Knikkers gevraagd.

Voor de kleine niet-commerciële verkopen.
NIET voor het aanbieden van katten !!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Knikkers gevraagd.

Berichtdoor Clemmetje » ma 14 jul 2014, 20:27

Wat een leuk gezicht die potten met knikkers op kleur. Alleen dat al is een kunstwerk op zich.

Bedankt voor het plaatsen. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 14 jul 2014, 21:40

@ Marthe.
Het eerste plan wás mozaïeken met de knikkers en dan wel een abstract iets.
Maar een zus van mij waarschuwde me nadat ze in Utrecht ook werk had gezien van iemand die dat geprobeerd had wat super lelijk geworden was.
Zelf heb ik geen idee hoe of wie wat gemaakt heeft, maar ik ga wel eens zelf kijken.

Nu is het idee om de knikkers te gaan "vangen " tussen glas in.
Ik heb daarvoor al ideeën zat.....alleen de techniek en het materiaal laat me voor als nog in de steek.
Knikkers zijn gauw top zwaar dus je moet ook een constructie kunnen bedenken die dat aan kan én de juiste materiaal keuze bedenken.
Vrijdag heb ik zitten "bomen "daar over met die zelfde zus......die raar genoeg net de zelfde fascinatie voor knikkers heeft als ik.....alleen brengt ze dat niet in de praktijk.
Qua uitvoering zaten we wel op één en de zelfde lijn dus dan kan je heel leuk samen zitten brainstormen.

Voorlopig ga ik alleen maar sparen, wassen, sorteren en ze in flessen doen, want net wat meerdere hier al zeiden......alleen dat ziet er al leuk uit.
Zeker als je de wat apartere flessen vind, die ik gewoon tweedehands op de kop tik......kost geen drol toppie_sm
Ik heb ook van die witte knikkers met hier en daar een gezellige kleurige veeg of streep.........dáár wil ik gewoon eens een schaal of zo van gaan maken.
Die knikkers vind ik zelf niet zo boeiend maar kan zo wel iets uitproberen.
En zoiets zie ik óók wel aan de muur hangen als een abstract werkje.......in een of ander moderne inrichting of dokterskamer.........
Het is dat ik nog wat mozaïekjes in de wacht heb staan......dus het duurt allemaal wat langer, maar als mocht het zo ver komen dan gaan jullie het zien.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 14 jul 2014, 21:50

Ben benieuwd! Misschien 2 frames maken van kippengaas een daartussen de knikkers doen.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 14 jul 2014, 22:22

Hoi Jolanda, denk eerder aan iets van vensterglas.
Of een oude massieve schilderijlijst vol storten met knikkers en daar op een of andere manier een glazen raam voorzetten........
In dat geval heb je meteen een goed ophangsysteem te pakken.
Maar zo zie je maar wat het losmaakt hé??

Een andere zus zag zichzelf wel de portiek van haar huis dicht mozaïeken met knikkers in cement.......
Zij is een mega crea dus dat lukt ze wel.......en ze heeft een koophuis......
Denk dat de woningbouw bij mij daar minder de humor van zou in zien als ik dat deed merry_sm

@ Wil, heb trouwens ook aan jou kunstvorm gedacht, door van twee stukken vensterglas een soort van bak te maken waar hoogstens drie knikkers achter elkaar kunnen liggen qua diepte.
En dat door middel van glas in lood dicht te maken op een klein laatste stukje ja waar ik de knikkers zelf een weg in laat vinden.( voorzichtig in laten rollen )
Zoiets kan je mógelijk ook als een soort voorzetruit van gekleurd glas in lood op de vensterbank zetten.
Dan krijg je alleen het probleem van hoe zet je dat vast zodat het niet gaat omvallen.
Maar daar moet je dan weer een constructie voor maken.

Op die manier blijven de knikkers zoals Marthe ook al aangaf wél in takt.
Je behoud het glas, de kleur, het transparante, de structuur van de knikker.......
Maf hé, zoals zo een balletje of zoals in dit geval zo een knikker kan gaan rollen.
Mijn broers gaan ze her en der voor me ophalen ( want ook de zending van vandaag is al veilig gesteld ) en mijn zussen raken ook helemaal bevlogen toppie_sm van hun jongste zusjes nieuwste tik!!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 14 jul 2014, 22:26

Wat een leuk gezicht die potten met knikkers op kleur. Alleen dat al is een kunstwerk op zich.

Bedankt voor het plaatsen. dry_sm
Leuk hé????
Dat was precies mijn idee.
Je moet alleen niet te grote flessen pakken omdat dan het merendeel van de knikkers in het niet valt.
Flessen groot genoeg zodat verschillende grote knikkers er in kunnen maar alles behalve massaal.
Zo is het ook wat nonchalanter te decoreren.
Ben alleen eens benieuwd wanneer mijn katten gaan protesteren........het is "hun "vensterbank ook merry_sm
Ik bedoel maar.......ik spaar enthousiast verder en de rij met flessen wordt langer en langer!!
Laatst gewijzigd door Raaf op ma 14 jul 2014, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 14 jul 2014, 22:32

Afbeelding

Over zwaar glaswerk gesproken......dit is mijn laatste afgeronde werkje wat lang onder mijn bank lag te wachten op betere tijden.
Meet 1.20 meter bij 0.82 cm.
Afgelopen woensdag heb ik het met Eric opgehangen.
Maar eerst ook een hele draagconstructie aan de achterkant geschroefd hoor......en staaldraad gebruikt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 15 jul 2014, 19:23

Hoi Raaf
Leuk is dat altijd om tot het juiste idee te komen ,je hebt kleur genoeg heb er ook altijd vreselijk veel plezier in gehad ,
Super dat dat mooi paard nu dan eindelijk een plekje heeft gekregen ,,
heerlijk he dat freubelen ,leuk dat je je zussen er ook mee aangestoken hebt ,
zijn die knikkers niet heel glad op de vloer met nat weer ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 15 jul 2014, 19:48

Hoi Wil, zo als ik het begrepen heb van mijn zus zou ze die knikkers verwerken in haar hele portiek, dus ook de muur ( of misschien wel alleen de muur??)
Zo nat wordt dat als het goed is niet, en omdat je toch voegt met ruw cement stropt dat natuurlijk.
Het ligt er ook aan hoeveel ruimte je laat tussen de knikkers.
Ik ben iemand van strak mozaïeken, en dán heb je bij knikkers dus inderdaad het risico dat ze spek en spek glad worden bij nat weer. ( of als het vriest suprised_sm )

Het is ook niet gezegd dat mijn zus het écht gaat doen hé.......ze was gewoon aan het brainstormen wat zij er mee zou doen.
Ik weet wél dat stom toevallig een vriendin van haar knikkers tussen haar tuinpad van stukken schors heeft gegooid.
Dat schijnt ook een leuk effect te hebben als de zon schijnt.
Vind IK dan weer zonde......maar ieder zijn ding.
Wel grappig dat knikkers dus meer mensen inspireren.
Maar daar kom je pas achter als je je er in gaat verdiepen smile7_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 15 jul 2014, 20:47

Erg mooi hoor dat paard. dry_sm
Zo'n creatief persoon als jij komt vast wel met iets origineels voor de knikkers.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 15 jul 2014, 22:44

Dankjewel.....met Frankel heb ik mezelf wel even overtroffen momenteel love3_sm
En wat die knikkers betreft......vaak is het bedénken van een werk en de constructie leuker dan het uitvoeren.
In de praktijk valt het altijd wel ergens tegen.
Maar och, de kick en euforie als het dan eindelijk toch nog aan je verwachting voldoet is toch ook wel lekker genoeg om er mee door te gaan smile7_sm

Terug naar “Onze Markt”