Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Over kattenbakken, korrels en katten
Tania
Contacteer:

Re: Op zoek naar de meest geurloze kattenbakvulling!

Berichtdoor Tania » vr 24 aug 2012, 20:07

Heb er ervaring mee werk voor een bedrijf met Nederlandse wortels en werk ook close samen met een aantal Nederlanders en we liggen soms dubbel van het lachen ivm taalgebruik en interpretatie, wel leuk!

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » vr 24 aug 2012, 23:02

laugh_sm Het verschil in taal gebruik is idd geweldig ja! Ik moet ook elke keer gniffelen als ik hier wat Belg's voorbij zie komen!

Maar wij heben nu in elk geval de oude bak weer terug gezet! Nu met de deksel er weer op (eerder stond ie open...) en we blijven maar gewoon zoveel mogelijk scheppen.. en sja.. de geur ruik je af en toe dus gewoon.. vrees dat je daar niet onder uit komt dan!

Hoewel ik de Cat's Best ook nog wel wil gaan proberen! Ik ga morgen nieuwe vulling halen, dus eens kijken wat ze hebben!

Dank jullie wel in elk geval voor de tips!

En Wil, ze gingen hier probleemloos op de Peewee, maar daar was het probleemloze dus ook meteen mee gedaan.. wat een stank!! rolleyes1_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 24 aug 2012, 23:06

Ik gebruik sinds kort ook Cat's best en ben vind het wel prettig omdat ik het door de wc mag spoelen wat weer minder gesleep met vuilniszakken oplevert. Maar ik vind wel dat het veel uitloop geeft, meer als met andere kattenbakvulling. Maar de klonten zijn er wel makkelijk uit te scheppen... ik ben nog een beetje in twijfel...
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » wo 05 sep 2012, 21:10

Mag je ze door de wc spoelen ja? En hoe is het qua geurvorming?

Wij hebben nu Bio Kat's plus 1,5e week in gebruik... en sja.. ik weet niet wat ik er van vind..Qua geur vorming was ik tot vorige week donderdag (toen 5 dagen in gebruik) errug enthousiast! Hij rook fris en klonterde ook voldoende en wat minder uitloop dan bij de sivocat!

Maar toen wij maandag terug kwamen van 4 dagen Barcelona, stonk zowat het hele huis naar de kattenbak en leek de boel erin te drijven. Dit ondanks dat vriendin zei goed geschept te hebben.. Ik heb 'r verder niet naar gekeken, maar meteen de bak in 'n vuilinis zak geleegd en schoongemaakt. Vond dat ook zo sneu voor de poezels, zo'n smerige bak. En ook gewoon die lucht, was niet te harden! Dus dit is geen blijvertje!

Reden dat we voor deze kozen is overigens omdat ie de helft goedkoper is dan Cat's Best, maar blijkt maar weer! Goedkoop is stink-koop ohmy_sm

Hierna dus maar de Cat's Best proberen en anders toch maar weer aan de super softe sivo cat en hopen dat Zoë haar drolletjes naar snoepjes ruiken ipv die sphynxen-stink-drollen laugh_sm

nonalize

Berichtdoor nonalize » wo 05 sep 2012, 21:16

Ik gebruik ook cat's best maar dan wel met geurpoeder erover die ik er apart bijhaal dus. Super goede klonters maar wel enorm veel uitloop sad2_sm
Groetjes Elize

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 05 sep 2012, 21:16

Persoonlijk spoel ik nooit kattengrint door het toilet en dus ook niet de Cats Best.
Omdat het van hout is kan het in de gft container dus dat scheelt. En het is heel licht.
Groetjes Clem
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » do 06 sep 2012, 11:43

Sja... wij hebben geen GFT bak... we wonen 2 hoog wacko_sm

Maar goed... ik ga van 't weekend ff op Zooplus snuffelen en dan toch maar Cat's Best bestellen denk ik! De zoektoch gaat gewoon verder blink_sm

Amora

Berichtdoor Amora » do 06 sep 2012, 12:29

Wij gebruiken sinds kort Tigerino Nuggies en tot nu toe bevalt ons dat goed.
Klontert goed, en ik vind niet dat je de bakken ruikt.
Ik heb 4 bakken in huis staan, en schept ze iedere dag uit.
Heb van de week nog aan me visite gevraagd of je de bakken bij ons binnen rook, maar het antwoord was gelukkig nee.

Tigerino Nuggies kopen we bij Zooplus, en ja beetje uitloop heb je er wel van. blink_sm

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 06 sep 2012, 20:21

Hier ook er terug op cat's best.
De andere vond ik toch gaan ruiken.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

SiL

Berichtdoor SiL » vr 07 sep 2012, 10:02

Ik gebruik Biokats micro fresh en ik ben hier zeer tevreden over. De korrels van de Biokats micro fresh zijn heel fijn (als in kleine steentjes, niet grof maar fijn) waardoor je echt alles er goed uit kunt scheppen en de plasjes worden hele goede ballen die wel van steen lijken en die echt sporadisch uit elkaar vallen.

Ik heb ook een paar verschillende soorten van Biokats geprobeerd, die ik allemaal ook wel redelijk vind, maar de micro fresh vind ik het fijnst. Laatst heb ik ook Cat's best oko plus geprobeerd want daar had ik goede verhalen over gelezen maar ik vind het zelf dus echt drie keer niks omdat alles uit elkaar valt en ik vond het stinken.
Groetjes SiL
Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”