Mijn creaties

Alle mogelijke vormen van expressie waarin de kat centraal staat.
Raaf
Contacteer:

Re: Mijn creaties

Berichtdoor Raaf » za 13 dec 2014, 19:56

Verhoudingen is altijd een héél lastig verhaal!!
Verder denk ik dat jou paardenkunst helemaal onder het betere boetseerwerk valt, want net wat je zegt, de annatommie moet inderdaad wel nog kloppens zijn.
Waar een beeldhoudend kunstenaar zich nog kan verschuilen achter de algemeenheid van de kunst komt het bij zo een paard die jullie maken echt op de details aan.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 13 dec 2014, 23:17

wat een geweldige hobby!!!! zou ik ook wel leuk vinden, ik hou van paarden (en naaktkatten natuurlijk):-) mooi hoor!! dry_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 13 dec 2014, 23:34

Hee Smigel wat leuk om jou weer eens te zien. Hoe is het met Bikkel en Smigel?

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 14 dec 2014, 02:46

Die walvissen vind ik toch apart gedaan , maar de paartje echt echt top .
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 14 dec 2014, 11:48

dry_sm huh_sm Wat is het toch mooi wat sommige mensen kunnen maken met hun handen.
Ik zou trouwens wel uitkijken met je nieuwe vriendje straks. Een aantal van mijn sphynxen is gek op alles wat klein is en op geknaagd kan worden.
Dus zorg dat ze veilig staan en kijk wat hij er mee doet.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 14 dec 2014, 11:54

Hoi Hoi
wat knap ,dat tekenen ook helemaal TOP ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 16 dec 2014, 16:30

Dat is een zeer goede tip Clemmetje. Ik heb al mijn modellen in een vitrinekast staan, daar komt nog een slotje op te hangen dat Pickles de deurtjes niet open kan peuteren ;) De 2 kooien met de ratjes en mijn bureau voor te hobbien komt op het kleine kamertje te staan. Die deur blijft dan dicht zodat Pickles niet bij mijn spullen en de ratjes kan komen, dan kan ik ook met alle rust met de ratjes spelen en ze los laten lopen als ik er ben.

Ja ik begin soms wel eens met tekenen zonder dat ik weet wat ik ga maken en daar is eigenlijk die van de walvissen uitgekomen :)
Het boek van Raaf met de katten is ook binnen dus ga binnenkort weer lekker aan de slag.
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » do 05 feb 2015, 22:50

Tjha ik ben weer met vanalles en nogwat bezig hoor. Ben sowieso begonnen uit het katten patronenboek van Raaf. Maar daar ga ik pas foto;s van plaatsen als ik er zelf redelijk tevreden over ben. merry_sm Verder ben ik weer begonnen aan een ZEER langdurig project. Die ligt al 7 jaar.

Het gaat om een zwaar beschadigd modelpaard. iemand heeft hem te lang in een spiritusbadje laten liggen om de verf eraf te krijgen, maar toen is het plastic gaan krimpen...echter vond ik dit zielig en heb het beest gratis over mogen nemen.
Hij was eerst nog helemaal heel, maar doordat alles gekrompen was en vooral de benen erg broos zijn die 4 benen dan ook gelijk afgebroken. Dus ik wilde met hem aan de slag om nieuwe benen te creeeren. ging best goed:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
totdat de benen er echt niet uitzagen die ik zelf had gemaakt. de apoxy bleef ook niet zitten tegen het lichaam aan, dus heb alles er weer afgesloopt
Afbeelding

Heb van iemand een model gekregen zonder nek en hoofd. En die wil ik gebruiken voor het hoofd van Fransje (zo heet het arme beest) erop te zetten. Fransje is overgens al 7 jaar met mij mee verhuist en is een beetje mijn talisman geworden. Dus wilde ook niet het hele beest weggooien en heb dus zijn koppie eraf gezaagd en ben het op het andere model aan het vastzetten. Koppie is in verhouding te klein tot het lichaam, maar het koppie moet zo flink gereconstrueerd worden dat hij groter wordt en geheel onder de apoxy verdwijnt, maaaar Fransje is dan toch nog steeds aanwezig ;)
Afbeelding

Hier de versteviging van de nek en het hoofd erop. nek wordt gedeeltelijk gevuld met alluminiumfolie (wie heeft dit woord ooit bedacht lulllluminillliumflolie merry_sm ) en daarna met apoxy eroverheen de nek een beetje bepaald, dit is nu aan het uitharden. morgen de 2e laag eroverheen en bespiering etc aanbrengen, als dat uitgehard is kan ik aan het hoofd beginnen.

Afbeelding
Afbeelding

ik weet het hij ziet er nu nog een beetje knullig uit haha
Afbeelding

En toen....kwam ik een prachtig oud hobbelpaard tegen. Hij is echt Huge! En stamt uit de jaren '60. Het is een echte Haddon Rockers paard. Die ze ook in het Londonse Harrods verkopen. Echter is mijn Stripes niet meer zo mooi en moet hij flink opgeknapt worden. desalniettemin ben ik zo onwijs blij ermee! En heb er al wat aan gedaan. Hij krijgt nog een nieuwe kleur maar ik moet even de goede verf spuitbussen zien te krijgen.
Ik heb hem een nieuwe staart gegeven en binnenkort krijgt hij nog nieuwe manen. aangezien die eraf zijn :( ik zoek eigenlijk echt paardenhaar om hem in de originele staat terug te brengen. Dus als iemand nog een idee heeft waar ik dit niet al te duur vandaan kan halen dry_sm
Afbeelding

ook zijn strepen zijn niet echt, die zijn er later opgeschilderd. Het houten frame gaat binnenkort geschuurd worden en opnieuw in de houtlak.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb al contact met Haddon Rockers gehad. Een nieuwe staart, manen en voorpluk kost 129 dollar. aangezien ik al een mooie nieuwe staart gevonden heb en hij zijn voorpluk nog heeft wil ik kijken of ik manen kan vinden hier in NL, bijvoorbeeld Mohair op tres, maar dat zie je vrij weinig. anyway zijn staart:

Afbeelding
Afbeelding

Wat me opviel was dat hij nogal rommelde in zijn buik. ik heb even door het gat van zijn staart gekeken met een zaklapmt, schijnen er trommelstokken in te liggen merry_sm iemand enig idee hoe ik die er uit kan krijgen? gat is ongeveer 5 cm groot waardoor ik ze kan halen.kan er alleen onmogelijk bij.

*oops* beetje lang topic...... oeps_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 06 feb 2015, 10:43

Zo die was toegetakeld!!!
Benieuwd wat het worden gaat, maar het is wel een prachtig project om je op uit te leven!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » vr 06 feb 2015, 11:37

zeer zeker!!! ga er vandaag weer aan verder.
Afbeelding

Terug naar “Expositie ruimte”