Recyclage verhaaltje Cirque du soleil

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Recyclage verhaaltje Cirque du soleil

Berichtdoor geertje » do 25 feb 2010, 14:25

Zoals ongeveer iedereen ondertussen al weet wonen hier wel twee heel gekke katten, maar de laatste dagen hebben we helemaal het idée dat we echt in een gekkenhuis wonen. Fly, de rustigste van de twee heeft haar zus geëvenaard. Ze was een meester in de deugnieterij maar op zo’n manier dat Heaven altijd ruzie kreeg en zij niet. Ze kon met zo’n engelengezichtje en een mooie krul in haar start komen vertellen dat zij het niet was maar wel haar zus.
Tot de laatste dagen, om het in het Antwerps te zeggen: ‘ze heeft het zot’. Ze koerst hier door het huis, springt als een aap overal op en als ze in de gang vliegt om af te koelen zit ze als een gek te miauwen. Ze loopt zo dikwijls in sneltreinvaart over en weer door de kamer dat wij al eerst naar links en rechts kijken voordat we ‘oversteken’ in onze eigen woonkamer. Een naaktkat tegen je enkels geeft niet alleen een gigantische plets maar laat ook flink wat blauwe plekken achter.
Er staat hier ook een kattepaal, nu is ze al geen acrobaat maar door de snelheid dat ze de laatste dagen de kattepaal ‘opflyt’ krijgen we elke keer een hartstilstand. Iedere keer moet er hier iemand naar de kattenpaal snellen om Fly te redden uit de hachelijke situatie waarin ze terechtkomt. Meestal hangt ze dan onderaan aan de bovenste plaat van de kattepaal te bengelen en doet dan al zwierend verwoede pogingen om haar achterpoten er terug op te krijgen.
Wil had al gezegd dat wanneer de poezen bij ons zouden wonen we meer naar hen zouden kijken dan naar de televisie. De kattepaal staat op een meter afstand van de televisie, en hierdoor is televisie kijken op dit moment zelfs onmogelijk: hoe kan je een programma volgen als vlak ernaast een voorstelling van Cirque du Soleil bezig is.

http://www.youtube.com/watch?v=d_Q8GR2z3rk

Na een week hebben we uiteindelijk de kattepaal op de grond neergelegd, hopende op een beetje rust. Ook dit is ons niet gegund, ze vinden dit met twee uiteraard weer heel geweldig en spelen ‘reis rond de wereld’, een spel dat bij ons in de scholen tijdens de turnles wordt gespeeld: je kruipt van het ene toestel naar het andere zonder de grond te raken. Ook hier slaagt Fly er in om naar beneden te donderen.
Gisterenavond na een zoveelste ‘drukke’ avond was het zover gekomen dat mijn echtgenoot zei:’ kunnen we ze niets geven, een valiumpje ofzo’,
Ik heb toen mijn echtgenoot zelf dan maar met een paar aspirientjes in bed gestoken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: Recyclage verhaaltje Cirque du soleil

Berichtdoor maria » do 25 feb 2010, 14:56

ik had deze nog niet gelezen.. hij is weer geweldig en jullie oplossing de paal neerleggen en de man des huizes met aspirine naar bed..
het waren weer een paar lachsalvo's.. ( en fly is trouwens een prachtige poes )

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 25 feb 2010, 15:03

Hey Geertje wat een gekke dame s7
Maar weet je nu je dit hier vertelt , ik denk dat het de tijd van het jaar is ,
want hier hebben ze ook den duvel in hun lijf hoor. Ze stormen hier zoals
gekken overal op en af dus d6
Groetjes Hildeke

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 25 feb 2010, 16:57

Ik kende dit verhaaltje ook nog niet. Wel erg leuk hoor, en erg herkenbaar! Bij ons hebben de dames ook een paar keer per dag de 'dolle 5 minuten' waarbij niets en niemand veilig is en ze letterlijk tegen de muren opvliegen. Ik vind het altijd erg vermakelijk en lig in een deuk om de gekke sprongen die ze maken.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 feb 2010, 20:03

Hoi Geert
Natuurlijk kon ik het verhaal van die 2 meiden ;) maar het is weer schitterend om te zien en te lezen ,,ha ha
Keek je man je erg raar aan ??
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » do 25 feb 2010, 20:19

en fly is trouwens een prachtige poes
Dank je, dat vind ik ook, ik kan zo genieten van de mooie tekeningen op haar lichaam en haar pootjes in een andere kleur.
Toen we van Wil de eerste foto's kregen was ze roze met blauwe vlekken, we zeiden toen dat de foto niet de juiste kleur weergaf...maar ja hoor..een roze poes met blauwe vlekken. Heel speciaal!
k denk dat het de tijd van het jaar is
Bij ons hebben de dames ook een paar keer per dag de 'dolle 5 minuten' waarbij niets en niemand veilig is en ze letterlijk tegen de muren opvliegen
Hier is het, hoe kan het ook anders...heel de tijd 'de tijd van het jaar'. Zalig vinden we het die gekdoenerij.
Keek je man je erg raar aan ??
Gelukkig is mijn man heel geduldig en ook wel wat gewoon van de rest van het gezin.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 25 feb 2010, 20:27

Hey Geertje,

Had deze nog niet eerder gelezen D5 . De tijd van het jaar is het hier gelukkig nog niet s10 Dat komt wel als het warmer wordt. Op de dagelijkse malle buien na liggen ze hier voornamelijk veel te maffen op het moment s6 Ook wel eens lekker voor het baasje hihi....

Die reis om de wereld he op school, dat noemen ze hier apenkooien....je weet wat ze zeggen over sphynxen he...
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

yael

Berichtdoor yael » vr 26 feb 2010, 13:06

hallo geertje
ik ga nu toch eens reageren op al jouw geweldige verhalen
ik zit veel thuis heb een zware hernia en sta op het punt om geopereerd te worden ben door de pijn vaak depresief maar jouw verhalen over die katten van jouw doen mij erg hard lachen en veel van onze vrienden als ik de verhalen van jou voorlees liggen die ook in een deuk dus ga alsjeblieft zo door want je schrijft geweldig
misschien moet je er maar een boek van maken en uitgeven

geertje

Berichtdoor geertje » vr 26 feb 2010, 13:10

ik ga nu toch eens reageren op al jouw geweldige verhalen
Dank je voor je reactie. De reacties zijn voor mij de motivatie om nog meer verhalen te schrijven.

maria

Berichtdoor maria » vr 26 feb 2010, 14:01

en ik sluit me helemaal aan bij Yael.. geen beter medicijn dat je verhalen.... dus ik hoop dat ze nog veel uithalen...

Terug naar “De uitgeverij”