GEZOCHT: niet gepubliceerde foto's voor Sphynxkalender '12

Over de initiatieven van onze deelnemers voor het goede doel
sara_sphynxlover
Contacteer:

Re: GEZOCHT: niet gepubliceerde foto's voor Sphynxkalender '12

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 05 apr 2011, 21:04

Hey Annemieke, ben heel blij dat je ook dit goede doel steunt en de volgende editie ook gaat aanschaffen! Ik zal er zeker ook weer één kopen. Ja HCM is heel moeilijk heb ik al ondervonden... :-( maar blijf positief denken hé? We krijgen deze ziekte zeker uit het ras, net zoals bij de Britten, ik ben daar van overtuigd y2
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 05 apr 2011, 21:35

Ja HCM is heel moeilijk heb ik al ondervonden... :-( maar blijf positief denken hé? We krijgen deze ziekte zeker uit het ras, net zoals bij de Britten, ik ben daar van overtuigd y2
Awel ..... 't is mijn streven om het ermee helpen uit te fokken, maar heel eerlijk gezegd is het positieve bij mij bij tijd en wijle ver zoek!

Zeker als ik eens rond me heen kijk (op zoek naar een leuk fokkatje kom je heel wat stambomen tegen ;-)) en dan zie ik inbreedingspercentages om bij te janken!!!!!
Meer nog: als ik het vergelijk met BS dan zie ik dat het gemiddelde inbreedingspercentage bij de Sphynx 2 tot 3x hoger ligt!

En dan het niet delen en doorgeven van kostbare informatie ivm HCM er ook nog bijgerekend maakt het nog moeilijker!

Iedereen blijft maar in hetzelfde vijvertje vissen en keer op keer dezelfde combi's herhalen waar er al verschillende positieven uitgekomen zijn.... alleen hebben de kindjes een andere naam!
Want dit jaar starten er fokkers die katten overnemen van fokkers die het al niet meer zien zitten (omdat ze miserie troef gekocht hebben) en deze miserie troef + hun nakomelingen met "versterkte" (lees verziekte inteelt) genen verkopen ze dan weer door aan de enthousiaste beginnelingen en zo blijft het rondje maar draaien!

Zolang niet iedereen zijn neus dezelfde kant gaat opsteken dan zal het een gevecht tegen windmolens blijven!

Maar goed Don Quichot heeft ook zijn charmes ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 05 apr 2011, 22:34

ja klopt dat is de miserie met beginnende fokkers die nog niet de (slechte) ervaring hebben (gehad), ze kennen er te weinig van :-( en dan is het vechten tegen de bierkaai!!! Maar ik blijf er steevast in geloven dat het tij gaat keren en we weer op de goede weg zullen geraken om het ras gezond te krijgen en te houden... de Sphynx blijft een jong ras met kleine genenpool maar hopelijk kan ik mijn steentje ook bijdragen met een mooie gezonde outcross idea_sm
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Terug naar “SRB & het Goede Doel”