Uitloopdrama

Over kattenbakken, korrels en katten
Quilla Luna

Uitloopdrama

Berichtdoor Quilla Luna » za 21 aug 2010, 02:39

Hoi hoi,
Ben ik weer, tis net alsof ik alleen maar advies vraag...hihihi Maar binnenkort kan ik weer wat foto's plaatsen als mijn katertje in huis komt.

Ik gebruik nu Pura als kattengrit, dit is net zo fijn als zand. Heerlijk, klontert goed en is nagenoeg reukvrij. En ik heb een open kattenbak, wel met vrij hoge randen.
Helaas... helaas, ligt mijn hele huis onder de zandkorreltjes... (ook in bed) Mede omdat ze vaak in haar eigen plasje stapt en blijft het zand (klei) aan haar pootjes zitten. Zelfde probleem met de drolletjes. Ook springt ze met alle geweld uit de kattenbak. Wat toch wel een beetje stof doet opwaaien en het grit door de keuken slingert, waardoor ik genoodzaakt ben om mijn hele huis bijna dagelijks te dweilen...dagelijks is misschien overdreven...maar de keuken, waar de bak staat moet echt dagelijks worden gemopt.
Nu vraag ik me af wat ik behalve een uitloopmat (wat nu ook niet echt effectief is) het beste kan doen??

Ik overweeg om een overdekte bak te nemen, om het springen te voorkomen, maar ben bang dat ze dat niet accepteert omdat, ze bij de fokster ook altijd op een open bak haar behoeften heeft gedaan.
Het liefst blijf ik bij dit grit...maar als er geen andere mogelijkheid is dan moet ik overstappen... (Heb nog 5 dozen van 6kg grit staan, helaas)

Wat zeggen jullie hiervan...?

grt. Chantal & Quilla
Groetjes Chantal
Those who will play with cats must expect to be scratched.

Anunaki
Contacteer:

Re: Uitloopdrama

Berichtdoor Anunaki » za 21 aug 2010, 04:49

Wat ik zou doen ;) ....dichte kattenbak (daar maken ze echt geen problemen van) en een badkamermatje met van die hoge lussen ervoor.... werkt perfect om uitloop te vermijden, zelfs met 5 kleine apen die heel graag in de zand- euh kattenbak spelen ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Quilla Luna

Berichtdoor Quilla Luna » za 21 aug 2010, 08:27

Ja, ik denk ook dat ik dat maar moet gaan doen, want dit is bijna niet bij te houden.
Maar even opzoek naar een kattenbak...een waar straks mijn nieuwe aanwinst ook op kan...
Tips?
Groetjes Chantal

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 21 aug 2010, 08:36

Sowieso beter als er een tweede bijkomt om nog een bak neer te zetten.
En wat Wendy al aangeeft hoogpolig tapijt er omheen.
Succes!
Groetjes Clem
Afbeelding

Quilla Luna

Berichtdoor Quilla Luna » za 21 aug 2010, 09:06

Dat is ook een probleem, ik heb te weinig ruimte in mijn keuken voor een tweede kattenbak. cray2_sm
Woon in een knus Amsterdams huisje met een slaapkamer en een woonkamer! blush_sm
Twee katten op een bak moet toch kunnen??
Groetjes Chantal

geertje

Berichtdoor geertje » za 21 aug 2010, 09:10

Ja hoor, ik heb nooit meer dan één kattenbak gehad bij twee katten. Behalve dan in het begin, als er een nieuwe bijkwam. Moest het toch een probleem worden zet dat één kattenbak met kap onderaan en er nog één bovenop.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 21 aug 2010, 12:03

Twee katten op een bak moet kunnen hoor, misschien even het deurtje eruit halen als ze dat niet gewend zijn. Hier ook een badmat van de action ervoor en klaar.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » za 21 aug 2010, 12:20

Ooit had ik vijf katten op een bak, totaal geen probleem
Je zou eens houtkorrels kunnen proberen.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Martie

Berichtdoor Martie » za 21 aug 2010, 13:59

Ik gebruik nu 3 maanden de PeeWee open bak, 2 stuks op 4 katten.
De PeeWee heb ik mijn dochter ook aangeraden, zij heeft er inmiddels één staan voor 2 katten. Iedere keer als ik bij haar op de katten paste, werd ik gek van de stank (al erg snel) en de verschrikkelijke uitloop (en dat met een dichte bak...). Haar Siamees is een erg ruige meneer :)
Enfin, ivm Lowlands pas ik nu dus ook op haar katten en ik was benieuwd hoe ik het er aan zou treffen met die nieuwe bak (zij is donderdag weggegaan en gisteren is er niemand geweest). Ik kom er nu net vandaan en......
praktisch geen uitloop!! Een paar korrels, that's it en dat terwijl in de PeeWee flink wat zaagsel zat (normaal roer je dat door de zeefbodem en dan is het eruit). Totaal geen stank.
Ik zou die pakken oude vulling aan iemand overdoen en aan de Pee Wee beginnen (en nee....heb geen aandelen of andere voordelen om dit aan te prijzen ;)).

Quilla Luna

Berichtdoor Quilla Luna » di 24 aug 2010, 04:56

Voor het gemak toch maar een nieuwe bak aangeschaft, zal deze week ergens worden geleverd!
Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Chantal

Terug naar “De Kattenbak”