Chemische oorlogvoering VERVOLG

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

Chemische oorlogvoering VERVOLG

Berichtdoor geertje » di 13 apr 2010, 13:12

Omdat we al een tijdje last hebben van een wel heel opdringerige main coon, Flake, heb ik na veel twijfelen uiteindelijk toch de strijd met hem aangebonden. Voor diegene die het begin gemist hebben, Flake is een, ondertussen, gecastreerde jonge kater die sinds kort in onze buurt woont. Flake is héééél lief, héééél mooi, hééél flodderig, hééél dominant héééél brutaal en hééél pisserig.

Afbeelding

Hij terroriseert de buurt en alle buurtbewoners hebben de gevolgen van zijn welriekende 'cadeautjes'. Zijn baasjes zijn niet zinnens om hem thuis te houden, zou ik ook niet doen, kwestie dat hij nu zijn opgespaarde water bij de buren loost.
In het begin dachten we nog, hij kan vriendjes worden met Heaven en Fly, maar na de raadgevingen van de leden hier op het forum bleek dit toch niet zo'n goed idee, hun territorium laten innemen door een dominante man... dat gaan we toch niet laten gebeuren.

Afbeelding

Dus de strijd om Flake hier uit de tuin, terras en huis te houden was gestart. Omdat ik nogal een gevoelig hart heb en Flake een geweldige kat vind was dit niet zo evident. Dus begonnen met het gooien van een glas water, zonder glas weliswaar, geen enkel resultaat, Flake houdt wel van een druppeltje water. Dan de spuit er op...Flake houdt wel van een douche. Ondertussen komen er nog meer berichten van de buren, Flake is binnen gekomen bij de buurvrouw en heeft daar de verwarming ondergepiest, Flake hangt aan het konijnenkot van de buren, Flake krabt het vliegenraam kapot bij de buren, Flake gaat overal binnen jaagt de huiskat weg en eet het eten op.
Zo lang het probleem zich bij de buren stelt vond ik het niet nodig om zelf naar de grove middelen te grijpen, tot dit weekend: eerst werden mijn biologische tuinkruiden ondergepiest.

Afbeelding

We lusten ze liefst zo, zonder pikant bijsmaakje dus ik kon het niet echt appreciëren. Daarna een straal geurwater tegen mijn tuindeur, opnieuw onder mijn parket gelopen. Vervolgens klimt mijnheer via de klimop van de buren tot het op de tweede verdieping bij ons het terras van Reintje op. Daar staat een zeteltje waar ze de dag ervoor had in zitten leren, je kan het al raden, ook dat ondergepist.

Afbeelding

Ik zag het juist gebeuren en voor de zoveelste keer nog maar eens naar de eigenaars van Flake gegaan. Volgens hen was ik een lastige dame, zoals er wel in elke straat één woont, en moest niet vitten op hun kat. Een beetje kattenpis tegen de zetel is niet zo erg. Ik kreeg een hoop verwijten, geroep en gescheld over mij. Op de vraag of ik in hun zetels mocht pissen kreeg ik geen antwoord, maar wel een gesloten deur.
Ik kom terug thuis...heeft Flake ondertussen tegen mijn terrasdeur gepist op de eerste verdieping, dit is met een open trap naar beneden, heel de voormiddag doorgebracht in een katerpiswalm.
Nu is het genoeg geweest, ik naar de dierenwinkel. Ik had vroeger al eens een busje 'poesje hier niet' om katten weg te houden op bepaalde plaatsen. Dat hebben ze blijkbaar niet meer, wel een meer agressieve vorm 'hot exit' , daar koop ik een grote bus van.
Ik ga naar de tuinmuur op de plaats waar Flake altijd de tuin in springt en begin met het spul te spuiten. Ik voelde al dadelijk dat het op mijn adem pakte maar bleef verder spuiten heel de muur langs. Krijg ik daar toch een hoestbui, man man man....dat spul pakte volledig op mijn ademhaling, hoesten niezen snuiten...even tussen mijn sterfscène door de gebruiksaanwijzing lezen. Bleek dat spul gemaakt te zijn van rode pepertjes, niet schadelijk, kan op de ademhaling werken. KAN....KAN!!!! Het lijkt wel alsof ik rechtstreeks in een chemische oorlogvoering terecht ben gekomen. Met al één oorlsogsveteraan tot gevolg.
Helpen zal het wel doen denk ik, het gaat niet alleen Flake uit mijn tuin houden, maar heel de buurt met dit ontbladeringsmiddel verjagen.

Toevallig krijg ik in het heetst van de strijd telefoon van mijn schoonmoeder, hoestend, proestend en kuchend doe ik mijn verhaal. 'Oh' zegt ze' ik heb net een artikel gelezen in de krant, die producten zoals pepperspray..worden gemaakt van rode pepers' alsof ik dat nog niet wist. 'je kan dat niet laten overgaan met water maar moet het neutraliseren met melk'. Ik weet niet of dit zo'n goed idee is, ik heb namelijk een lactoseintollerantie, moet ik om mijn longen te redden dan mijn darmen maar opofferen..toch maar niet.
Dan was er nog een andere oplossing volgens mijn schoonmoeder: 'alcohol, whiskey, cognac, alles waar veel alcohol inzit'. Nu ben ik al niet zo'n drinker maar het kan mij niet meer schelen, ik heb lucht nodig zodat ik van die TBC hoest vanaf ben. Dan maar in de drank gevlogen, elke oorlog heeft zo zijn voordelen.
....enkele glazen verder: helpen doet de drank niet, kuch kuch...maar ik trek het mij niet meer aan...hik.
Ik hoop dat de kater die ik hier morgen van ga overhouden niet ook tegen mijn muren pist.
Uw oorlogsverslaggever vanuit Antwerpen!
Laatst gewijzigd door geertje op zo 12 sep 2010, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Kitty

Re: Chemische oorlogvoering

Berichtdoor Kitty » di 13 apr 2010, 13:20

Jee daar ben je idd ziek van,maar om de manier van schrijven heb ik toch wel even moeten lachen b7

Misschien kun je eens met een groep buren gaan klagen want blij word je er niet van,maar goed dan sta
je in ieder geval niet alleen in de strijd.

Sterkte en hoop dat je snel geen last meer hebt van al die chemicalien.

maria

Berichtdoor maria » di 13 apr 2010, 13:26

Oh Geert .. moet er erg om lachen. maar het zou inderdaad je sterfscene kunnen worden..vreselijk.. wat een kat is Flake.. en hij ziet er zo onschuldig uit.. ik weet nog dat ik hem destijds zou willen ophalen bij je....had ik nu last van mijn buren gehad..
maar wat een ellende.. alles omgeven door kattenpies.. en jij bijna begeven door de rode peper..
ik hoop dat het spul inderdaad Exit is voor Flake.. dat jouw kater een aardige is.. niet binnenpiest .. en onder controle is te houden.
maar ik heb weer genoten.. vreselijk.. lachen om andermans ellende..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 apr 2010, 14:06

Begonnen met een glas water, welliswaar zonder het glas :lol: ..... toen lag ik al in een deuk.

Het is zo enorm grappig geschreven, maar het is eigenlijk niet grappig als je in die stank moet gaan zitten. Jammer de mentaliteit van sommige mensen.

Dat laat me denken aan mijn grootvader, het was een man van weinig woorden... het verhaal gaat een beetje als volgt ... de hond van de buren (vroeger mocht alles loslopen) kwam altijd in zijn voortuintje kakken.
Nu de mens kon daar niet zo om lachen en mijn grootmoeder ging vragen om daar toch wat op te letten, maar ook zoals bij jou hadden de buren daar geen oren naar.
Nu mijn grootvader, de man van weinig woorden, echter wel daden heeft toen het welbekende vandalentruukje uitgehaald, de stront van die hond een paar dagen opgespaard, in kranten gewikkeld, voor hun deur gelegd in brand gestoken, aangebeld en weggelopen..... vrouw doet de deur open, ziet die brandende hoop en trapt het uit.
Ze hebben nooit meer stront in de voortuin gevonden, de hond mocht plots niet meer loslopen maar het is tot het einde der dagen koude oorlog geweest.

Steek alle dagen eens een vod met katerpis in hun brievenbus ze zullen het ook wel niet grappig meer vinden... nee dat zou erover zijn, maar op den duur zou je toch naar zo'n middelen grijpen hé ;)

Veel sterkte ... anders toch maar eens de wijkagent aanklampen D9
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 13 apr 2010, 15:34

Ik moet erg lachen om jouw verhaal, geweldig geschreven met super veel humor erin.
Wendy, mijn schoonvader heeft het ook een keer gedaan. Maar die had zijn eigen s5 een paar dagen verzameld en dat door de brievenbus gedaan D15.
Misschien een idee om liters urine bij hun door de brievenbus te spuiten op een nacht c2.
Weet je waar ik zo bang voor ben? Jij doet het op een lieve manier maar er zal een moment komen dat een buurman/vrouw het niet meer leuk vindt en die doet misschien iets waar Flake heel ziek of zelf dood aan gaat. Vreselijk dat er mensen zijn die wel een kat nemen maar niet de verantwoordelijkheid voor nemen.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

geertje

Berichtdoor geertje » di 13 apr 2010, 15:44

Code: Selecteer alles

Misschien kun je eens met een groep buren gaan klagen want blij word je er niet van,maar goed dan sta
je in ieder geval niet alleen in de strijd.
Staat in de planning, maar gaat niet veel uithalen denk ik, lees maar verder....
Veel sterkte ... anders toch maar eens de wijkagent aanklampen
Een andere buur had de politie opgebeld met de vraag als de wijkagent even tijd had of hij eens langs wou komen. Enkele minuten later een combi voor de deur met 4 agenten (hm). Die zijn bij de eigenaar geweest...geen resultaat.
Weet je waar ik zo bang voor ben? Jij doet het op een lieve manier maar er zal een moment komen dat een buurman/vrouw het niet meer leuk vindt en die doet misschien iets waar Flake heel ziek of zelf dood aan gaat.
Heb ik gezegd tegen de buurman, hij zei 'dan is dat zo..' !?!?!?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 13 apr 2010, 15:53

Hoi Geert
meid je schrijft het weer op als een grappig verhaal ,maar dit is echt in en in triest ,
Niks smeriger dan katerpis ;( dan nog het risico ,dat jou katten gezellig mee gaan doen ,
Hier gebruikeb we wel bij de katers stalfris ,als je daarmee schoonmaakt ruik je niks meer ,Ook Heaven en Fly niet ,

Is er geen mogelijkheid ,dat ze hem laten castreren ?? wie weet lost dat het probleem op ,,
ga heel hard voor je duimen ,,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 13 apr 2010, 15:53

Weet je waar ik zo bang voor ben? Jij doet het op een lieve manier maar er zal een moment komen dat een buurman/vrouw het niet meer leuk vindt en die doet misschien iets waar Flake heel ziek of zelf dood aan gaat.
Heb ik gezegd tegen de buurman, hij zei 'dan is dat zo..' !?!?!?
Dat meen je niet!!! Wat een schoft.
Eigenlijk zou je Flake moeten plaatsen bij iemand die hem wel verdiend. Wat een lul zeg r2
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

geertje

Berichtdoor geertje » di 13 apr 2010, 16:27

Is er geen mogelijkheid ,dat ze hem laten castreren ?? wie weet lost dat het probleem op ,,
Hij is gecastreerd. Dank je voor de tip 'stalfris, ik zal eens zien of ze het hier ook verkopen.
Eigenlijk zou je Flake moeten plaatsen bij iemand die hem wel verdiend. Wat een lul zeg
Hij is gechipt....

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 13 apr 2010, 16:30

Hij is gecastreerd. Dank je voor de tip 'stalfris, ik zal eens zien of ze het hier ook verkopen.
Eigenlijk zou je Flake moeten plaatsen bij iemand die hem wel verdiend. Wat een lul zeg
Hij is gechipt....
mmmm op zich goed maar nu jammer. tja je kan natuurlijk de chip verwijderen en vervangen door een ander maar dat mag zeker niet D5
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

Terug naar “De uitgeverij”