Een uit de hand gelopen project.

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
jsphynx

Re: Een uit de hand gelopen project.

Berichtdoor jsphynx » do 12 jan 2012, 13:25

Jeetje ze zijn mooi hoor Geertje. De nieuwe baasjes mogen er dus maar een paar per aquarium want mannen slachten elkaar af, mannen slachten vrouwen en vrouwen slachten ook nog soms vrouwen? Dat wordt lastig dan he scratch_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 jan 2012, 13:58

Jeetje ze zijn mooi hoor Geertje. De nieuwe baasjes mogen er dus maar een paar per aquarium want mannen slachten elkaar af, mannen slachten vrouwen en vrouwen slachten ook nog soms vrouwen? Dat wordt lastig dan he scratch_sm
Klopt. Er is ook verschil in mannetjes, sommige zijn vriendelijker dan andere. Wij hebben een vriendelijk mannetje en deze eigenschap is erfelijk. Dus in theorie en in een groot aquarium zou er wel een mannetje met enkele vrouwtjes kunnen samenzitten.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 jan 2012, 14:01

je zou een website moeten maken ;)
Heb geen tijd..... Reintje heeft examens, dus ik moet elke dag het water verversen van 3 aquariums, 3 keer per dag eten geven, het eten ontdooien, eten in stukjes snijden, water testen, plantjes terug op hun plaats steken die ze er uit trekken, 1 achtergebleven visje extra zorgen geven, Heaven van de aquariums plukken , de kweekbakken in orde brengen, visjes observeren of ze elkaar nog niet beginnen op te eten.... wacko_sm wacko_sm wacko_sm
waarom moet je het water verversen Geert? Je hebt toch van die pompen die het water verversen?
Vanaf dat de kleintjes twee weken zijn mag er een filtertje in, zit er dan ook in maar bij dagelijkse water verversing zouden ze sneller groeien. Veel kleintjes en veel voeding geeft natuurlijk ook een snelle vervuiling van het water en daarvoor zijn de waterverversingen dus ook goed.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 13 jan 2012, 01:01

Wij zijn deze week eens op verkenning geweest naar een aquarium winkel (nog niks gekocht, ik weet er nog niet genoeg van) en toen zag ik daar plots visjes zitten in potten shok_sm
Er stonden zo van die glazen weck potten met een bodempje water er in en per pot zat er een visje.
Bleken het dus visjes te zijn zoals de jouwe.
Dat is toch zielig ?
Die beestjes horen toch niet in weck potten te moeten leven?
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 13 jan 2012, 18:02

Hoi Geertje,

wat een knapperds allemaal
en mens wat een werk zeg
maar in jouw huis hebben ze dus nu allemaal jou tot personeel gedoopt
Heaven en Fly, de visjes en Reintje blum4_sm lach_sm
en dan nog eens zoveel nieuwe baasjes gaan zoeken dat is niet niks

groetjes an

geertje

Berichtdoor geertje » vr 13 jan 2012, 18:39

Wij zijn deze week eens op verkenning geweest naar een aquarium winkel (nog niks gekocht, ik weet er nog niet genoeg van) en toen zag ik daar plots visjes zitten in potten shok_sm
Er stonden zo van die glazen weck potten met een bodempje water er in en per pot zat er een visje.
Bleken het dus visjes te zijn zoals de jouwe.
Dat is toch zielig ?
Die beestjes horen toch niet in weck potten te moeten leven?
Dat klopt Nadine, dat doen ze omdat ze in leven blijven in zo'n potjes.
Even de technische uitleg hierover: Een deel van de weefsels van de Betta, aan weerszijden van de kop, is omgevormd tot een paar labyrinthachtige ademhalingskamers. In de gewoonlijk vieze watertjes, waar ze in leven, die bovendien in de droge periode vaak ook nog bederft, heeft de vis de gewoonte aangenomen naar de oppervlakte te komen om zuurstof te happen. Die zuurstof wordt bewaard in de labyrinthkamers. En dat is de reden waarom ze kunnen overleven in van die potjes.

Het is verschrikkelijk zielig en hoort absoluut niet. In goede winkels krijgen de betta's voldoende plaats maar dat zijn er niet veel hoor.
Bij ons zullen de betta's, eens ze alleen moeten gezet worden tot dat ze verkocht zijn, in ongeveer 10 liter water verblijven. Wat anders hé dan een konfituurpotje.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 13 jan 2012, 19:16

Hoi Geertje
wat zijn ze giga mooi ,en meid wat een werk heb je daaraan ;) maar ik denk wel heel erg dankbaar ,
ik zie bij jou nog wel eens een hele wand met visjes zitten ;))))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 13 jan 2012, 19:52

weer wat geleerd maar in zulke kleine potjes is inderdaad wel heel erg dieronvriendelijk
zou ik denken alhoewel als je ze samen zet je ze ook niet gelukkig maakt door hun kanibalisme

groetjes An

geertje

Berichtdoor geertje » vr 13 jan 2012, 19:55

weer wat geleerd maar in zulke kleine potjes is inderdaad wel heel erg dieronvriendelijk
zou ik denken alhoewel als je ze samen zet je ze ook niet gelukkig maakt door hun kanibalisme

groetjes An
Samen zetten kan niet maar het is een kleine moeite om bij Ikea van die doorschijnend plastieken boxen te halen en ze daar in te zetten, kost 2 euro of zo. Klein verwarmingetje er bij, filter hoeft niet voor een korte periode. Maar ja, dat kost meer dan een konfituurpotje natuurlijk.

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 13 jan 2012, 23:06

Wanneer word ze verkopen?
Ik hebt ook een kleine aquarium, weet niet of een bij mij visjes saam kunnen?
Ik hebt erin zitten, 4 sluierstaarten, 7 neon tetra, 5 afrikaanse blaauwoogjes, 2 rode platy, een plecostimus, een chinees algevreter, een corydoras en een aquarium pad.
Ik weet niet zo heel veel van aquarium vissen. Daar zou jij wel kunnen helpen.
Afbeelding

Terug naar “De uitgeverij”