Recyclage verhaaltje: 'MUIZENISSEN'

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Recyclage verhaaltje: 'MUIZENISSEN'

Berichtdoor geertje » za 09 jan 2010, 18:44

Mijn verhalen van het oude forum zal ik stelselmatig verhuizen naar hier, voor de nieuwe lezers en misschien ook wel voor de herlezers. En met welk verhaal kon ik nu beter beginnen dan met 'Muizenissen'?

Het verhaal van ‘muis’:
Sinds een tijdje woont hier op onze trapleuning een muizenfamilie: witte muis, grijze muis en bruine muis. Grijze muis kan ik niet meer laten zien want die heeft de benen genomen sinds de intrede van Heaven en Fly.

Afbeelding

In het begin mochten de poezen niet met de muizen spelen, ze hadden speelgoed genoeg, maar ja, hoe gaat dat, wat ze niet mogen hebben is natuurlijk heel verleidelijk. Af en toe vonden we toch een muis op de grond, en op een keer was grijze muis verdwenen. Ik had toen zo iets, als muizenfamilie niet meer compleet is maakt het ook niet meer uit en vanaf dan mochten onze katten zich amuseren met de muizen. Fly verloor al vlug haar interesse, maar Heaven werd beste vriend met witte muis. Om één of andere reden moet ze bruine muis niet hebben, lijfgeur, niet vriendelijk, verschillende karakters, wie zal het zeggen.
Maar het is niet omdat witte muis beste vriend is van Heaven dat ze daarom ook met respect behandeld wordt, het diertje vliegt regelmatig door de lucht en moet de beten en mishandelingen van Heaven doorstaan.
Op een dag was Heaven het verschrikkelijk aan het uithangen, dit gebeurt wel vaker, maar deze keer hield ze gewoon niet op. Heel de tijd miauwen, rond onze benen draaien, tegen ons opspringen. Alles gaven we haar, eten, drinken liefde maar niets hielp tegen het miauwlawaai. Tot plots mijn dochter op het idee kwam en vroeg ‘waar is muis?’ met een claxonmiauw wisten we dat dat het probleem was. Uuuuuren hebben we gezocht naar dat stom beest. Iedereen kroop op handen en voeten, Heaven kent dit en zocht samen met ons mee. Uiteindelijk hebben we muis gevonden, achter een kast tussen een hoopje andere vermiste dingen. Of muis zich verstopt heeft voor de liefkozingen van Heaven of is het Heaven zelf die haar vriendje op een veilige plaats had opgeboren, we zullen het nooit weten.
Sindsdien zijn muis en Heaven helemaal onafscheidelijk, alles doen ze samen: spelen slapen en deugnieterij.

Afbeelding

Heaven heeft ook verschillende spelletjes met muis: ze kan ze apporteren, dan is er het spelletje gooien en vangen, en het spelletje Heaven in het midden terwijl mijn kinderen muis over en weer gooien. Heaven zit er tussenin en probeert muis te pakken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het is zelfs zover gekomen dat muis mee gaat slapen. Heaven slaapt bij mijn dochter op de 2e verdieping en neemt muis mee naar boven. Soms vergeet Heaven muis en dan zien we haar na enkele minuten terug naar beneden spurten, ze neemt muis in haar mond en duwt die dan nog wat dieper met haar poot in haar mond. De 2e verdieping is tenslotte een hele klim naar boven met een pakje muis in je mond.

Afbeelding

Heaven heeft muis zelfs meegenomen naar de dierenarts. Die kon haar ogen niet geloven, honden nemen regelmatig wat dingen mee maar een kat die haar knuffelbeest meebrengt dat had ze nog nooit gezien!

Om een urenlange zoekactie te voorkomen heeft muis nieuwe vriendjes gekregen (leve Ikea).

Afbeelding

Heel deze nest hebben we aangeschaft maar niet alleen voor het zoekraken. Na een tijdje kan je muis terugvinden alleen al door de stank dat dit diertje begint te verspreiden. Na de vele liefkozingen en mishandelingen is het echt wel tijd voor de wasmachine en neemt de volgende muis met plezier zijn plaats in.

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: Recyclage verhaaltje: 'MUIZENISSEN'

Berichtdoor maria » za 09 jan 2010, 19:02

oh ik had het al een keer gelezen maar het is echt zo ontzettend leuk... zeker bij de laatste foto zat ik hier in mijn eentje hardop te schateren ..met mijn hand voor de mond.. vol verbazing.. wat ziet muis eruit....
hier heeft teun de teckel een knuffel die overal mee naar toegaat.. maar heaven.. die is echt hemels... en dan ook nog de foto's erbij.. mijn zaterdagavond kan niet meer kapot... heerlijk verhaal.. c6 c6

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 09 jan 2010, 20:45

Hoi Geert
Wat heerlijk dat je ze aan het overzetten bent ;))) vergeet er geen 1 he .Ze zijn allemaal uniek !!!!! lig iedere keer weer in een deuk !!!
Al de verhalen zijn stuk voor stuk geweldig ,
Wij hebben ze ook liggen de tot vodjes gekloven muizen van Ikea ;)
Bedankt D5 D5 D5 D5
Geef ze een knuffel he
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

maria

Berichtdoor maria » za 09 jan 2010, 20:57

lees even wat Wil schreef.. ze zijn per slot van rekening ook een beetje van haar en zie de muis weer en lach weer..
en ben het met Wil eens...

geertje

Berichtdoor geertje » zo 10 jan 2010, 10:26

en zie de muis weer en lach weer..
Het is pas toen ik zelf de foto in het groot op mijn scherm opende dat ik zag hoe grappig die was. Zo'n uitvergrote versleten muis met haar snorharen op half zeven, en dan zo vuil.

miepie

Berichtdoor miepie » zo 10 jan 2010, 10:58

Ik moet altijd zo lachen om die gekke Heaven....
Echt heel erg leuk,die verhaaltjes...

Ik heb thuis een paarse Telletubbie liggen van mn neefje toen die nog klein was...Maar Pepper neemt dat ding ook overal mee naar toe...

Echt gekke sphynxen.... D10
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

maria

Berichtdoor maria » zo 10 jan 2010, 12:14

hij is nu voor de 3 keer kijken weer leuk.. vooral ook de blik in zijn ogen..ik had er een ook een.. maar die is kwijt... zal eens gaan zoeken.. het was teun zijn schat..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 10 jan 2010, 12:20

Hartstikke leuk Geertje dat je je verhalen naar het nieuwe forum gaat verhuizen! De volgende moet dan eigenlijk wel 'Achter de schermen van Muis' zijn he?!
Dit verhaal blijft in ieder geval zeer vermakelijk! t4

geertje

Berichtdoor geertje » zo 10 jan 2010, 16:52

De volgende moet dan eigenlijk wel 'Achter de schermen van Muis' zijn he?!
komt in orde... t5

maria

Berichtdoor maria » zo 10 jan 2010, 18:31

hier de muis ook weer gevonden.. kijk even naar het verschil;
Afbeelding hij lag onder de bank.. dacht eens even kijken en in de mand gelegd..
Afbeelding je ziet hoe het jachtinstinct direct naar boven komt...

Afbeelding maar ook ik heb een knuffel die dagelijks gebruikt wordt.. Teun zijn schat.. moet mee naar bed.. en loopt veel met hem te zeulen..

Terug naar “De uitgeverij”