Mededeling HCM testen Drs Melinda Schmidt

Om de HCM-database up-to-date houden vind je hier de nodige instructies
Forumregels
Om op de lijst te komen:
test sturen aan mikisanukis@home.nl stuur ook een kopie van de stamboom mee.

U kunt naast ons overzicht ook uitslagen melden en bekijken op:
http://www.scf-fr.net/sphynxmanager/result_cmh.php
http://pawpeds.com/db/?p=sph&date=iso

Naast ingezonden testuitslagen worden hieronder testuitslagen weergegeven die afkomstig zijn van openbare bronnen op het internet zowel nationaal als internationaal.Vanwege het openbare karakter en de vrije toegankelijkheid zijn wij van mening dat die u en ons kunnen helpen inzicht te kunnen krijgen in het fokken van zoveel mogelijk hcm vrije lijnen.
-----------------------------------------------------------------------------------

To add your results to this list:
send a copy of your test results to mikisanukis@home.nl,
and please add a copy of the cat's pedigree.

As well as on our list, you can read and send in results at:
http://www.scf-fr.net/sphynxmanager/result_cmh.php
http://pawpeds.com/db/?p=sph&date=iso

The following test results are send in to us or have come from public sources on the internet, both nationally and internationally. We believe the public nature of, and free access to, test results will help us all in trying to breed with as many HCM free lines as possible.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Mededeling HCM testen Drs Melinda Schmidt

Berichtdoor Wil » do 04 feb 2016, 18:01

Helaas heb wij het vertrouwen verloren in de HCM metingen/testen gedaan door Drs Melinda Schmidt.
Dit is niet 1 of 2 of 3 keer geweest.. dat de uitslag afwijkt, maar vaker dat een HCM verdachte of zelfs HCM positieve kat daar Negatief getest wordt!
Dit betekent helaas dat er gerede twijfel is ontstaan wat betreft de betrouwbaarheid van de HCM uitslagen van Drs Melinda Schmidt. Deze kunnen niet meer als betrouwbaar gezien worden. Hierom worden HCM Testen afgenomen door Melinda Schmidt niet meer geaccepteerd in de HCM database.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Mededeling HCM testen Drs Melinda Schmidt

Berichtdoor Clemmetje » za 06 feb 2016, 18:32

Terecht Wil, als zij katten negatief blijft testen die positief zijn dan kun je niet anders doen dan dit.
Groetjes Clem
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » za 06 feb 2016, 18:52

Alleen maar goed om te horen dat deze stap genomen word! Die testen zijn niets waard in principe want het is niet representatief voor de werkelijkheid...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 06 feb 2016, 20:19

Hoi Hoi
klopt we konden ook niet meer anders ,met zoveel afwijkende testen

Het rare is dat er zelfs nu nog mensen zijn die het niet begrijpen ,Als je toch zoveel bewijs laat zien en het dringt nog niet tot mensen door huh_sm huh_sm ik kan daar met mijn pet niet bij ,

Hoe kun je zelf als fokker dan nog vertrouwen hebben in de test ,of gaat het ze niet om de test maar om het papiertje ,

Er had iemand een test ingestuurd die was daar wezen testen afgelopen week ,ik heb diegene geld aan geboden om de kat bij iemand anders te laten hertesten omdat ik dacht dat die het niet echt begrepen had ,maar geen antwoord op mijn mail gehad ,jammer

Denk als het om hunzelf gaat en ze moeten kiezen tussen een weifelachtige arts of 1 die gewoon wel goed aangeschreven staat of ze dan ook voor de weifelachtige gaan ,

We hebben het nu op Lovers ( FB) ook neergezet zodat mensen het weten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » za 06 feb 2016, 20:55

Bizar dat snap ik toch echt niet.... Je zou bijna denken dat ze iets te verbergen hebben. Ik zou dat denk ik wel gedaan hebben en zeker als fokker zijnde.. Maar ja zo werkt het bij anderen schijnbaar niet. Hoezo kop in het zand steken ;)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 07 feb 2016, 19:50

Hoi Dalila
ik snap daar ook geen bal van ,,,,je wilt toch ook niet dat je later mensen krijgt met een katje van jou fok wat met HCM zit ,,,wat ga je dan zeggen ,ik wist het niet ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » zo 07 feb 2016, 19:59

Dat is hoogst waarschijnlijk precies wat ze zeggen.. Hoop dat ze in hun eigen woordens stikken op dat moment..
Zag het net ook weer in het gesprek op FB... Maar die mensen testen helemaal niet onder het mom van het is maar een moment opname. Hoezo jezelf voor de gek houden. En als dat een katje/kitten ziek word dan geven ze gewoon niet thuis. :((
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 07 feb 2016, 20:23

Inderdaad ,maar zag je dat ik er ook zo intrapte op FB,zijn de katten getest jaaaaa oke dan is het goed ,
is het voor aids en leukemie,dus NIET getest

Ik snap nog steeds niet dat mensen daarmee kunnen leven ,het is zo gruwelijk voor de diertjes en de eigenaar niet te vergeten ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » zo 21 feb 2016, 22:29

Hoi Hoi
klopt we konden ook niet meer anders ,met zoveel afwijkende testen

Het rare is dat er zelfs nu nog mensen zijn die het niet begrijpen ,Als je toch zoveel bewijs laat zien en het dringt nog niet tot mensen door huh_sm huh_sm ik kan daar met mijn pet niet bij ,

Hoe kun je zelf als fokker dan nog vertrouwen hebben in de test ,of gaat het ze niet om de test maar om het papiertje ,

Er had iemand een test ingestuurd die was daar wezen testen afgelopen week ,ik heb diegene geld aan geboden om de kat bij iemand anders te laten hertesten omdat ik dacht dat die het niet echt begrepen had ,maar geen antwoord op mijn mail gehad ,jammer

Denk als het om hunzelf gaat en ze moeten kiezen tussen een weifelachtige arts of 1 die gewoon wel goed aangeschreven staat of ze dan ook voor de weifelachtige gaan ,

We hebben het nu op Lovers ( FB) ook neergezet zodat mensen het weten ,
Lees nu net dit hele verhaal.... Ik heb onlangs iets voorbij zien komen op facebook toevallig een nieuwe test van Melinda.... Dus ik heb zon vermoeden dat ik weet over wie dit gaat... (Ik weet dit natuurlijk niet zeker...) maar als dit de persoon is wie ik denk dat het is... dan ben ik daar best wel teleurgesteld in dat ze niet de her-test die haar is aangeboden accepteert... Dat ze je geen antwoord hierop geeft Wil snap ik niet helemaal, ik vind het juist een fair aanbod!.... Heb je inmiddels mischien antwoord gehad??? Ze komt bij mij namelijk over als een lief mens die het beste voor haar katjes wil/over heeft althans zo lijkt het wel op facebook (nogmaals als het is wie ik denk/vermoedt) ... wel heb ik gezien dat de nieuwe test in de andere database is ingevoerd van de betreffende poes...( niet de sphynxrexbreeders database waar haar katten normaal inkomen) dat maakt mijn vermoeden groter dat ik het bij het juiste eind heb wat betreft welke fokster en poes...
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 22 feb 2016, 20:51

Hoi Debbie
Klopt het gaat in dit geval over Herma ,hoe is het mogelijk dat ze daar gewoon heen gaat om te testen,na alle bewijzen na alle inlichtingen die er over geweest zijn ,gewoon om een goed papiertje ???? of omdat het een mega risico stamboom is en je daar meer kans hebt op de OK stempel

Als zelfs een grote katten vereniging zegt dat we beter met de Sphynxen daar niet meer heen kunnen gaan, dat er al meer klachten waren ,
Zegt dat niet genoeg ?? hoe kan een andere database die van alles op de hoogte is die test bij hun erin zetten ? wat voor waarde heeft dat ??moeten die ook niet achter hun oor gaan krabben en denken shit ,,hoe gaan we dat aanpakken ? of zijn ze zo blij met iedere test die binnen komt ??

Herma weet je wat ik ook niet snap ,je bent altijd de gene die het het eerst op een brullen zet als er wat fout gaat ,eerst met Gerben daar wist je ook niks vanaf al die ellende die daar gebeurde ,terwijl je er toch vrij veel over de vloer kwam en nu dit ?? wat ga je zeggen als het met de kinderen van je katten niet goed afloopt dat je het niet wist ??dat je je best gedaan hebt ?? wat ik heel jammer vind en eigenlijk onbeschoft ,dat ik je PB om mijn excuus te maken en dacht dat je het niet begrepen had over het testen terwijl het toch heel simpel is ,,en je aanbood om een hertest te betalen voor je Sphynx ,je niet eens het fatsoen gehad hebt om te antwoorden ,beetje jammer he Je weet me wel altijd te vinden als er ellende is,

Ik had je hoger ingeschat ,,,
je bent zelf ook altijd ziek ,ga je zelf ook niet het liefst naar de beste arts ?? of neem je ook de andere die geregeld een steekje laat vallen ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “HCM-Testuitslagen INSTUREN”