Het SRB-Forum op de TGV

Heb je een vraag of een verzoek aan het SRB-team?
Stel ze hier.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Het SRB-Forum op de TGV

Berichtdoor Clemmetje » ma 07 nov 2011, 19:19

Het viel mij het hele weekend al op.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Re: Het SRB-Forum op de TGV

Berichtdoor asielkat » ma 07 nov 2011, 20:04

Afbeelding
ik kan hier niet eens van deze deelnemers winnen
dit is echt heel traag helaas
maar komt vast goed

groetjes An

Mac P

Berichtdoor Mac P » ma 07 nov 2011, 21:47

Wegens jullie opmerkingen heb ik ff verschillende Benchmarks (snelheidstest) losgelaten op het forum.

Hieruit blijkt dat de traagheid totaal niets te maken heeft met forum ... alhoewel er, zoals gewoonlijk, wel een paar aanpassingen kunnen uitgevoerd worden (maar dat is stof voor later) .... maar door het verloop via het internet.
Iedereen beseft wel dat het internet aaneenhangt van zeer vele server-parken (zeg maar super computers met enorme opslagplaatsen) ... en dat de dataverloop niet altijd via een zelfde weg loopt.
Waarom dat het forum soms zo traag loopt ... heeft te maken dat er soms (wel erg) lang moet gewacht worden op informatie van bepaalde servers ... en dan is het wel frustrerend dat het niet loopt zoals je verwacht ...
Vergelijk het met een autoweg waar tijdelijk oponthoud is door file of werkzaamheden of iets dergelijks ... eveneens zeer frustrerend

Anderzijds is het wel een feit ... vrouwen en geduld nea_sm
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 07 nov 2011, 21:55

Ja en dan hebben wij vrouwen ook nog een SRB-verslaving Patrick crazy_sm
maar de uitleg is helder
dank je

groetjes An

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 07 nov 2011, 22:38

@ Patrick: maar ik merk het al het hele weekend en zowel hier als op het werk als op de gsm.
Loopt dit dan allemaal via dezelfde servers?
Groetjes Clem
Afbeelding

Mac P

Berichtdoor Mac P » di 08 nov 2011, 22:11

@ Clem : Het heeft totaal niets te maken of je nu op je werk of thuis zit ... zelfs al zit je in België, Duitsland, Frankrijk .... het tracé verloopt grotendeels via de zelfde servers ...

Hieronder zie je een traceroute van bij mij thuis .... wat er meteen opvalt is, dat de connectie met STRATO servers in Duitsland steeds via servers in Amerika verlopen .... na verschillende runs gedaan te hebben zie ik duidelijk er zowel soms serieuze vertragingen tussen de connecties van/naar Amerika liggen ... maar ook somsbij de servers van Deutsche Telekom AG ... alsook bij de servers van STRATO in Duitsland .... Het zijn steeds moment-opnames .... dus kan je er ook geen staat op gaan waar het probleem definitief ligt .... noem het "overmacht" door internetverslaving lach_sm

Afbeelding
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 nov 2011, 22:36

@ Clem : Het heeft totaal niets te maken of je nu op je werk of thuis zit ... zelfs al zit je in België, Duitsland, Frankrijk .... het tracé verloopt grotendeels via de zelfde servers ...

Hieronder zie je een traceroute van bij mij thuis .... wat er meteen opvalt is, dat de connectie met STRATO servers in Duitsland steeds via servers in Amerika verlopen .... na verschillende runs gedaan te hebben zie ik duidelijk er zowel soms serieuze vertragingen tussen de connecties van/naar Amerika liggen ... maar ook somsbij de servers van Deutsche Telekom AG ... alsook bij de servers van STRATO in Duitsland .... Het zijn steeds moment-opnames .... dus kan je er ook geen staat op gaan waar het probleem definitief ligt .... noem het "overmacht" door internetverslaving lach_sm

Afbeelding
Gelukkig ben ik niet verslaafd. rofl_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Vragen aan het SRB-Team”