Hoe vaak maken jullie de bakken schoon?

Over kattenbakken, korrels en katten
jsphynx

Hoe vaak maken jullie de bakken schoon?

Berichtdoor jsphynx » vr 28 jan 2011, 14:15

Ben even benieuwd. Hoe vaak soppen jullie de bakken en verversen jullie het grit? Met 7 katten in huis waarvan er 5 altijd binnen op de bak gaan vind ik het eerlijk gezegd een hele klus om die bakken te verschonen. We hebben 2 jumbo bakken en 2 gewone, ze staan hier allemaal op zolder. Ik schep ze 's morgens en 's avonds. Een keer in de week alle bakken verschonen en verder regelmatig de zolder dweilen en soppen (Flink heeft weleens moeite met mikken whistle_sm ) vind ik een behoorlijk tijdrovend klusje en heel wat keer de trappen op en af naar de kliko. Hoe doen jullie dit en hoeveel zakken grit in de maand gaan er bij jullie door?

O ja en in het kader van het Dettol topic, waarmee maken jullie de boel schoon?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

zenga13

Re: Hoe vaak maken jullie de bakken schoon?

Berichtdoor zenga13 » vr 28 jan 2011, 14:20

Ik verschoon de bakken 2x in de week helemaal en schep ze elke dag uit. Stofzuigen doe ik elke avond even na het leegscheppen en daarna gauw met de stoomreiniger over de vloer. Voor de rest doe ik alles met Ajax Limoen.. ruikt heerlijk naar citroen zodat alle nare geurtjes weg zijn great_sm
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » vr 28 jan 2011, 14:28

rofl_sm ..... na_sm
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

miepie

Berichtdoor miepie » vr 28 jan 2011, 14:34

Op 10 katten heb ik 4 grote kattenbakken gevuld met Biocat Fresh
Ik doe ze 1x per dag uitscheppen en 1x in de week helemaal uitsoppen en nieuw grit erin....

Het is idd een hele klus...maar heb liever geen nare geurtjes in mn huis
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » vr 28 jan 2011, 15:03

Ik heb 2 van die Jumbo-bakken en 2 gewone!

Schep 2 x per dag (en als ik weet/ruik dat ze wat gaan doen zijn)

's Morgens haal ik de kap eraf en ga er even over aan de binnenkant met een doek met Neo-Sabenyl of Dettol ;)
Dan gaat er ook een dun laagje schoon grit op. (anders schiet er op het laatste van de week niks meer over)
Bij mijn kater spuit ik aan de binnenkant van de bak nog wat ecodor.

1x in de week gaat het grit er allemaal uit en worden de bakken uitgewassen met Javel, Neo-Sabenyl of Dettol en soms ook gewoon wat ik in mijn handen heb (ajax of mr. proper etc....)

In de Jumbo bakken gaat er 1 volle zak per bak in, in de kleinere bakken iets meer dan de helft van een zak .... maar die "overschot" strooi ik dan in de komende week erbij.
Ik zit dus op 4 zakken Extreme Classic (15kg) per week! op 8 katten.

Ik leg matjes voor de bakken dus de uitloop valt reuzegoed mee .... uiteraard moet er alle dagen gestofzuigd worden!

Jeetje .... als je dat zo leest lijkt het een heel karwei, maar eigenlijk is het zo klaar ;-) ..... ik moet zeggen dat het hier op deze manier niet ruikt (ik vraag het altijd aan mijn bezoek) ...... maar als we een hele dag weg zijn en ik ben 's morgens in alle haast vertrokken zonder scheppen, dan riek ik het wel als ik weer thuiskom 's avonds, dus met 1 x scheppen zou ik het met mijn stinkertjes niet redden, ik heb er 2 die hun drollen niet ondergraven ;-)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 28 jan 2011, 15:10

Ik schep de bakken meermaals per dag uit want met 9 s5 leggers is dit toch nodig.
Wekelijks maak ik de bakken volledig schoon met een sopje van Froggy (allesreiniger)en
neo-sabenyl.
Ik heb 2jumbobakken en 3kleinere .
Groetjes Hildeke

Pickles

Berichtdoor Pickles » vr 28 jan 2011, 15:17

Ik schep normaal 1 keer per dag de bak uit. Of er moet iets heel erg ruikends in liggen, dan ga ik eens vaker langs. Gebruik de zeer fijne korrels, type premiere excellent. Heb vorige week een doos uit C1000 meegebracht, 3 in 1 en ben ik precies ook heel tevreden van. Ik heb de indruk dat de bak minder ruikt.
Ik heb een bak met een dak erboven en er zat ook een klep vooraan in maar die staat omhoog want Pickles durfde er niet meer in
Voorlopig hebben we nog maar één sphynx dus 1 bak ook.
Na zijn bad, één keer op de week, gaat de bak volledig weg en schuur ik hem uit met bleekwater. Voor de rest van de week vul ik gewoon bij en doe ik er vaak wat van dat deo poeder bij. (wie weet hoest Pickles daar soms niet van zit ik mij nu af te vragen)
In het begin deed ik er van die speciale zakken onderin, het was mijn man die zo een rol kocht, maar ik vind het maar stom want hij krabt er toch gaatjes in dus heeft niet veel zin.
Een rubberen uitloopmat heb ik ook liggen voor de bak sinds een maand en scheelt veel in uitloop.
Stofzuigen gebeurd hier elke dag, heb ook 3 kids in huis dus..
Dweilen meerdere keren per week, naar gelang hoe hard het nodig is.

maria

Berichtdoor maria » vr 28 jan 2011, 15:29

hier 3 bakken met biokorrels heet het geloof ik.. ( geperst hout ) zodra ik s5 ruik haal ik het eruit..
ik maak de bakken een keer week schoon en nieuw erin...
en stofzuigen en dweilen ook regelmatig helaas

candy

Berichtdoor candy » vr 28 jan 2011, 15:47

ik heb 2 katten en 1 bak, wegens plaatsgebrek voor een tweede... ik schep sowieso 2 x per dag uit en als ik weet dat ze een drolletje aant leggen zijn uiteraard meer... stofzuig ook zo'n 2 a 3 keer... volledig uitwassen en nieuw grit 1 x per week
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 28 jan 2011, 15:59

Hier 8 bakken.
De twee in de kamer en die van de kittenkooi worden het meeste gebruikt.
Die schep ik 3 of 4 keer per dag de poep en plas uit.
Helemaal verschonen doe ik ze op gevoel.
De 3 bakken in de bijkeuken haal ik 1 keer per dag de plas en poep en ook op gevoel helemaal verschonen.
Die in de ren heeft van die syliconen korrels en die doe ik meestal maar 1 keer per week want wordt weinig gebruikt.
Boven 2 keer per dag nu Joy daar verblijft en anders 1 keer per dag.

Ik maak ze schoon met chloor.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”