Er staat een paard in de gang... FOTO'S GEVONDEN

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Er staat een paard in de gang... FOTO'S GEVONDEN

Berichtdoor geertje » di 13 jul 2010, 10:40

.....eigenlijk was het een pony en stond die niet in de gang. Maar omdat ik toch helemaal in het thema zit van de gevonden dieren heb ik nog een hele vreemde historie die ik eens meegemaakt heb met een pony, niet echt gevonden, maar toch het vermelden waard.
Ik ga dit verhaal in zijn originele gespreksvorm vertellen om de absurditeit weer te geven.

Op een dag krijg ik telefoon:

Geertje: hallo met Geert
Diane: dag Geertje, met Diane
Geertje: Diane.....ha, dat is lang geleden (z'on 10 jaar)
Diane: zeg, jij rijdt toch paard
Geertje:.....heu, ja....?
Diane: ....iemand doet zijn pony weg
Geertje: ik kan niets met een pony doen hoor
Diane: ...het is heel dringend, ik heb beloofd dat je zou bellen, ik geef je het nummer 123.45.67
Geertje: ja, maar....
Diane: fijn je nog een gesproken te hebben, tot een volgende keer .....ting!
Geertje: ...????????.....

Vreemd, wat moet ik hiermee, ik had nog geen kinderen, had ook niet zelf een paard of stal. Na een tijdje twijfelen, kreeg mijn nieuwsgierigheid de bovenhand, ik had toch niets te verliezen....toch maar eens bellen:

Tring........tring.......

Deftige dame: hallo (met een hoogwaardige stem)
Geertje: goedenavond mevrouw ik heb uw telefoonnummer gekregen in verband met een pony die u zou verkopen
Deftige dame: verkopen!?....dat beest moet hier dringend weg!
Geertje: waarom moet het dringend weg en hoeveel vraagt u er voor?
Deftige dame: ik zei toch al dat ik het niet verkoop, het moet weg!!!! Het heeft vlooien.
Geertje: mevrouw, een paard of pony heeft geen vlooien
Deftige dame: wel, deze wel, hij zit helemaal onder de vlooien
Geertje: wilt u dan dat ik hem kom verzorgen?
Deftige dame: neen, ik wil hem weg, en hem nooit meer terugzien!!!!!
Geertje: maar waarom hebt u hem dan
Deftige dame: mijn idiote man heeft voor onze kleindochter als ze geboren werd dat mormel gekocht, dat staat hier nu al 18 maanden in mijn tuin. Geen haar op mijn hoofd dat mijn schatje aan zo'n vies beest mag komen, laat staan er op rijden.
Geertje: maar wat kost hij dan?
Deftige dame: niets........ hoe zit het nu eigenlijk kom je hem halen of niet?
Geertje: heuh....ik heb eigenlijk geen vervoer, mag ik eerst iets regelen en dan terugbellen?
Deftige dame: luister ik heb wel wat anders te doen dan over dat stomme beest te spreken, je komt hem morgen halen of ik bel het slachthuis op!!!!
Geertje: hm....heuh...ja, ik zal zien of ik iets kan regelen....
Deftige dame: hier is mijn adres, je belt NIET aan maar gaat langs de achterkant, daar is een poortje als je daar binnengaat zie je een vies beest staan, neem hem langs het poortje naar buiten.
Geertje: ....oké, ik doe mijn best om morgen te komen.
Deftige dame: hoor nu eens goed hé meisje, ik kijk morgen om 10 uur in de wei en zie een schurftige vieze pony staan, ik ga even iets doen, ik kijk om 11uur opnieuw naar buiten en dat beest is weg. Anders bel ik het slachthuis!
Geertje: ........goed....tot morgen...
Ting....

Wat moest ik hier nu van denken, was dit een grap.....dat kon toch niet anders.....maar stel dat het toch waar is. Even mijn schoonbroer bellen, zijn vader heeft verschillende paarden.

Tring...tring....
Geert: dag Marc, ik krijg een pony...
Marc: ha, ha, ha.....en ik een jaguar..
Geert: neen, echt....of misschien toch...
Na wat over en weer gepraat beslisten we toch om het er op te wagen. Mijn schoonbroer zou het paardenvervoer lenen van zijn vader en dan maar kijken of we misschien toch door één of ander kwiebus voor de gek werden gehouden. Maar we konden het risico niet nemen dat misschien de pony naar het slachthuis zou gebracht worden.

De volgende dag, wij op weg naar de rijkste en chique buurt van Schilde. Aangekomen op het adres valt onze mond open....een kast van een villa, hekken voor de oprijlaan, camera's. Maar daar moesten we niet zijn en we mochten ZEKER niet aanbellen. We rijden rond het domein, en achteraan inderdaad een houten poortje.
Zou het dan toch waar zijn, het poortje ziet er wel hermetisch gesloten uit....voorzichtig openen we het, rekening houdend met een loeihard alarm dat zou kunnen afgaan....niets.
En daar stond hij dan...een rasechte shetland pony. Duidelijk niet verzorgd, een deel van zijn manen waren weg, een grote wonde in zijn nek. Hij had ondanks dat het zomer was duidelijk nog dikke plukken winterpels, maar hij had wel een gigantische mooie stal en heel grote wei.
Het schatje kwam dadelijk naar ons gelopen, niet meer nadenken.....halster aan en weg er mee.

Op weg naar huis waren mijn schoonbroer en ik helemaal door het dolle heen....wie maakt nu zo iets mee?
Seppe heb ik hem genoemd, de dierenarts zo vlug mogelijk laten komen. De pony had wel genoeg te eten gekregen, was nog maar 5 jaar, maar duidelijk op alle vlakken verwaarloosd. De zogezegde vlooien was zomerrui, een allergische reactie op vliegjes die een ondraaglijke jeuk veroorzaken. Daardoor gaat een paard of pony schuren en lijkt het alsof hij vlooien heeft. Hij had zijn nek kapot geschuurd door de jeuk. Ook zijn hoeven waren een heel stuk doorgegroeid. Na enkele weken een goede verzorging en heel veel aandacht zag Seppe er als nieuw uit. Hij was een grappige maar ook wel stoute pony die heel veel aandacht vroeg.
Wat er juist achter heel het verhaal zit....ik heb het nooit geweten. Soms rakelen mijn schoonbroer en ik de belevenis nog eens op en kunnen het nog steeds niet begrijpen.

Ik zoek straks nog even een foto van Seppe.
Laatst gewijzigd door geertje op di 13 jul 2010, 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Re: Er staat een paard in de gang...

Berichtdoor Anunaki » di 13 jul 2010, 10:44

Hoe je het weer brengt clapping_sm

Inderdaad een heel absurd iets, dat kan alleen jou overkomen s7 .... Hoe is het verder met Seppe vergaan? Ik kan me voorstellen dat je hem toch niet in je gang gezet hebt ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 13 jul 2010, 10:50

Jee Geertje wat een bizar verhaal! Ongelofelijk toch, wat is er uiteindelijk met Seppe gebeurd? Wat heb je toch een harteloze mensen ook al hou je niet van paarden je kan dat beest toch niet laten wegkwijnen in je achtertuin...Maar goed dat Geert de dierenvinder om de hoek kwam kijken lach_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » di 13 jul 2010, 10:56

Ik heb hem enkele jaren gehouden, de nichtjes wat op laten rijden een beetje met gaan wandelen. Ik kon hem een tijdje gratis stallen bij iemand tot die stal verhuurd werd en dan weer ergens anders heen. Uiteindelijk kon hij nergens meer terecht en moest ik een stal huren. Dat werd gewoon te duur en zeker omdat ik er zelf niet op kon rijden. Ik heb hem toen met spijt in het hart moeten verkopen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 13 jul 2010, 11:00

Oei oei ik dacht al een paard in de gang ,wat zal dit nu zijn.
Dit is toch wel een heel spannend verhaal maar met een goed einde.
Is Seppe dan nog lang bij jullie gebleven?
Groetjes Hildeke

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 13 jul 2010, 11:42

Wat een verhaal zeg! Ongelooflijk van die mensen... Ben erg benieuwd naar een foto van Seppe. Heb je, nadat je hem verkocht hebt, ooit nog iets over hem gehoord?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 13 jul 2010, 11:52

Bijzonder verhaal weer. Wel goed dat je hem toch bent gaan halen.
Zo ben ik toch nog niet aan mijn paarden geraakt.
Ik heb wel de oudste ook gekregen wat ik ook wel bijzonder vind.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 13 jul 2010, 12:03

O Geertje wat een vreemd verhaal. Niet te geloven dat mensen zo met hun dieren omgaan. Vreselijk.
Fijn dat je hem gehaald hebt Geertje en dat je hem nog een tijd hebt kunnen houden.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Spruit_Elf

Berichtdoor Spruit_Elf » di 13 jul 2010, 12:07

Wauw heeel bijzonder!!

Shetlanders zijn pittige ponys :D

Je kan er heel veel lol mee beleven!!

maria

Berichtdoor maria » di 13 jul 2010, 12:13

tjeetje wat een verhaal...ongelooflijk van die mensen.. het is te bizar voor woorden. maar hoe moet dat niet voor jullie zijn geweest.. die wijk. het huis.. achterom .. de pony zien.. hem meenemen en geen mensen te zien.
de mevrouw was blijkbaar wel gewend om te commanderen.. en haar zin te krijgen..
maar leuk dat Seppe wel een tijd bij je heeft kunnen blijven maar het verhaal dat is ongelooflijk.. daar kunnen 2 gevonden konijnen toch niet tegen op...

Terug naar “De uitgeverij”