Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Over kattenbakken, korrels en katten
Faysterr

Re: Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Berichtdoor Faysterr » za 08 sep 2012, 10:34

Ja.. ik moet zeggen dat ik nu ook weer begin te twijfelen! Ik heb maandag nacht de bak meteen verschoond en schep hem nu zelf 2/3x per dat uit en heb (nog) nergens last van! Het kan natuurlijk nog gebeuren, maar zie er geen aanleiding toe!

Enige wat ik merk is dat als er net geplast is, je het even moet laten 'uitharden' tot een klont, omdat het anders uit elkaar valt. (en laat Zinzel nou net de neiging hebben om élke x als ik ga scheppen te gaan zitten plassen wacko_sm )

Maar ik las ik meen bij Zooplus ook, de reacties dat de micro fresh beter is als de gewone fresh (die wij dus hebben) dat die beter klontert en beter absobeert! Ik vind de geur namelijk wel goed van deze!

Oftewel.. we maken gewoon deze zak op.. en dan gaan we verder kijken laugh_sm (lekker wisselvallig he? blush_sm )

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 sep 2012, 19:37

Hoi Fay
wij hebben Biocat en doen daaroverheen een laag litter pearls ,dat werkt toppie ,het is wel een ander merk maar dat is groot verpakking ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 09 sep 2012, 18:31

Hoihoi, hier een groot fan van intersand classic lavendel.
Alhoewel die lavendel ver te zoeken is,
is het een mooi geurloze grit. dry_sm
Lieve wou absoluut niet op gewone grove grit of houtkorrels toen ik haar kreeg,
dus extra fijne korreltjes gehaald, en daar doet ze het super op, ook heel goed klontvormend.
Ik heb een bak in de woonkamer en een in de slaapkamer, gaat prima, weinig uitloop.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » do 13 sep 2012, 09:48

Met litterpearls ben ik idd bekend, daar hebben mijn ouders een mega voorraad van aangelegd met ook groot verpakkingen! Maar ik zelf ben daar minder tevreden over!

En die intersand classic lavendel klinkt opzich ook goed, hoewel ik grit met geur niet vervelend vind hoor! Nu dus 'fresh' en vind ik hem ook best fris ruiken!

Vriend en ik hebben nu in elk geval ontdekt dat als we deze gewoon na 'n week verschonen het super goed grit is! Blijft fris ruiken, en klontert ook goed!

8 dagen kan evt ook nog, 9 wordt teveel! Daar kwamen we gisteren achter, dus maar meteen de bak verschoond bij thuiskomt! wacko_sm

We maken de zak in elk geval nog even op en kijken dan verder!

Terug naar “De Kattenbak”