Zwerfkat in Nood goes Libanon!

Over de initiatieven van onze deelnemers voor het goede doel
nautje

Zwerfkat in Nood goes Libanon!

Berichtdoor nautje » zo 07 dec 2014, 15:56

Afbeelding

Lieve allemaal,

Het is bijna kerstmis, en dan wil Zwerfkat in Nood al eens een speciale actie doen. Aanstaande zaterdag vlieg ik naar Beiroet om drie katjes op te halen die nu bij Animals Lebanon verblijven. Voor hen is daar niet de juiste medische zorg beschikbaar is en zij maken er geen enkele kans op adoptie. In Libanon is er nog nauwelijks een huisdierencultuur, waardoor enkel de jonge dieren waar niets mee aan de hand is geadopteerd worden.

Links zien jullie Timon. Zijn achterlijf is verlamd door een verkeersongeluk, maar dat deert Timon niet. Hij is een vrolijke jonge kater die helemaal happy is met zijn nieuwe rolstoel:
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

Hij komt bij Zwerfkat in Nood in de opvang in afwachting van een heel bijzonder baasje, die kan leven met Timon’s handicap en de probleempjes die dat soms met zich meebrengt.
In het midden staat Lucky, maar tot dusver doet ze haar naam nog geen eer aan… Lucky heeft vermoedelijk een ernstige en atypische vorm van een immuunziekte, waardoor ze vreselijke wondes heeft die niet genezen. Voor deze aandoening is in Europa medicatie beschikbaar die binnen 2 maanden haar wonden zal doen genezen en van haar de schoonheid gaat maken die onder haar wondes verstopt zit. In Libanon is deze medicatie niet te verkrijgen. Lucky komt voorlopig bij mijzelf in de opvang.
Tenslotte heeft de poes rechts op de foto een milde vorm van astma. Ze komt ook bij Zwerfkat in Nood in de opvang totdat we ook voor haar een eigen plekje vinden.

Animals Lebanon heeft al heel wat onkosten gemaakt voor deze katjes en ook voor Zwerfkat in Nood liggen de nodige medische kosten in het verschiet. Daarnaast heeft Animals Lebanon me gevraagd om milbemax (standaard ontworming) mee naar daar te nemen.
Daarom wil ik bij deze een warme oproep doen om een kleine bijdrage te geven voor de medische kosten van deze dieren. Je kunt je donatie overmaken naar mijn rekeningnummer:
M.C. Fredrix
NL77RABO0114141576
Ik zal het totaalbedrag dan delen tussen Zwerfkat in Nood en Animals Lebanon.

De wereld zal het niet veranderen, maar wel de wereld van deze dieren :)
Dankjewel!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Zwerfkat in Nood goes Libanon!

Berichtdoor Wil » zo 07 dec 2014, 17:34

Hoi Nautje
wat vreselijk om dit te lezen van die arme diertjes ;( wat geweldig dat jullie er weer boven op zitten en hulp aanbieden grote klasse ,
kleine bijdrage gedaan veel succes!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 07 dec 2014, 18:04

Super dat ook deze dieren door jullie geholpen worden!
Ik zal ook een bijdrage doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 01:26

aaah jeetje, dat zijn 3 katjes met een flink verhaal. Even een vraagje: Komt het nog goed met Timon zijn achterbeentjes, want ik zie op het filmpje dat hij af en toe de pootjes nog een klein beetje gebruikt. Kan dit beter worden of blijft het zo? Mischien is het dan beter, om zijn achterpootjes in een soort trappelzakje te zoen zodat ze niet rechtstreeks over de grond slepen. Ik heb het hier op stage meegemaakt met een half verlamde stafford. Hij heeft een half jaar zonder rolstoel rondgelopen op zijn voorpootjes en sleepte de rest van zijn lijfje achter zich aan, maar hier door gingen wel de pootjes langzaamaan kapot. Als ik nog geen optie had voor een Sphynx kat, dan had Timon zeer zeker hier mogen komen wonen. Wil je ons op de hoogte houden van deze 3 prachtige poezels? Jeej wat apart van Lucky. Hopelijk wordt hij bij jou weer helemaal mooi. Arm diertje met die wonden. Prachtig dat jij deze 3 lieverds gaat halen! Zoiets zou ik ook nog wel eens willen ondernemen. Ik ga de laatste lootjes kopen voor de loterij, zodat ik ook nog wat meer kan bijdragen voor jullie :)

Veel respect!
Afbeelding

nautje

Berichtdoor nautje » di 09 dec 2014, 20:53

Lianne, ik heb dat ook gezien op dat filmpje. Ik weet niet of dat nog goed kan komen, we gaan eerst eens zien wat onze eigen dierenarts zegt en desnoods naar de neuroloog met hem. En ja, we moeten idd waken voor schuurwondes op die achterpootjes. Maar komt goed, we hebben al eens eerder zo'n sukkeltje gehad (ook vanuit Libanon overgenomen trouwens, bijna 6 jaar geleden).

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 09 dec 2014, 23:09

Toppie. dry_sm Ik hoop eigenlijk dat hij nog kan verbeteren met zijn achterpootjes, maar anders kan hij zich ook prim redden met de rolstoel zo te zien. love3_sm
Afbeelding

nautje

Berichtdoor nautje » wo 10 dec 2014, 01:01

Het is wel al maanden verlamd, dus het zal moeilijk zijn... Mogelijk een discus hernia die de boel verdrukt, maar wie weet is er met een operatie nog herstel nodig. Maar dan moet er eerst een CT en wellicht MRI gedaan worden, met bijbehorend kostenplaatje... Maargoed, eerst maar eens naar hier, en dan verder zien.

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 10 dec 2014, 10:59

Precies, stapje voor stapje, en als hij niet verder beter kan worden is het alsnog een prachtig katje die een leuk thuis verdient!
En hopelijk helpt de opbrengst van de loterij hier nog wat om de CT scan te bekostigen.
Afbeelding

nautje

Berichtdoor nautje » wo 10 dec 2014, 23:32

Alles helpt :)
Super bedankt ook aan iedereen die al gedoneerd heeft; ik heb al best een leuk bedrag binnen dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 11 dec 2014, 20:32

SUPER Nautje ik hoop dat er nog veeeeel meer binnen komt dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “SRB & het Goede Doel”