Woedend en zeer verdrietig!!

Heb je een vraag of een verzoek aan het SRB-team?
Stel ze hier.

Milo

Re: Woedend en zeer verdrietig!!

Berichtdoor Milo » zo 22 apr 2012, 17:03

Gaf alleen aan hoe ik de mail gelezen heb en las erg veel Wil dit of Wil dat...zoals ik al zei, netjes verwoord maar wel afvallend...ergens logisch want 2 partijen zijn het niet eens met elkaar.
Daarmee wijs ik zeker niet naar de moderaters...ken namelijk de situatie verder niet, zei alleen dat ik het anders had gedaan.
Ieder zijn/haar eigen beleving en zo zet die dat op papier...zonder andere kant van het verhaal kan ik er verder helemaal niks mee.
Had ook niet het idee dat ik een uitgesproken mening had maar ja...dat is de ellende van dingen op papier...je leest het zoals je ze leest.
Indien de rondgaande mail eerst naar Wil was gegaan had ik de datum van vezenden erbij gezet en dan eventueel erachter dat er ..?.. dagen later nog geen reactie gekomen is dus die er vermoedelijk ook niet zal komen...en dan de mail pas geplaatst.
Misschien is het gebeurd maar las ik er niet in terug....wel over rond de tafel etc.

Maar goed, jammer dat het zo moet gaan allemaal...overschaduwd de andere dingen hier nogal en dat vind ik persoonlijk zonde.
Groetjes Miranda

Milo

Berichtdoor Milo » zo 22 apr 2012, 17:14

Ik denk dat het verder niet aan ons is om ons met deze kwestie te bemoeien. Wat er achter de schermen is gebeurd, daar hebben wij geen weet van. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en dat de ex mods deze brief hebben geplaatst is aan hen, Wil heeft netjes de mods bedankt voor hun inzet en dat is blijkbaar het enige dat zij erover kwijt wil.

Het is nu aan ons leden om er weer gewoon een gezellig forum van te maken en weer verder te gaan in plaats van te speculeren wie er fout is of wat er gebeurd is..
Dit is nu net wat ik ook denk ,maar kon het niet juist verwoorden ive_rose_sm

Dit probeerde ik in de eerste reactie dus ook te zeggen ;-)

Indien alleen Wil haar kant had gedaan en de moderators niet had mijn rectie hetzelfde geweest.
De mens is nou eenmaal een kudde dier die graag anderen in hokjes stoppen...
Ik kan niks met een verhaal van 1 kant en verbaas me gewoon over de reacties die soms best fel zijn.
We lezen hier 1 kant hoe die het beleeft en trekken een oordeel.
Ik heb er niet bij gezeten, ken het hele verhaal niet dus oordeel niet op de situatie...alleen op wat ik lees en dat waren wat aannames en veel Wil dit en dat in verder een keurige mail...
Meer info heb ik ook niet dus kan er niks mee.

Vermoed, maar dat is mijn aanname ;-), dat Wil bewust niet regeageert...ik bedoel wat gaat daarop volgen.
Een oneindige wellus/nietus discussie vermoedelijk....
Als 2 (of meerdere) mensen het niet eens zijn met elkaar is dat lastig maar moet je niet in een massa uit gaan vechten...dan zou ik de telefoon pakken en de betreffende persoon er even over bellen.
Dat een gemaakte afspraak op een datum niet door gaat oke...maar neemt Wil geen telfeoons meer op etc.?
Nogmaals, ik zit er niet bij dus wil een hoop geloven van wat er staat maar nogmaals...waar er 2 vechten hebben er 2 schuld...en dat is tussen de moderators en Wil....
Groetjes Miranda

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 22 apr 2012, 20:10

Nadine, ik snap jou ook helemaal.. Ik ben zelf ook niet het zwijgzame type zoals je wel weet.

Maar ik denk dat wij er gewoon goed aan doen om de mensen achter de schermen van het forum dit zelf uit te laten zoeken. Dit is waarschijnlijk ook niet iets van 1 dag, maar misschien een samenkomst van verschillende dingen die tot deze uitkomst hebben geleid.

Ik vind ook niet dat je op basis van een verklaring van de modjes, die boos en geëmotioneerd zijn, je oordeel moet vellen. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en ze vinden altijd dat de ander schuld heeft.

Wil heeft blijkbaar de beslissing genomen om gewoon niet alles in de openbaarheid te gooien, maar alleen een algemene reaktie te geven en de modjes netjes te bedanken. Ik denk dat ze daar dan ook verstandig aan heeft gedaan.

Het heeft in mijn ogen ook totaal geen nut om over en weer met modder te gaan gooien, de beslissing is nu eenmaal genomen en daar zullen we het met zijn allen mee moeten doen, graag of niet...
Chantal, ik vel geen oordeel.
Ik heb de post van Milo geïnterpreteerd als zijnde dat er bepaalde dingen in de schoenen van de voormalige moderatoren werden geschoven en ik vond die dingen daar niet thuishoren en dat heb ik gewoon gezegd en klaar.
Ik gooi niet met modder, ik heb nog nooit naar iemand met modder gegooit (ook al heb ik zelf al menig modderbad gekregen) en ik doe dat nu ook niet.
Ik heb ook geen topic opgestart, deze topic is opgestart door iemand die het blijkbaar niet eens was met de post/mail van de voormalige moderators.
Zolang daar posts op volgden die die mening volgden werd er niks gezegd.
Toen ik kwam posten dat ik het er niet mee eens was krijg ik dan een vingertikking en moet ik dan maar zwijgen?
Dat vind ik nogal eenzijdig.

Iedereen zal wel zo zijn mening hebben over t geen er gebeurd is (voor zover we weten wat er gebeurd is)
Er is een partij A en een partij B die het oneens zijn met mekaar.
Partij A kiest er voor om het in de openbaarheid te gooien en partij B kiest ervoor om zich in stilzwijgen te hullen.
Ik spreek me niet uit over wat de correcte manier is om zoiets af te handelen.
Want wat is de beste manier?
Dat is voor iedereen anders.
Ik mag zowel partij A als partij B graag en ik vind dat ik geen oordeel mag/kan vellen op dit moment.
Maar waar ik niet tegen kan is dat partij A afgeschilderd wordt als de grote boosdoener door sommige mensen en zolang dat het geval is wordt er niks op gezegd;
Van t moment dat er iemand z'n mond opentrekt die dat niet fair vindt moet er dan gezwegen worden...
Dat is eenzijdig...
En niet fair.

Ik maak geen ruzie met mensen, ik gooi niet met modder, ik doe niks verkeerds.
Ik ga er alleen niet stilzwijgend op zitten kijken als een mens of een groep mensen op een unfaire manier wordt behandeld omdat sommige mensen (ik wijs niemand met de vinger) er van uitgaan dat hun interpretatie van dingen en hun oordeel daarover de enige correcte interpretatie/oordeel is terwijl ze eigenlijk zelf een hoop veronderstellingen ergens hebben aangebreid en ze niet kunnen zien dat je iets op meer dan 1 manier kan interpreteren en je dan niet automatisch altijd voor de slechte manier moet kiezen en je ook niet altijd slechte intenties moet zoeken achter sommige daden...
Ik heb dat nog nooit gedaan, daar stilzwijgend op zitten kijken en ik zal dat ook nooit doen.
Ik kan dat niet want dat wringt dan te hard bij mij vanbinnen.
Zoals ik al eerder zei, als t geen nu gebeurd is gelijk wie dan ook zou overkomen dan zou die persoon of personen daar toch ook wel iets over kwijtwillen ipv het allemaal op te kroppen en te moeten tonen alsof er helemaal niks aan t handje is.
Het is altijd heel makkelijk om te zeggen dat je dit of dat zou doen als je in iemand anders plaats zou zijn, tot het zover is, en je dan effectief op die plaats terechtkomt, dan reageren mensen wel eens helemaal anders dan zijzelf verwacht hadden (dingen waar ze 2 keer niks van maken als het ander overkomt daar zijn ze dan heel verontwaardigd over als het henzelf overkomt).
Ik blijf er bij dat die mail/post van de voormalige moderators niet iets slechts is.
En er van hen niet een groep boemannen moet gemaakt worden die iets slechts hebben gedaan.
Mijn interpretatie van die mail/post is eenvoudigweg een manier van informeren en mensen op de hoogte brengen van wat er aan de hand is en waarom ze verdwenen zijn van het forum, meer niet.
Ik zoek daar niks slechts achter en ik zie ook niet in waarom die informatie niet had mogen gegeven worden
Persoonlijk ben ik voor openheid en transparantie zeker op een forum waar toch een groot wij-gevoel heerst en men zegt dat je deel uitmaakt van een grote familie.
Heel jammer dat die familie uiteengerukt is terwijl het toch misschien had kunnen opgelost worden mits een beetje geven en nemen van alle partijen.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 22 apr 2012, 20:35

Ik heb bewust even gewacht met reageren omdat ik het even moest laten bezinken. Ik kan soms zeggen wat er als eerste in mij opkomt en dan later denk ik: misschien kort door de bocht. Ik vind het heel jammer dat Tanja, Wendy en Annemieke er niet meer zijn als moderators/beheerders. Ik heb hun reacties en meningen altijd erg gewaardeerd en ook vaak kunnen lachen. Ik vind het heel jammer dat zij en Wil er niet samen uit konden komen. Ik ga niet speculeren over waar dat door komt, want ik denk dat wij mogelijk alleen een tipje van de sluier hebben gezien. Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met de mail die zij hebben gestuurd. Ik vind dat zij in hun recht staan om hun kant van het verhaal te laten horen en Wil heeft ook het recht om dat wel of niet te doen.
Ik denk niet dat hier met modder wordt gegooid, veel mensen willen zich gewoon uiten. Soms met boosheid, soms met begrip. Daarvoor leven wij in vrije landen en ik denk dat dat mogelijk moet zijn en blijven. Daar mogen we blij om zijn. Dus laten we elkaars meningen respecteren en accepteren.
Ik kwam op dit forum vanwege mijn studie, heb mijn oproep toen op verschillende fora geplaats, maar dit het enige forum waar ik ben blijven hangen. Waarom? Omdat er zo'n fijne sfeer heerst. Veel mensen zijn met elkaar betrokken en geinteresserd en kunnen hun mening geven. Ik hoop dat dat zo blijft, want het zou echt jammer zijn als die sfeer zou veranderen.
Afbeelding

Daantje

Berichtdoor Daantje » zo 22 apr 2012, 23:11

Ik ben blij met de uitleg van de modjes in de brief. Wil heeft op het forum haar reactie verwoord en dan heb je twee kanten van het verhaal toch?
Het is jammer dat er geen andere oplossing voor is en dat men het nu nodig vindt om met modder te gooien. En dan heb ik het over overige forumleden, niet Wil en niet de (voormalige) modjes.
Ik hoef niet meer te weten van wat er verder achter schuilt want het is gewoon duidelijk dat er een onoverbrugbaar meningsverschil was. Ik respecteer dat het loopt zoals het nu gaat ook al is het niet leuk. Het gaat er nu toch niet om om een kant te kiezen, we zijn geen kinderen toch.
Het is een verlies voor het forum, op welke manier je het ook bekijkt. Ik hoop dat het nieuwe modteam veel plezier in hun taak zal hebben en met Wil een nieuwe koers kan bepalen. En dat daarmee de rust wederkeert en het plezier dat wij in het forum hebben ook.
Ik moet zeggen dat ik hier nog niet zo lang zit maar behoorlijk onthutst was door de manier waarop dit uitgespeeld is....helemaal niet leuk en inderdaad ook niet uitnodigend. Maar het is wat het is....

Terug naar “Vragen aan het SRB-Team”