!
Afbeelding

arabisch tuig
Afbeelding

Afbeelding

race paarden set
Afbeelding

ik doe nog wel meer ander handwerk, ik ga binnenkort beginnen aan een Sphynx katje. Ga die proberen maken uit Apoxy, het modelleer klei wat ik gebruik voor de modelpaarden te maken. Maar ik teken ook graag en doe gewoon graag crea bea dingen blush_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Re: Mijn creaties

Berichtdoor Raaf » di 09 dec 2014, 11:00

Waanzinnig leuk en mijn complimenten!!!!!!
Ik snap nog niet hoe je het precies allemaal doet, maar knáp vind ik het!!!!

Ik heb op bokt wel eens gelezen dat mensen miniatuur paardjes laten verven tot een kopie van hun eigen paard, maar dat hier ook weer een hele wereld achter zit was voor mij onbekend.
Jij maakt jou paarden dus geheel of gedeeltelijk zelf, ik kocht /kreeg ze als ponymeisje uit de jaren 70 van mijn ouders.
( in die tijd waren ze véél natuur getrouwer dan wat er op dit moment in de handel is met regenboog kleuren en oneindige manen en staarten )
En samen met vriendinnen die ook paarden spaarden maakte wij al zelf gemaakte tuigjes en dekens en noem de boel maar op.
Maar dit is écht prachtig gedetailleerd wub_sm wub_sm wub_sm

Mij mag je wel tippen op wat leuke sites of shows, het lijkt me heel leuk om eens te gaan kijken. toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 10 dec 2014, 00:34

Hey Raaf,

Ja er zit echt een hele wereld achter.De meisjes die op Bokt hun schleichjes verven willen dat inderdaad wat nadoen. Ach lekker creatief ;) maar met de breyer, resin etc komt er toch wel veel meer bij kijken. Ik maak mijn paarden van bestaande standaard modellen. Maar soms gebruik ik ook wel eens benen van paard 1, hoofd van paard 2 en lijf van paard 3. Ik zal bij mijn volgende project eens stap-voor-stap foto;s maken.

De liveshow is echt leuk om andere nieuwe modellen te zien. Hier een impressie van mijn liveshow hier in NL is dat kleinschalig maar in America en duitsland is dit nog 10x groter):

Goed, ik ga het je proberen uitleggen, stapje voor stapje.
1 deelnemers komen met al hun eigen paarden en opzetjes en tuig naar de showlokatie. Degene die de show organiseert, jureert meestal zelf de paarden. Van tevoren wordt ook gevraagd of er mensen zijn die in bepaalde klassen geen paarden showen en mee willen jureren, soms is het erg druk in een klasse en dan is het fijn als je met 2 bent om te beslissen :)
2 de show duurt een hele dag. Daarom is er een planning in de volgorde van de te showen paarden. In totaal zijn er meestal iets van 90 klassen. Deze klassen zijn ingedeeld voor de plastic paarden, de plastic paarden die een ander kleurtje hebben gekregen of bewerkt zijn, (net wat ik doe), de resin paarden. Ook worden de paarden in grootte ingedeeld.
3 de show begint met de zogenoemde performance. Performance is dat je het paard in en bepaalde scannery plaatst (een opzetje) en tuig op doet. We beginnen meestal met aangespannen, dan plaatst iedereen die een aangespannen performance heeft dit op de jury tafel
Afbeelding
Daarna komen nog de klassen: Springen, dressuur, arabisch, western en overige.
Afbeelding
Afbeelding
EN dat wordt altijd aandachtig bestudeerd merry_sm (ik met mijn jurylid Nikki)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus een jurytafel met hierop de western performances van verschillende deelnemers
Afbeelding
Je hebt dus in elke categorie(klasse) een 1e plaats winnaar. Elke eerste plaats winnaar wordt dan nog eens op de jurytafel gezet en daar wordt dan ook nog eens de beste uit gekozen zoals je hier ziet:
Afbeelding

Hierna is het meestal even pauze en zijn we al over de helft van de dag.

Daarna gaan we verder met de losse paarden. Meestal eerst de plastic versies, die worden ingedeeld op kleur en ras. Daarna hetzelfde bij de resins
Voorbeeldje van de resins met de kleur schimmel.
Afbeelding

Ook bij de losse paarden wordt van elke klassewinnaar een over-all winnaar gekozen:
Afbeelding

Ik hoop dat het een klein beetje helderder is geworden haha. In Mei hou ik mijn Liveshow weer. Je bent van harte welkom om die dag langs te komen en dan zal ik je die dag door de show heen meenemen. Dan denk ik dat het wat makkelijker te begrijpen valt laugh_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 10 dec 2014, 10:55

Nooit geweten dit. eek_sm
Het doet me denken aan de modeltreinen en stoommachine shows.
Een oud collega van mij ging er ook ver voor over de grenzen.
En dan wéér die Duitsers hé......ik ben op verschillende shows geweest, auto's, paarden, katten, dieren in het algemeen, fantasy en filmbeurzen........en áltijd weer komen die Duitsers met de meest exclusieve dingen aan zetten, en altijd weer mooier, leuker en beter dan wat wij kennen.

Waar organiseer jij de show in Mei??
Als het even te doen is kom ik graag kijken, maar geef tegen die tijd maar een gil toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 10 dec 2014, 21:07

Hoi Hoi
wat leuk!!!!! en wat mooi gemaakt ,zalig he knutselen dat is zo ontspannend en tegelijk spannend hoe het eruit komt te zien
Ik wist ook niet dat dit bestond TOP gedaan ,,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 10 dec 2014, 21:11

Tot 14 jaar terug had ik hier ook totaal geen weet van. Ja ik denk inderdaad dat het wel een klein beetje te vergelijken is met de modeltreinen beurzen. hihi Duitsers zijn altijd goed in dit soort dingen. Ze namen altijd prachtige dingen mee. Alleen hebbn ze ook een soort modelpaarden liefde waar ik niet van houd. namelijk de plastic manen eraf halen en dit hairen met mohair. En dat is soms zo zonde en doet soms zoveel afbreuk aan het model. Maar heel af en toe is het ook onwijs mooi, dan zetten ze die paarden op de foto en dan lijken het net echte paarden.

Ik geef jou een gil zodra de liveshow datum in de buurt komt. Ik houd het in mijn woonplaats Zaamslag :)

Wil: Dankjewel,het is zeker ontspannend, ik heb er ook mijn geduld door gekregen. Want dit doe je niet op 1 middagje. Het belgisch trekpaard/clydesdale merrie, heb ik een ruime maand over gedaan. Toen ik pas met de hobby begon had ik er echt het geduld niet voor. Dus waren ze ook minder gedetailleerd enzo, maar nu gaat het vrij goed haha.

Ben trouwens vanmiddag begonnen met een opzetje voor een Sphynx kat te maken.Die zal 7 a 8 cm hoog worden.

tjha en lollige meiden die je op de foto willen zetten zijn er ook altijd merry_sm
Afbeelding
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 10 dec 2014, 21:36

Wat zijn deze mooi zeg.
Zo gedetailleerd en super dat je er zelf zoveel aan kunt veranderen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » vr 12 dec 2014, 23:22

Bedankt, ja het zijn erg gedetailleerde paarden. Vooral de resins omdat je met dat materiaal echt veel kunt. Met het plastic iets minder. Maar beiden met veel detail :)
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 13 dec 2014, 15:28

Wat gaaf dat je dit kan. Echt heel mooi. Daar moet je toch wel geduld voor hebben!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » za 13 dec 2014, 19:22

Ja heeeel veel geduld haha. Paardje moet natuurlijk anatomischo ok goed blijven dus er gaat al veel aan vooraf eer je de zaag erin zet. De Apoxy droogt wel zelfstandig, maar dit duurt ook weer hee wat uren, soms 2 dagen voor het echt goed uitgehard en droog is om te bewerken. En aan het eind moet je eindeloos veel schuren. alle oneffenheden en bobbeltjes gladschuren. Als je zelf een compleet nieuw paard maakt, dus geheel uit de apoxy klei dan ben je nog langer bezig. Dan maak je eerst een basis frame van ijzerdraad, in de pose die je het paard wilt hebben in grote lijnen. En daar ga je laagje voor laagje met je apoxy aan de slag.

tekenen doe ik trouwens ook wel graag. Is alleen al te lang geleden dat ik dat heb gedaan, maar heb er nog een aantal van een paar jaar terug. de rest kan ik niet meer vinden what_sm

Afbeelding

Dit zijn walvissen die door het wier zwemmen (grof gezien haha)
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Expositie ruimte”