Maak zelf een zomer shirtje voor je kat

De plek voor handige tips en leuke links
ClioCleo
Contacteer:

Re: Maak zelf een zomer shirtje voor je kat

Berichtdoor ClioCleo » wo 25 jun 2014, 10:08

Nou, Dex was dus blijkbaar ook verbrand op zijn rug want die is ook aan het vervellen. Ik had hem ingesmeerd met factor 30, maar blijkbaar had ik beter 50 kunnen doen. Hij wil ook de zon niet uit, dus ik moet hem dan binnen houden, of een truitje in het vervolg aandoen.
Ik heb dat rose jurkje van jou nog wel, maar dat staat ook zo sneu merry_sm

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 25 jun 2014, 10:19

Awwww, wat naar voor hem. Hier hetzelfde, ik kan ze niet binnen houden met één straaltje zon staan ze direct voor de deur te schreeuwen. En om Maya dan als enige binnen te houden vind ik ook zielig. Maar Maya heeft ook een hekel aan truitjes dragen, deze accepteert ze denk ik omdat de pootgaten ruimer zijn dan chihuahua kleding en door de lange strakkere nek zakt het niet steeds af. Ik wil trouwens ook nog een keer een Peterbald modelletje maken, want voor Ted iets passends vinden is helemaal lastig met dat lange dunne lijf.

Ik wil daar best een foto van zien, zal hem vast prachtig staan hahaha

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 25 jun 2014, 11:16

Ik doe ze hier maar een half uur buiten zodat ze niet verbranden en niet hoeft in te smeren gezien dat de poriën verstopt. Wil je ze langer naar buiten doen zorg dan voor een goede schaduw plek en vermijd de sterkste zo'n tussen 12 en 3 uur. Mijn tuin staat pal op het zuiden en laat ze in de zo'n een half uurtje buiten en dan na 5 uur als de zo'n is gedraaid en het geen kwaad meer kan lekker een uur rennen en spelen. Zo zijn ze toch iedere dag buiten maar zonder kans op verbranding of dat ik de huid verstik met zonnen brand middelen of after suns.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 28 jun 2014, 15:34

Versie 1 voor de Peterbald, de mouwen en de nek sluiten nog niet helemaal lekker aan. Misschien ook een iets flexibeler stofje gebruiken voor het boord want deze is vrij stug dus als ik het veel strakker ga maken ben ik bang dat het weer minder lekker gaat zitten. Ted is wel blij en ligt al lekker te dutten in zijn shirt.

Dat is natuurlijk ook een goede optie Yaella om ze alleen met bepaalde tijden naar buiten te doen. Bij mij zijn ze alleen zo gewend dat ze de hele dag naar buiten kunnen als ik thuis ben en het mooi weer is. Als ik ze dan een keer niet naar buiten laat is het een groot protest in huis :)
Bijlagen
ted-02.jpg
ted-02.jpg (177.58 KiB) 873 keer bekeken
ted-01.jpg
ted-01.jpg (131.25 KiB) 873 keer bekeken

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 28 jun 2014, 17:09

Super het staat hem in ieder geval geweldig ;) hier verbranden ze ook in het begin ondanks factor 50
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 28 jun 2014, 20:44

Het staat hem super. In Hilversum heb je stoffen- en fourniturenwinkel van der Lee daar kun je heel veel soorten stoffen en boorden kopen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 28 jun 2014, 22:31

Het staat hem super. In Hilversum heb je stoffen- en fourniturenwinkel van der Lee daar kun je heel veel soorten stoffen en boorden kopen.
Daar komt deze ook vandaan :) weet jij toevallig of er in het gooi ook nog een andere grote zit? Ik wilde anders een keer op zaterdag naar A'dam maar dan is het gelijk zo druk.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 28 jun 2014, 22:44

Er zijn bij mijn weten niet zoveel stoffenwinkels meer helaas. De markt is vaak ook een goed alternatief.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 28 jun 2014, 23:42

Daar kan ik ook nog wel eens kijken, maar ik vrees dat het toch Amsterdam wordt voor wat leuks. Of online maar dan kun je niet voelen helaas en is vaak een stuk duurder.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 28 jun 2014, 23:56

@ Gaynelle.

Oh dat is óók een schattig truitje!!!!
Mij lijkt dat ook fijner zitten als het iets losser zit rond de nek.
Sommige katten staat gewoon echt álles wub_sm terwijl ik helemaal niet van de dieren kleertjes ben als het géén goede reden heeft!!.

Ik heb windhonden gehad en reken maar dat die een warme deken op hadden na een training op een koude dag!!
En ik geloof dat Tommie, het hondje van mijn moeder het eerste zonneklepje voor honden in Nederland droeg, omdat hij oogproblemen had waardoor hij een tijd lang hele gaten in het hoornvlies had.
En het comentáár dat we daar op kregen........niet te geloven.

Nu vind men het zielig als een hondje "bloot en zonder schoentjes "de straat op moet sad1_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Links & Tips”