Dagboek van de litter kwitter

Over kattenbakken, korrels en katten
geertje

Re: Dagboek van de litter kwitter

Berichtdoor geertje » do 09 sep 2010, 20:38

Ik heb totaal geen schrik dat ze er niet uit kunnen want ze zijn er in het verleden, wanneer ze het toilet nog niet gebruikten, al verschillende keren ingevallen en ook terug uitgeraakt. Sinds we met de toilettraining bezig zijn, zijn ze er nog geen enkele keer meer ingevallen. Ik denk dat ze nu helemaal anders staan tegenover een toilet, dat is hun kattenbak en geen zwemdok meer, of ik hoop toch dat ze dat beginnen te denken.
Het systeem bestaat ook al lang en toch al een aardig aantal katten gebruiken het en gaan op het toilet.
De klep gaan we niet installeren op hun toilet.

De beerput is sinds vorig jaar afgesloten en nu liggen er buizen met afvoer in de beerput. Maar omdat we dachten dat de afvoer was afgesloten in de beerput moest Reintje gaan kijken, gelukkig was die niet afgesloten.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » za 11 sep 2010, 20:52

Ik vind dit helemaal top Geertje! Ik heb je verslag gelezen en de filmpjes bekeken en wat zijn Heaven en Fly toch slim. Nooit meer gezeul met zakken kattengrit, alleen de toilet moet je ze nog leren door te spoelen he_sm
Zelf zou ik het wel aandurven met Chat O, maar zou niet durven om de laatste ring volledig weg te halen. Hij is zoooooo onbenullig in alles wat hij doet... (maar wel heel lief!)
Groetjes, Karen
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » za 11 sep 2010, 21:56

Ik ben aan het overwegen als de laatste ring er af gaat of ik geen kinderbril op het toilet zou zetten. Dan hebben ze meer plaats om te zitten.
Maar daar zijn we nog niet want we zijn een stapje moeten terug gaan omdat Fly diarrée had. Omdat de groene ring nog niet goed genoeg gekend is heb ik daarom eventjes opnieuw de oranje er op gelegd tot ze weer helemaal in orde is.
Het is altijd 2 stappen vooruit en 1 achteruit, maar stilletjesaan komen we aan het einde het leerproces en van het kattenzand.
Ik gebruik nu al bijna niets meer.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 11 sep 2010, 22:02

Super hoor.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 13 okt 2010, 21:45

Geertje, hoe gaat het nu met de litter kwitter training?
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 13 okt 2010, 21:57

Sinds een tijdje maakt Fly problemen van het opspattende water als haar kakje in het toilet valt en zo haar billen raakt. Dus we zijn op een creatieve manier een oplossing aan het zoeken zodat het water niet meer kan opspringen. Voorlopig ligt er een doorgesneden kleine basketbal in het toilet, maar dit is het toch nog niet.
Dus als er iemand anders nog een oplossing zou hebben, hoe we kunnen voorkomen dat er water druppels naar boven springen, ideeën altijd welkom.

voorlopige oplossing:
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 13 okt 2010, 22:01

Het eerste dat bij mij te binnen schiet is een andere wc-pot, waar zeg maar een plateau in zit. Dit is zo snel het enige plaatje dat ik kan vinden, waarop duidelijk wordt wat ik bedoel. Onderstaande is wat jullie nu hebben, dat splettert zo lekker, bovenstaande is wat ik bedoel!
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 13 okt 2010, 22:24

Ja dat denk ik ook Marthe maar als ze precies boven het gat mikt heeft ze alsnog natte billen en als ze op het plateautje kakt dan meur je de tent uit denk ik mosking_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » wo 13 okt 2010, 22:37

Ja Marthe, dat hadden we ook al bedacht, mijn man denkt dat dit een Nederlands toilet is. Volgens mij zijn deze toiletten wat langer dus als ik de toiletbril van de litter kwitter er zou op laten zitten dan komen ze misschien zelfs niet boven het gat.
Maar inderdaad, ligt alles daar dan te stinken, de katten kunnen het niet meer onder krabben en dan denk ik dat het misloopt.
Nu hebben we hier geen reukjes meer omdat alles dadelijk in het water terecht komt, dus de katten hebben ook geen behoefte meer om het onder te krabben, en wij hebben geen reukjes meer.

Waar ik nu aan denk is een soort afdekplastiek op een 5 cm van het water te kleven, maar vooraan open laten. Dus als je kijkt zie je geen water want er hangt een afdakje over....duidelijk?
Maar als iemand een ander idee heeft, altijd welkom, hoe gek ook het leidt misschien naar de oplossing.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 13 okt 2010, 22:44

Ja Marthe, dat hadden we ook al bedacht, mijn man denkt dat dit een Nederlands toilet is.
neutral_sm Dat weet ik niet... Ik heb hier thuis beneden ook zo'n toilet (een oude die er al in zit, retro dus - dat klinkt nog een beetje positief.. whistle_sm ).
Erg lastig.. Maar je zegt wel dat het voordeel nu is dat de ontlasting direct in het water valt, waardoor er geen geurtjes zijn en ze niet de behoefte tot ondergraven hebben. Alleen vraag ik me dan wel af hoe het zit met de basketball die er nu in ligt, die absorbeert toch ook niet de geurtjes?
Waar ik nu aan denk is een soort afdekplastiek op een 5 cm van het water te kleven, maar vooraan open laten. Dus als je kijkt zie je geen water want er hangt een afdakje over....duidelijk?
Ehm... nea_sm

Terug naar “De Kattenbak”