recyclage verhaaltje: 'die spoort niet'

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

recyclage verhaaltje: 'die spoort niet'

Berichtdoor geertje » di 25 mei 2010, 09:58

Wanneer ik een verhaaltje schrijf over mijn katten reageren jullie (Nederlanders) al eens met de uitdrukking: ‘die spoort niet’, deze uitdrukking kennen wij in België niet. Ik had wel ongeveer een idee wat dit wil zeggen maar vorige week had ik de gelegenheid om het eens life te vragen aan Nederlanders.

Mijn echtgenoot heeft deeltijds een eigen zaak en heeft soms werkbesprekingen in zijn bureau met klanten. Hij heeft ook Nederlandse klanten en deze waren hier vorige week op werkbezoek.

Ik ging kennismaken met deze mensen en vraag wat de uitdrukking ‘die spoort niet’ eigenlijk juist wil zeggen. En dus voor de Belgen: deze uitdrukking wil zeggen ‘die is niet goed bij zijn hoofd’ of zoals ze bij ons zeggen ‘die vangt’. Wat die vangt weet ik ook niet en diegene die vangt waarschijnlijk ook niet, maar dit terzijde.

Mijn man haastte zich snel om te zeggen dat dit over de katten ging. De klanten wilden die eigenaardige katten dan wel eens zien. Ik kijk in de gang en de eerste die voorbijkomt is Heaven. Ik laat haar aan de vrouw zien en die zegt: ‘Oh wat een lieverd, daar moet je niet van zeggen ‘die spoort niet’ maar ‘ze doet misschien een beetje gek’. Ik sta daar nog een beetje te babbelen begint Heaven over mijn arm te leunen tot ze bijna ondersteboven hangt en begint dan te miauwen. Ik denk ze wil terug recht, dus ik draai ze terug om, begint ze zich als een gek in bochten te wringen tot ze terug ondersteboven hangt en begint dan het liedje ‘poessie miauw’ te miauwen.

Afbeelding

Ik denk dat ze eens wou horen hoe dit op zijn kop klinkt. Daarna komt mijn dochter binnen, Heaven gaat bij haar zitten en doet het bekende hoofdtrommelspelletjes.

http://www.youtube.com/watch?v=WHE_AdLt280

Ondertussen staat mijn echtgenoot stiekem te gebaren dat ik uit het bureau moet gaan met die maffe kat, hij wil wel de schijn ophouden dat wij Belgen toch wel een beetje normaal zijn. Maar voor Heaven zal dit worst wezen ze klom vervolgens terug op mijn schouder, stapt via mijn hoofd naar mijn andere schouder en gaat dan vandaar in mijn hemd zitten vangen naar mijn bh.

Waarop die vrouw zei: ‘nou...deze spoort inderdaad niet’.

Ik kon mij nog net inhouden want wou zeggen ‘ze komt dan ook uit Nederland’.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Re: recyclage verhaaltje: 'die spoort niet'

Berichtdoor Anunaki » di 25 mei 2010, 10:49

Ik had het al eens gelezen op het oude forum, maar het was super leuk om het nog eens te herlezen t5 en hier kan het niet meer verdwijnen ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 25 mei 2010, 11:55

Hey Geertje
Dit blijft één van de topverhaaltjes, ik vind het leuk om nog eens te lezen s7
Groetjes Hildeke

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 25 mei 2010, 12:28

Jaaa leuk dat je dit verhaaltje er weer op gezet hebt! Hij blijft leuk, en het klopt ook echt: dat beestje spoort niet! Maar ze is wel prettig gestoord hoor, want iedereen hier geniet van de avonturen van Fly en Heaven t4

maria

Berichtdoor maria » di 25 mei 2010, 14:23

ha ha.. ik had het ook al eens gelezen maar snap de uitdrukking ook wel.. als hij nog niet bestond zou hij bij jullie ontstaan denk ik.. want sporen... dat doet ze echt niet... maar prettig gestoord is ook wel heel erg leuk... dus zo genieten er heel veel van die 2...maar elke keer dat fototoestel bij de hand.. dat vind ik ook wel bijzonder...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 25 mei 2010, 14:32

Hoi Geert
hij is geweldig ,en ja ik kon hem nog ;)) Filmpje is ook klasse ;)
Hier gaat hij dus nooit meer af van dit forum ,
Enne je bedoeld die Hollanders sporen niet ,,,klopt hoor ;) sommige zijn prettig gestoord hier ,,,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » di 25 mei 2010, 14:33

Deze foto hebben we later gemaakt hoor Maria, om te laten zien hoe Heaven gaat hangen.
Het fototoestel ligt hier wel klaar, maar ze doen elke dag wel een paar gekke dingen, we moeten gewoon met het toestel staan wachten tot één van de twee weer iets aanvangt.
Gelukkig kunnen we er foto's van trekken, wie zou anders al die gekke dingen ook geloven.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » di 25 mei 2010, 19:57

Tja met recht helemaal ontspoort :)
Wat zorgen ze voor geweldige anekdotes, de schatten van katten

Terug naar “De uitgeverij”