Recyclageverhaal: Gevaarlijke spelletjes

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Recyclageverhaal: Gevaarlijke spelletjes

Berichtdoor geertje » zo 07 feb 2010, 20:28

Ik weet niet of het bij jullie ook zo is maar elk dier speelt zo zijn eigen spelletjes.
Bij ons komt er geregeld een hondje logeren, Boyd: een poekinees of een pekipoedel, een kruising tussen een poedel en een pekinees.

Afbeelding

Boyd en zijn baasje hebben het bruisende Antwerpen verkozen boven het landelijke New York, maar baasje gaat dikwijls terug naar Amerika en dan komt Boyd logeren.
De eerste keer dat hij hier was begon hij zoals we het noemen een ‘gevaarlijk spelletje’ te spelen: ’s morgens op bed hapte hij naar onze handen en moesten we hem proberen te raken zonder dat hij in onze vingers beet. Of zo denken we toch dat het spelletje in elkaar zat want zijn baasje had de gebruiksaanwijzing niet meegegeven. Het is niet de bedoeling dat hij ons bijt maar als we net iets te traag zijn kan dat wel eens gebeuren. Als zijn baasje terug was uit Amerika vroegen we wat de spelregels waren van dit spelletje, die zaten er volgens hem niet bij als hij Boyd kocht, maar hij speelde het ook elke dag op ongeveer dezelfde manier als wij.
Nu speelt mijn dochter, Reintje, regelmatig ook een ‘gevaarlijk spelletje’ met Heaven: ze neemt Heaven op en....
misschien dat je beter het spelletje kan bekijken op een filmpje want het is nogal moeilijk uit te leggen.

http://www.youtube.com/watch?v=WHE_AdLt280

Soms wil Heaven dit ook met mij of met mijn zoon spelen. Als we ze dan opnemen begint ze op ons hoofd te trommeln, maar dan wordt ze vriendelijk op de grond gezet, en mag ze een ander slachtoffer gaan zoeken, ons niet gezien...

Op een keer wou Reintje dit spelletje spelen met Fly. Fly met haar engelengezichtje en haar fijne maniertjes lijkt altijd zo’n lief poesje maar schijn bedriegt, ze is eigenlijk veel heviger dan Heaven, en spelletjes lopen meestal met haar uit de hand. Het is een wolf in een schapenvacht (nu ja, vacht?) Het gevaarlijke spelletje liep niet zoals gepland en eindigde zo:

http://www.youtube.com/watch?v=v0r4I4KKpSQ

Het is nog goedgekomen met Reintje (voor zover dit mogelijk is), maar Fly staat sindsdien op de lijst voor ‘verboden spelletjes’.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: Recyclageverhaal: Gevaarlijke spelletjes

Berichtdoor maria » zo 07 feb 2010, 20:52

boyd ziet er ook wel schattig en aandoenlijk uit..
ik had de filmpjes al gezien en was verbaasd want istie kan dit ook bij mij doen en mijn hoofd lijkt dan een klimpaal zo houdt zij mijn hoofd vast. ushi doet het voorzichtiger en liever .. zij likt mijn haar..
dus herkenning.. een stukje Fly heb ik met Istie.een stukje Heaven heb ik met Ushi..maar de andere streken ( nog ) niet... en dat mag ook wel zo blijven voorlopig...

Terug naar “De uitgeverij”