Heaven op oorlogspad

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Heaven op oorlogspad

Berichtdoor geertje » zo 17 jan 2010, 19:45

(filmpjes met geluid)

Als Heaven op het oorlogspad is, en dat wil zeggen wie het waagt om in de buurt te komen neemt ongewild deel aan een gevecht, dan doet ze iets heel eigenaardigs.
Eerst dachten we dat het een soort regendans was, maar dat is het niet: we hebben hier al een hele tijd geen regen meer gezien .
De beweging die ze maakt is zeker niet het ‘onderkrabben’ van iets. Ze trappelt ter plaatse op de zetel of in bed kijkt even rond over de prairie en gaat daarna verder met het ritueel. Wanneer ze dit doet is het altijd de voorbode van wilde spelletjes. Kom je in de buurt als ze haar strijddans uitvoert dan kan het zijn dat ze zich op haar rug laat vallen en zegt ‘komaan, we vechten het hier ter plekke uit’. Als je dan zin hebt in een stevige stoeipartij steek je gewoon je hand uit….. en wordt die opgegeten.
Ze gebruikt haar nagels niet bij haar tapdansje, soms duurt het maar enkele seconden, soms langer maar steeds volgt er een tumultvolle tijd waarbij we moeten zorgen dat alle breekbare dingen opgeborgen zijn. Ze doet dit minstens één maal per dag.

http://www.youtube.com/watch?v=oEMKcQ_MZaQ

Ik heb al een beetje informatie opgezocht en heb deze eigenaardige gewoonte ook teruggevonden bij enkele dieren uit de ijstijd. In onderstaande natuurdocumentaire kan je zien hoe een antiloop en een sabeltandtijger deze beweging ook maken.

http://www.youtube.com/watch?v=NAKkOa4f6pY

Heeft er iemand een idee waarom ze dit doet of hebben jullie ook een kat die deze strijddans uitvoert?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: Heaven op oorlogspad

Berichtdoor maria » zo 17 jan 2010, 20:00

lig hier weer in een deuk vooral om filmpje 2 . hoe krijg je die gevonden ???? echt geweldig.. en dan in combinatie met Heaven.. ( wat is ze ook mooi trouwens die witte vlek .. zie hem nu pas goed ) het is wel herkenbaar maar dan is het meer het langzame dat ze als kitten ook doen.. dat doet Boris heel erg als hij op schoot komt.. en ushi en istie ook ..maar Xinix kan dit ook weleens doen voordat ze gekke vijf minuten krijgt en dan moet ook altijd een kat het ontgelden.. het lijkt alsof ze op moet starten.. net als een stier in de arena.. even de batterij opladen..
maar ben benieuwd naar de reacties van de anderen.. maar ik heb weer genoten..

miepie

Berichtdoor miepie » zo 17 jan 2010, 20:36

Ik heb er hier ook een paar die het doen....Jinx spant de kroon....Is net een hond op zoek naar zn begraven bot
Volgens mij doen ze echt allemaal dezelfde maffe dingen.....
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 17 jan 2010, 21:10

Hoi Geert
Ha ha ,dat doen ze hier ook ,en dan als een speer weg rennen ,of in het rond gaan draaien ,,
Wat een heerlijke spekbuik heeft ze toch he ;))
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 17 jan 2010, 21:22

Yessss hier zijn ook zo'n gekjes en dan moet alles en iedereen uit de weg voor de
stormloop die erop volgt .Heerlijk vind ik dat D8 D8
Groetjes Hildeke

Natasha

Berichtdoor Natasha » zo 17 jan 2010, 21:36

s7 Hahahaha geweldig gevonden het tweede filmpje ;)

Ik herken het (nog) niet, hoewel ze hier ook al gekke capriolen uithalen.
meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm
Groetjes Natas

geertje

Berichtdoor geertje » zo 17 jan 2010, 22:37

Eindelijk ... nog katten die het doen,
maar...WAAROM...iemand een idee?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 17 jan 2010, 22:48

Het lijkt wel een soort krabben. Wellicht om geur af te geven en dat gebiedje te markeren??

Panthera

Berichtdoor Panthera » ma 18 jan 2010, 01:51

Dibbey hier doet het ook, alleen dan wel staande tegen een kast. w2

Schiet mij maar af waarom. :lol:

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 18 jan 2010, 08:14

Die muziek erbij is ook fun!!!

Hier doet Schnappie dat het felste, de anderen doen het ook maar niet zo fanatiek, meestal als ze op "ingebeelde" dingen aan het jagen is en dan krabbelt ze ook heel fel op haar schaduw r6
Toddels die steekt in zo'n bui dan ook nog zijn hoofd hoog in de lucht en bralt dan mrrrrrraaaaaaauuuuwwww ... net alsof hij een wolf wil nadoen :lol:
Maar waarom???? Het is niet melktrappelen, daarvoor is het veel te vlug, en ze gebruiken er echt hun nagels bij hier (bij jullie ook?) volgens mij is het zoiets als een onafgemaakte muizensprong, je weet wel als je je hand onder een deken steekt dan springen ze er met grote kracht op en dan gaan ze ook zo fanatiek graven.

Maar inderdaad hier doen ze dat ook alleen maar als ze het "vliegend zot" hebben.

Ohhh en als we het waarom niet kunnen achterhalen is dit er nog één voor de Waarom? DAAROM hoek D5
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Terug naar “De uitgeverij”