Stichting Dierenthuis heeft de drie Diva's op bezoek gehad.

Over de initiatieven van onze deelnemers voor het goede doel
maria

Re: Stichting Dierenthuis heeft de drie Diva's op bezoek gehad.

Berichtdoor maria » vr 21 okt 2011, 11:39

Ik heb ook gekeken maar door het gedrag van de diva's en met name patty Brad kon ik amper blijven kijken. wat een aanstellerig , gemaakt mens die alle aandacht op zichzelf vestigde met Hummertje..
ik was ook verbijsterd over het aantal dieren maar ook de manier waarop zij met hun eigen gezondheid omgaan. al 30 jaar niet koken ?? niet warm eten ???? Het zag er keurig uit. veel liefde voor de dieren maar soms ook mijn vraag of ze niet te ver gaan...
de incontinente honden...zoveel katten..
dus een dubbel gevoel erbij..Door het gedrag van de diva's heeft het mij niet geraakt.. en ik ben toch snel geraakt.. maar nu was mjin ergenis groter ...

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 21 okt 2011, 13:15

Haha Maria tja die diva's zelf daar ben ik ook niet erg fan van al lijkt Tatjana nog wel ok maar voor de rest was het super om te zien. Wat een werk en wat een zorgen en zo schoon met zoveel dieren. Wel vond ik sommige dingen ook wel een pietsie too much. Nooit warm eten etc. dat is echt niet gezond maar alle respect voor de inzet van die mensen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 21 okt 2011, 13:38

Hier nog 1 die de meningen deelt
en het toch echt iets te ver vind gaan met die incontinentie honden
want ja er zijn inderdaad pilletjes en dat hadden ze dus niet gedaan voor hummer
en er liep een rode kat heel slecht
ik geloof nooit dat daar een Xfoto van is gemaakt als ze kijken dan schrikken ze denk ik
soms houdt een dier zich echt groter dan ie is
nou je maakt mij niet wijs dat die geen pijn had
en als je er 1000 buiten hebt lopen zie je echt niet alles
ik heb gemiddeld ook 100 in de hokken en zelfs dan zien wij niet alles terwijl we ze elke dag observeren en zien
en dat hoge gras en bakken voer in grote schalen hoe zie je dan of iedereen wel eet?????
en weinig vrijwilligers laat staan als ze zelf dus eens ziek worden etc

super werk hoor
maar je kan niet alles redden
en ook niet met een pijnstiller het leven rekken bij de hd honden

maar wat leverde de diva's nu op
ja niet lullig maar andere programma's kwam er geld binnen
of bv een nieuwe draaimolen
nu alleen een maand katten voer en een kalender
ik vond dat wel tegenvallen
oke en de tent maar die levensstijl die pas je van deze mensen echt niet aan
ik snap ook niet dat ze naar de da gaan die moet daar komen om eea te aanschouwen

nogmaals super dat je aidskatten helpt en anderen maar te veel is ook niet goed
en tja als er echt iets uitbreekt is daar geen houden meer aan

soms kan je beter klein blijven en goed
dan groots en minder

groetjes An

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 21 okt 2011, 14:17

Hmmmmmmm nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig geworden..volgens mij wordt het zaterdag avond laat herhaald??
Die diva's krijgen opdracht van de producer om irritant te zijn en de aandacht op zich te vestiging....dat wil het gros...men wil "gedoe" zien...net zo als ohoh Cherso zo'n kijkhit was of big brother.....
Ik heb het nog nooit gekeken, maar nu ga ik het toch proberen
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Odett

Berichtdoor Odett » vr 21 okt 2011, 14:40

Wat een klein kind is die Patty Brard inderdaad, heel goed dat ze hun poot stijf hebben gehouden en Hummertje niet door haar hebben laten adopteren.

Het ziet er daar geweldig uit en die mensen leven voor de dieren en ja dat gaat volgens mij ook ten koste van hun eigen gezondheid. Nu zou ik m'n laatste euro ook liever besteden aan de katten dan aan mezelf.
Volgens mij kunnen en durven ze ook niets aan een ander over te laten en als ze dat al doen dan willen ze het wel kunnen controleren. Fantastisch die betrokkenheid, maar als je dan praat over in totaal 2000 dieren op te willen nemen dan red je dat niet lijkt me.

Misschien zou niet iedereen het op dezelfde manier aanpakken als Alice en Steven en je mag van mening zijn dat ze doorslaan in hun dierenliefde, maar ik ben heel blij dat zulke mensen er tenminste zijn. Een incontinente hond zal heel moeilijk een baas vinden, maar afgezien dat het beestje 'lekt' is hij of zij verder prima in orde. Een kat met aids kan nog een behoorlijke tijd ziektevrij leven. Als dieren geen kwaliteit van leven meer hebben en je laat ze dan nog doorsukkelen, dat vind ik te ver gaan. Dat heb ik naar mijn mening niet gezien. Alle dieren krijgen de nodige medische verzorging, dat kun je ook lezen op hun site. Er komen regelmatig dierenartsen die vrijwilligerswerk verrichten, waaronder ook medische behandelingen.

Incontinentie kan vele oorzaken hebben en is niet altijd te behandelen. We hebben te weinig van het verhaal Hummer gezien om te kunnen beoordelen hoe of wat. Ik kan me zo voorstellen dat ze het niet nodig vinden om het beestje vol te stoppen met medicijnen, omdat ze het geen probleem vinden dat hij z'n plas laat lopen. Alleen maar prima denk ik dan. Mw. Brard wilde wel pillen, omdat ze hem mee wilde nemen naar huis. Daarbij is niet gezegd dat de pillen daadwerkelijk het probleem zouden verhelpen. De rode kater die wat moeilijk liep, tja ik kon er niet uit opmaken dat het beestje pijn had. Ik loop ook niet zo soepel en heb ook nog plezier in m'n leven.

Je moet oppassen om de verkeerde conclusies te trekken uit de korte fragmenten die je ziet op tv. Als je ergens je twijfels over hebt dan adviseer ik je om contact op te nemen met Steven en Alice.

Ik hoop in iedergeval dat ze snel meer vrijwilligers krijgen die op een regelmatige basis kunnen helpen met de verzorging.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 21 okt 2011, 14:47

Volgens mij hebben ze daar zeker wel de boel goed onder controle.
Ze hebben een eigen behandelkamer en er komt ook een DA.
Ik begreep dat ze naar deze DA toegingen om katten op te halen en dat Hummer om die reden daar extra onderzocht is.
De dames zijn zeker irritant maar alle beetjes helpen vind ik.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 21 okt 2011, 17:08

Ik had eigenlijk wel gehoopt dat er meer opgehaald zou worden maar alle beetjes helpen zeker en die mensen doen super week. Weet je wat ik me afvroeg? Of die rooie kat mischien ataxie heeft?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “SRB & het Goede Doel”