LOST

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

LOST

Berichtdoor geertje » vr 05 mar 2010, 20:46

Dit keer geen verhaal over mijn katten, maar over een bijzondere hond.
Eén van mijn zussen en schoonbroer hadden al jaren een droom om met hun kinderen een grote reis te maken door Europa. Na jaren plannen vertrokken ze richting zuiden met hun kinderen van 2 en 5 jaar. Een lange zwerfperiode door Duitsland, Oostenrijk, Italië Kroatië en Albanië bracht hun uiteindelijk in het uiterste zuiden van Griekenland. Een gezellige kamping was hun tijdelijke standplaats, hier zouden ze enkele weken verblijven om dan terug richting België te rijden.
Bij het opzetten van hun tent werden ze verwelkomd door een lieve en mooie grote hond. Eerst dachten ze dat het de hond van de campinguitbater was of van een andere gast. Maar als snel bleek dat de hond constant op zoek was naar eten en liefde.
Na een gesprekje met de campinguitbater was het verhaal duidelijker: de hond was achtergelaten door een andere gast. Maar dat vond de campinguitbater niet erg, de honden en katten die rondzwierven op de camping en geen problemen veroorzaakten mochten blijven en als het seizoen gedaan was kwam de politie langs en schoot ze allemaal dood. ‘Opgeruimd staat netjes’.
Aangeslagen van deze uitleg was het gesprek van de rest van hun vakantie ‘de hond’. Konden ze hem meenemen... maar er was geen plaats in de auto, thuis in hun drukke leven zagen ze het ook niet zitten om een hond te nemen. De kinderen nog klein, mijn schoonbroer een veeleisende job en mijn zus een kinderdagverblijf in hun eigen huis waar geen hond mocht binnenkomen wegens hygiënische redenen.
Ze besloten om de hond een aangename tijd te geven en te genieten van de tijd die hen samen nog restte. Hij kreeg lekkere hapjes, mocht mee op uitstapjes die ze maakten en speelde met de kinderen. Hij was er niet altijd, zwierf nog altijd rond, misschien op zoek naar zijn baasjes.
Het einde van de vakantie naderde en met zwaar gemoed zagen ze op tegen het afscheid van de hond. De laatste twee dagen was hij er niet meer, mijn zus was eigenlijk opgelucht, geen afscheid nemen leek haar gemakkelijker. Misschien had hij een ander onderkomen gevonden.
De laatste dag was aangebroken, mijn zus was bezig de tent op te vouwen en ‘voelde’ ogen gericht op haar. Ze draaide zich om en zag niemand...of toch een heel eind weg in de schaduw lag de hond haar aandachtig in het oog te houden. Hij kwam echter niet dichterbij en mijn zus dacht dat hij intuïtief aanvoelde dat het zo moest zijn, ze zouden vertrekken en hij nam voor de zoveelste keer afscheid van mensen die voor hem gezorgd hadden.
Alles ingeladen, mijn zus en schoonbroer hadden de moed niet om afscheid te gaan nemen van de hond die na uren nog steeds op dezelfde plaats zat. Ze stapten in de auto allemaal in een heel bedrukte stemming. Maar de beslissing was genomen, de hond kon onmogelijk mee. Ze begonnen te rijden over de stofferige weg...plots begonnen de kinderen te roepen, mijn zus kijkt in haar spiegel en ziet dat de hond achter de auto lopen. Hartverscheurend tafereel... de kinderen wenen, haar man totaal uit zijn lood geslagen, dit konden ze gewoon niet aanzien. Gestopt met de auto... deur open, hond op de schoot van mijn zus en richting naar huis.
De eerste twee uur werd er geen woord gesproken, dàààgen hadden ze getwijfeld, erover gesproken en uiteindelijk beslist dat de hond niet mee kon, en nu...hadden ze hem toch bij.
Ze zijn nog gestopt bij een dierenarts om de nodige papieren en inentingen te krijgen. Die was zo vriendelijk om een beetje te ‘foefelen’ met de data van inentingen. En dan richting huis, van het zuiden van Griekenland tot thuis heeft mijn zus met een redelijk zware hond op haar schoot gezeten.
Dit is al 6 jaar geleden, van een zwerfhond tot een stadshond, geen enkele moment heeft hij problemen gemaakt van de omschakeling. Hij komt niet in het kinderdagverblijf en blijft heel de dag braaf boven. Het is geen zwerfhond maar een modelhond.
De hond kreeg de toepasselijke naam LOST, en is de beste vriend van mijn twee neefjes.

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: LOST

Berichtdoor Wil » vr 05 mar 2010, 20:55

Hoi Geert
Wat een vreselijk mooi verhaal ,met gelukkig een geweldig einde ,
Hartverscheurend he hoe sommige mensen met dieren omgaan ,
Wat is lost ,mooi en trots ;) Zal hij stiekum in zijn vuistje lachen ? en bij zichzelf denken ,zoo die Belgen had ik mooi te pakken ,
Top dat ze hem meegenomen hebben ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » vr 05 mar 2010, 20:55

Wat een geweldig mooi verhaal. Soms beslist je dit maar door omstandigheden gaat het toch anders, dingen moeten soms gewoon zo zijn.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

maria

Berichtdoor maria » vr 05 mar 2010, 21:26

Oh geertje zit altijd te lachen om je kattenverhalen en nu te huilen om je hondverhaal.. gek dat je mij altijd raakt met je verhalen...maar ze zijn zo geschreven vol liefde voor de dieren..
maar wat is dit mooi en bijzonder.. en wat geweldig dat ze het aangedurft hebben om hem mee te nemen.. want het is geen klein hondje..
en wat heeft hij geluk gehad...
een prachtige hond.. met een geweldig verhaal...

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 05 mar 2010, 21:57

O Lost had ook Lucky kunnen heten! Wat fijn dat hij zo'n lekker huisje heeft getroffen! Sommige mensen zijn zo D12 D25 c1 tegen dieren, ik trek dat zo slecht!! Hopelijk mag Lost nog heel lang van zijn familie genieten en zij van hem.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 05 mar 2010, 22:26

Wat een bijzonder verhaal.
En wat heeft Lost een geluk gehad dat hij jullie schoonbroer en zus heeft getroffen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 05 mar 2010, 23:15

Wat een hartverwarmend verhaal, kreeg er tranen van in m'n ogen! Ongelooflijk hoe de mentaliteit t.o.v dieren is van sommige mensen... c14 Super dat Lost uiteindeijk een fijn thuis gekregen heeft! Dat hij nog maar vele mooie jaren bij ze mag wonen!

geertje

Berichtdoor geertje » vr 05 mar 2010, 23:50

Hij had inderdaad ook lucky kunnen noemen.Hij is op een bijzondere manier op een bijzondere plaats terechtgekomen en weet het ook. Als hij mijn zus of schoonbroer aankijkt dan zie je de liefde in zijn ogen stralen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 06 mar 2010, 01:10

Mooi verhaal .... met een happy end .... sommigen weten echt onder je huid te kruipen... heel bijzonder, dit was echt voorbestemd, ik hoop dat ze nog vele mooie jaren met elkaar mogen doorbrengen!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » za 06 mar 2010, 08:23

wat een mooi verhaal weer je hebt het in je vingers meid
geweldig gedankt
zeker met de narigheid die we nu hebben helpen jouw verhalen ons erdoorheen

Terug naar “De uitgeverij”