Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Over kattenbakken, korrels en katten
Faysterr

Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Berichtdoor Faysterr » wo 22 aug 2012, 22:42

Hallo allen!

Ik heb hier al een aantal topic's doorgelezen en lees verschillende positieve en negatieve verhalen over diverse kattenbakvullingen, maar welke is nu het meest ideaal/fijn?

Ik snap dat dit heel persoonlijk is.. maar hoe kunnen mensen zo enthousiast zijn over bepaalde vullingen terwijl je toch duidelijk een weeïïge geur in de buurt van de bak ruikt?

Ik heb inmiddels zelf ervaring met Litter pearls, Sivo Cat Super Soft en nu hebben we hier sinds een paar dagen de Peewee staan.

Litter pearls werken op zich goed, minder uitloop dan met Sivo Cat, maar redelijk snel een sterke/penetrante lucht. Sivo Cat houdt het wat langer vol qua geur, en is meer weeïg dan penetrant. En nu dan dus de Peewee. We mogen hem gelukkig binnen 2 weken terug brengen, want de beloofde houtlucht is ver te zoeken! Yuk! Het ruikt nog sterker dan Sivo Cat en Litter Pearls bij elkaar!

Onze kattenbak staat in een inbouw-kast in de gang, met een gat in de deur ter grootte van een kattenluikje, dus niet heel groot. Wel vlak bij de kapstok en elke keer als er bezoek komt schaam ik mij een beetje voor de weeïge -kattenbak-geur. Dus ik ben al met geurkaasje in de weer..maar dat is natuurlijk ook geen optie!

Dusseh.. wat is volgens jullie de ultieme bak vulling? Qua geur-voorkoming? Uitloop neem ik dan wel voor lief smile7_sm

zenga13

Re: Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Berichtdoor zenga13 » wo 22 aug 2012, 22:50

Ik gebruik de Sivo Cat Super Soft in mijn Litter Robots en ik ben nog nooit zo tevreden geweest. Bij andere korrels had je inderdaad gauw die typische kattenbakgeur, maar met deze korrels niet. Het blijft naar babypoeder ruiken.

Misschien scheelt het dat de robots elke keer de korrels zeven en omschudden en de ontlasting eruit halen, maar hier ruik je echt geen vieze kattenbaklucht.

Dus misschien een oplossing om wat vaker om te scheppen of te verschonen en je moet ook altijd zorgen dat er een goede laag in de bak ligt.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » wo 22 aug 2012, 22:57

Mijn zus is ook helemaal gek van Sivo Cat.. en zij en haar vriend werken beide hele dagen (in tegensteling tot ik.. ik werk maar paar uur per dag!) dus zij is minder in de mogelijkheid om te scheppen dan wij!

Ook lag er een dikke laag in de bak, dus dat is het probleem ook niet! unsure_sm

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 22 aug 2012, 23:09

Ik denk dat je dat probleem altijd wel zal houden.. De ontlasting ruikt nu eenmaal niet naar roosjes en de korrels zul je ook altijd wel ruiken.

Het enige dat ik je dan kan adviseren is een Litter Robot, die verschoont de bak elke keer als er een kat op is geweest.. Zo blijven je korrels schoner en daardoor gaan ze langer mee in gebruik doordat je ze minder snel ruikt.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 23 aug 2012, 08:21

De Cat's Best Oko plus is ook van hout gemaakt en dat blijft wel echt naar hout ruiken.

Verder zou ik zeggen schep zo vaak mogelijk de plasplekken eruit.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » do 23 aug 2012, 09:09

Wij hebben ook Cats Best en sinds 3.5 week voor de eerste keer 2 no -hairballekes in huis, had daarvoor ook nooit katten in huis gehad en moet zeggen dat wij totaal geen last van geur hebben.

Wat ik er wel bij moet vermelden is dat telkens 1 van de heren naar de bak is geweest ik de bak onmiddelijk leegmaak; en als we even zijn weg geweest of werken zijn geweest maak ik als alles eerste ook de bak leeg & denk dat dit wel veel doet.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 23 aug 2012, 20:12

Hoi Hoi
wij gebruiken biocat met litter pearls door elkaar dat werkt super hier
De Pee Wee vond ik vreselijk en de katten wilde er niet op ,,

Tania als je iedere x de bak leeggooid ruik je ook niks ;) maar dan zou ik een vermogen kwijt wezen aan kattenbak vulling ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 24 aug 2012, 10:16

Hier gebruikte ik altijd Cat's best en was goed tevreden tot een vriendin zei dat Golden Grey Master ook heel fijn was.
Is hij ook en klontert goed en ruikt naar talkpoeder in het begin. Maar de uitloop is heel fijn en door het hele huis.
Had een bak in de douche staan maar daar durf ik de Golden Grey niet te gebruiken vanwege verstopping dus in de huiskamer een bak met golden grey en in de douche met Cat's best
Maar de "krengen" willen niet meer op de Cat's best, de bak werd meer dan een maand niet gebruikt.
We hebben maar een jumbo kattenbak gekocht en alleen nog 1 in de huiskamer staan
Ik schep 4 tot 5 x per dag de bak leeg en ruik hem niet, maar als ze er een dol neer gelegd hebben ruikt die gewoon.
Niet de beste plek maar elders heb ik weinig mogelijkheden.
Maar met een uitloopmat is de uitloop al een heel eind gereduceerd.
Dus blijf maar bij dit merk voor ze straks naast de bak gaan zitten.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » vr 24 aug 2012, 13:39

Met leegmaken bedoelde ik dus uitscheppen hahaha, anders kon ik gaan werken om de kattenbakvulling te betalen, lol!!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 24 aug 2012, 18:32

Hoi Tania
oke ,ik had al het idee dat je een topbaan had ;) het is soms heel grappig hoe Belgen en Hollanders totaal andere woorden gebruiken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “De Kattenbak”