George op zondag

Laat ons meegenieten van je foto's.
riddle

Re: George op zondag

Berichtdoor riddle » zo 10 jan 2016, 00:32

Vochtafdrijvers moeten helemaal niet in de spier, maar worden onderhuids gegeven,net als insuline.
Ik zou niet weten waarom je die niet zelf zou mogen geven, de insuline geef je toch ook?
Veel beterschap voor George!
Ann

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 10 jan 2016, 00:43

Ja er blijven allerlei dingen door mijn hoofd gaan: misschien toch iets opgelopen bij de tandarts omdat ik m niet had laten inenten?? Onzin zulke gedachten maja een bezorgd brein maakt rare sprongen.

De da dachten aan hartfalen of leverfalen door een tumor oid. Ze hebben echo gedaan en foto's gemaakt. Maandag gaan ze samen de foto's van de echo bespreken. Misschien moet George dan nog een keer komen maar misschien hoeft dat niet.

Maandag ga ik me eigen da ook vragen of ik de vochtafdrijvers mag injecteren. Al zou t wel in de spier moeten is nog niet zo moeilijk. Dat heb ik zelfs bij mezelf meerdere keren moeten doen en dat is moeilijker dan bij George! Mijn eigen da kennen me en weten dat ik geen rare dingen doe. Ze zeggen juist altijd dat ik zo goed op George let en voor hem zorg enzo. Dus wie weet mag het van hun wel. Ik spuit twee keer per dag insuline en doe ook eens in de twee weken bloedsuiker check (vroeger 1 keer per week) en dan moet ik zelfs een ader aanprikken. Dat is veel moeilijker dan in de spier prikken.

George ligt nu op schoot. De tweede pil vanavond ging er makkelijk in. Hij is wel slomer dan anders maar maakt geen zwaar ongelukkige indruk gelukkig.

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 10 jan 2016, 09:35

Ohh Arme George en jij Audrey!!
Lees altijd met veel belangstelling de verhalen over heer George!
Net of ik m een beetje ken, de gentleman!
Ik duim dapper mee!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Shyla

Berichtdoor Shyla » zo 10 jan 2016, 10:56

Veel sterkte voor jou en george. Dat hij weer snel de oude mag zijn

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 10 jan 2016, 11:41

Ik heb de vochtafdrijver ook zelf bij Joy gespoten, heb zelfs nog een spuit liggen.
Dus dat klopt niet wat de DA schreef. Als dat vocht eruit voelen ze zich ook gelijk een stuk beter.
En ik denk ook niet dat George vergiftigd is hoor, dan hadden ze toch wel zoiets ook gezegd en zou het in de bijsluiter moeten staan volgens mij.
Hoe gaat het nu met hem?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 10 jan 2016, 12:06

Dank voor de reacties en het medeleven. Ik voel me misschien een klein beetje minder een katten-moordenaar.

De vochtafdrijvers doen wel iets. Er zit nog steeds veel te veel vocht in George zijn buikholte, maar duidelijk minder dan voordat hij de vochtafdrijvers kreeg. Oja, de da had vrijdag een punctie gedaan en het vocht in George zijn buik is helder en dun. Geen bloed ofzo. Morgen bij de da ga ik zeker inzetten op zelf injecteren, hopen dat de da ja zegt. Ze hadden gezegd dat ik 's middags moet bellen maar ik denk dat ik langs ga ipv. bellen. Dat praat toch een stuk makkelijker.

George eet, drinkt, poept en plast nog steeds. Wel een beetje zeikerig met eten dus het blijft schipperen tussen MD blikjes die hij lekker vindt maar waar hij diarrhee van krijgt, en de mix met Carnibest die hij minder lekker vindt maar die veel beter is voor zijn buikje. Om de paar uur biedt ik m wat aan en zoals Wil zegt elk hapje erin is een hapje erin.

Vanochtend heeft George een beetje gespuugd (zowat lege maag dus geen eten eruit). Dat is niet goed. Maar gelukkig heeft hij daarna wel weer gegeten en dat eten zit er tot nu toe nog steeds in. Hij zit best lekker in zijn mandje met de snuggle safe.

George mag nu eindelijk vrijuit op het doucheputje poepen en plassen en hij heeft zijn kattenbak in de badkamer terug.

@ Lieve: blij dat je George heb leren kennen door zijn avonturen. Zo is hij toch ook een beetje jouw vriendje geworden. Hij is een bijzondere kater, en dat is hij wub_sm wub_sm wub_sm wub_sm wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 10 jan 2016, 15:58

Lieve Audrey
ik kan me zo goed voorstellen dat je je nu van alles in je hoofd haalt ,denk dat dat 1 van de roste menselijke trekjes is die er zijn ,
dat komt natuurlijk omdat je je zoveel zorgen maakt ,Joop zegt dan wel eens ,je kijkt ze ziek ;)

Denk dat je je ook een beetje rustiger voelt als je met je eigen DA gesproken hebt ,dat stelt je al een stuk geruster ,
HCM blijft een walgelijke ongrijpbare ziekte ,ook nu weer met dat vocht vast houden ,

Als George nu maar gewoon blijft eten maakt niet uit in hoeveel keer ,en dat het gauw morgen is en je je eigen DA gesproken hebt hoop ik dat je een stukje rustiger word ,,,we duimen meid clover_sm fingers_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » zo 10 jan 2016, 19:19

Ik duim voor jou en George hoor! Aan zijn verzorging zal het zeker niet liggen!
Ann

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 10 jan 2016, 20:36

Dank jullie wel dames.

Wil, je hebt gelijk. Als ik hier nog eens onnodig extra drama ga lopen miesen, ook in mijn eigen hoofd, daar schiet niemand iets mee op. En George al helemaal niet. Het draait nu om hem en daar moet de energie heen, dat hij het zo prettig mogelijk heeft.

Hij heeft vandaag toch wel redelijk gegeten. Okee ik moet het in meerdere kleine maaltijden aanbieden, een 50-50 mix maken met blikje en carnibest, en de helft van de tijd met de hand voeren, maar toch. Hij eet. En de medicijnen gaan er ook in.

Door de hele kamer staan nou overal extra opstapjes zodat George met zo min mogelijk moeite toch overal bij kan.

Morgen blijf ik thuis om voor George te zorgen, morgen middag heb ik overleg met de da. Dinsdag moet ik echt de hele dag werken maar dat zien we dan wel weer. Ik overweeg een lange lunchpauze te nemen en dan naar huis te gaan om George eten te geven. Het is 2016 dus er staan weer nieuwe vakantie uren tenslotte, dan kan ik die mooi daarvoor inzetten.

De da zei dat vocht vasthouden vaak bij hartziekte hoort, maar dat ze dat bij katten bijna altijd bij de longen ziet en nooit in de buikholte zoals wat George heeft. Dat ziet ze alleen bij honden. Jaja, we wisten het al: George is een bijzondere kater en dat is hij love3_sm love3_sm love3_sm love3_sm love3_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 11 jan 2016, 09:27

Dan nu eindelijk een beetje positieve update. George heeft zijn ontbijt opgegeten en kwam daarna zelfs weer eens om een knuffelsessie vragen! Met spinnen en kopjes geven en al. Hij voelt zich kennelijk toch weer wat lekkerder. Natuurlijk, genezen zit er niet meer in en de klok tikt, maar toch. Elk mooi moment met een tevreden spinnende George is een feestje. Nu zit hij ook op schoot, in zijn dekentje, te spinnen en kopjes te geven. Goed zo jongen! wub_sm wub_sm wub_sm wub_sm wub_sm

Terug naar “Fotoalbum”