Hoe vaak maken jullie de bakken schoon?

Over kattenbakken, korrels en katten
bucked_naked
Contacteer:

Re: Hoe vaak maken jullie de bakken schoon?

Berichtdoor bucked_naked » vr 28 jan 2011, 17:20

ik heb allemaal peewee bakken,
en ik schep als ik er iets in zie liggen,... he_sm he_sm
ik heb een 2 zakken houtkorrels nodig op 1 week ongeveer voor 11 peewee bakken,
en ik was mijn peewees om de 2 dagen uit, met citronella of ajax (de onderbak) en de bovenbak 1 keer per week...
stofzuigen 1 keer per dag en ook met de dweil elke dag er door... he_sm
en eigenlijk vallen de geurtjes hier ook heel goed mee!!!!
alleen smorgens,als de deuren zijn toegebleven,ruik je het met de katers wel...
En jah als 1 van mijn katers op de verwarming heeft geplatst ruik je het natuurlijk ook he_sm he_sm he_sm
maar tvalt allemaal best wel mee...
Kendra

Voor sommige mensen zijn alle katten hetzelfde.Maar een echte kattenliefhebber vindt elke kat absoluut uniek in zijn soort.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 28 jan 2011, 18:07

rofl_sm ..... na_sm
Jaa lach maar hoor Geertje!! Jij mag antwoord geven op de vraag hoe vaak julllie per dag naar de katten-wc moeten lopen om die door te trekken.

Ik schep mijn kattenbakken 1x per dag uit, tenzij er 1 gigantisch heeft lopen stinken en mijn hele huis aan het verontreinigen is, dan schep ik hem vaker uit. Enne... De hele bak schoonmaken/uitsoppen... Laat ik het zo zeggen: sinds ik in mijn eigen huis woon heb ik dat nog geen een keer gedaan.... blush_sm

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » vr 28 jan 2011, 18:36

[De hele bak schoonmaken/uitsoppen... Laat ik het zo zeggen: sinds ik in mijn eigen huis woon heb ik dat nog geen een keer gedaan.... blush_sm
Dan moet jij hele propere beestjes hebben, ik weet niet hoe ze het doen, maar die van ons slagen er altijd in om hun uitwerpselen wat in de ronde te smeren, vooral tegen de zijkant .... hier is dat uitsoppen dus echt noodzakelijk detective_sm
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » vr 28 jan 2011, 18:50

Hier 2 bakken en ze gebruiken er maar 1 , 1 met luikje en 1 waar van ik het luikje af heb gedaan en deze gebruiken ze alle twee .

uitscheppen doe ik gans de dag door wanneer het moet onze Orion gaat dan voor de bak staan miauwen van Hela die plas van mijn broer ligt er nog crazy_sm

Om de 2 a 3 dagen ververs ik gans de bak met een sopje en stof zuigen is een must elke dag opnieuw , een natje nadien ja onze Orion leegt de waterbak meerdere malen per dag omdat hij slieren zoooooo fijn vindt dus de vod ligt gans de dag klaar en heeft amper de tijd om tedrogen lach_sm lach_sm lach_sm
Afbeelding

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » vr 28 jan 2011, 19:22

Ik gebruik Cat,s Best en het bevalt ook best.

Ik heb 2 royale bakken staan en deze worden meerdere malen per dag uitgeschept en indien nodig bijgevuld.
Schoonmaken hoeft bijna niet.... de bodem blijft droog. Ik ververs de bakken niet voor de drie weken....kan zelfs nog langer mee. Er zijn geen poepsmeerders en dwarspissers hier. De kap wordt evenwel met grote regelmaat schoon gemaakt.

Een nadeel is wel dat de uitloop aan je sokken/sloffen blijft zitten en je het zo door je hele huis meeneemt.
Laatst gewijzigd door borntoshow op vr 28 jan 2011, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

geertje

Berichtdoor geertje » vr 28 jan 2011, 19:27

aa lach maar hoor Geertje!! Jij mag antwoord geven op de vraag hoe vaak julllie per dag naar de katten-wc moeten lopen om die door te trekken.
Elk pipietje en kakje spoelen we door....maar we moeten natuurlijk niet bukken, de bak niet proper maken, geen vieze dingen van de rand afschrapen, onze handen niet vuimaken..... bye_sm
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 28 jan 2011, 19:40

Dan moet jij hele propere beestjes hebben, ik weet niet hoe ze het doen, maar die van ons slagen er altijd in om hun uitwerpselen wat in de ronde te smeren, vooral tegen de zijkant .... hier is dat uitsoppen dus echt noodzakelijk detective_sm
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik de bakken nog niet uitgesopt hebt. Ze stinken niet en zijn ook niet van binnen bespetterd met van alles en nog wat. Dus ja, ik heb heel brave en propere katjes!
Elk pipietje en kakje spoelen we door....maar we moeten natuurlijk niet bukken, de bak niet proper maken, geen vieze dingen van de rand afschrapen, onze handen niet vuimaken..... bye_sm
Ik vind het helemaal niet zo'n probleem om de bakken uit te scheppen, heb een heel fijne kattenbakschep en fijne bakken, dus geen vieze randen en handen (maar handjes was ik na afloop uiteraard wel altijd)

lotteb86

Berichtdoor lotteb86 » vr 28 jan 2011, 21:16

Ik haal elke avond en ochtend de poepies&plasjes eruit..elke avond even stofzuigen, en elke zondag maak ik de
bak even schoon met allesreiniger. afhankelijk hoeveel ik eruit haal, vul ik weer wat grit bij. Maar op zondag gooi
ik alles weg en vul het met nieuw grit. en dan is het feest, nieuw grit en allesreinigergeurtje en dan worden er
meteen drollen gelegd want de geur moet er weer aan!!!!!!! D9
Groetjes Lotte.

poesje8

Berichtdoor poesje8 » vr 28 jan 2011, 22:06

niet echt vaak dus.
7 katten en 2 kattenbakken.
verschoon ze geheel eens om de 2 maanden.
wel elke dag schoon grid erin/erbij en de litter robot doet de rest:-)))

oja om de dag de zak( met vuil grid dus ) onderin de litter robot eruit halen en nieuwe erin doen.

gr sylvia

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 28 jan 2011, 22:11

Waaaaaah Sylvia... Moet je het er nu weer inwrijven dat jij zo'n geweldig apparaat hebt aggressive_sm wink_sm
Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”