Wie kent de catpotty-kattenbak???

Over kattenbakken, korrels en katten
Smigeltje

Wie kent de catpotty-kattenbak???

Berichtdoor Smigeltje » vr 02 nov 2012, 14:22

Hallo,

Wie kent de catpotty? Wie heeft hem? Zo ja, is het wat?

http://www.amazon.com/Richell-Trax-Pott ... B000MPR3VC

http://www.vanhetwittehuis.be/ndl/produ ... ductid=805

http://www.dierenwinkel-online.eu/catpo ... oilet.html

http://allesvoormijnhuisdier.nl/product ... x28cm.html

http://www.pawfamily.sg/for-your-cat/ac ... potty.html

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kattenbakvulling die niet zo verstuift door mn huis en al zoveel soorten geprobeerd, maar elk heeft voor- en nadelen en er is er nog niet 1 geweest dat ik denk: ja, fijn spul! Mijn Smigeltje maakt er al gauw een bende van en nu ik een kleine kitten in huis heb is het helemaal elke dag zuigen geblazen :( Die maakt pas echt een zooi. Het grit blijft aan zijn pootjes hangen en het komt overal. Hij neemt nog meer rommel mee naar buiten als Smigeltje. Ook vind ik het zo vies als ze dan op mn bed springen met hun kattenbakpoten. Vaak met doekjes afnemen, maar ik ben eens gaan googelen of er een slimmerik is die hier al iets mee heeft gedaan. Ik vond zowaar een kattenbak met toiletbril dus... de catpotty! Geen kattenbakpoten en uitloop meer!!! Het lijkt echt fantastisch en niet eens duur!! Ik vraag me wel af... Zullen ze netjes in het gaatje plassen en poepen??? Anders heb je alsnog heel veel schoonmaakwerk en wellicht HELE vieze poten... en de bak is wel open, dus nare geurtjes zullen verspreiden, maar ach, dat doet nu mijn gesloten bak ook -kwestie van goede vulling... Nadeel is wel dat ze niet meer hun behoeften kunnen begraven, maar is dat erg?

Ik ben benieuwd naar ervaringen!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Re: Wie kent de catpotty-kattenbak???

Berichtdoor manoe76 » vr 02 nov 2012, 16:09

Ik ben er niet mee bekend nee, maar dit ziet er wel interessant uit moet ik zeggen en idd niet duur!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 02 nov 2012, 17:15

Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar mij lijkt het niets eerlijk gezegd.
Dit kan niet prettig en natuurlijk zijn voor een kat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 02 nov 2012, 17:16

Nee, ik ken deze kattenbak niet. Ik weet niet of het direct een succes is moet ik eerlijk zeggen. Als ik zo kijk, heb ik niet echt het idee dat katten dit zo vanzelf snappen, maar misschien vergis ik me daarin. Ik vind het wel wat weg hebben van de Litter Kwitter, en daar moeten ze ook echt voor getraind worden.

Daarnaast denk ik ook wel dat het een groot nadeel is dat katten hun behoefte niet onder lijken te kunnen graven, dat is tegen hun natuur in, en dat het daardoor ook sneller stank verspreid. Bij een systeem als litter kwitter kunnen katten dit ook niet, maar daar valt de ontlasting in water en zal dan al minder ruiken.
De opvangbak lijkt me ook niet erg ruim, qua grootte. Dus regelmatig verschonen lijkt me bij deze bak meer dan nodig. Natuurlijk doe je dit bij elke bak wel, maar het scheelt wel of je kattenbak een bodemoppervlak van 50x40 cm of van 30x20 heeft. Deze bak zal denk ik sneller vies en vol worden met ontlasting.
Als je besluit hem te bestellen, ben ik wel echt heel erg benieuwd of hij je bevalt!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 02 nov 2012, 17:20

Hoi Hoi
Ziet er wel heel erg leuk uit ,maar heb ook geen idee hoe het werkt ,net als Marthe ben ik ook heel benieuwd hoe hij bevalt als je hem wel koopt ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 02 nov 2012, 17:39

Ik weet niet of ik hem koop. Hoopte eigenlijk dat iemand hem hier had en ervaring had of het wat is. Maar misschien ga ik me wel opwerpen als proefkonijn. Gezien de prijs nog te doen.

Ja dat begraven kunnen ze niet en dat is tegen hun natuur in. Echter, ik zie op yt tal van filmpjes van katten die hun behoeft op een normaal toilet doen en dan de graafbeweging wel maken, maar dus niks begraven... Volgens mij hebben ze het niet eens door en doen ze gewoon hun ding als ik het zo observeer, en hebben ze er geen last van.

Ik zie het eerder gebeuren dat ze de bril vies maken en lekker met hun pootjes erin gaan banjeren... vies huis gegarandeerd. En de grootte had ik niet eens bekeken. Idd wel erg ieniemini! Maar hij is wel dieper dat normale bakken. Dus dat maakt de verhouding weer wat beter.

Misschien met een zeer krachtig absorberend kattengrit kun je stank toch voorkomen zonder begraven. En bij mij is de stank er nu net zo goed, dus dat begraven laat ook wat te wensen over of mn grit of de graaftechniek van mn kat ;)

Nou, ik wacht nog ff totdat iemand met ervaring met dit ding reageert en anders ga ik (heel misschien) SMigeltje als proefkonijn gebruiken laugh_sm Ik ben altijd wel in voor nieuwe dingen uit proberen. Ik ben alleen bang dat ie er niks van snapt en dat er een hele training bij nodig is :( well see

als het zover is, zal ik het testresultaat hier posten uiteraard
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » vr 02 nov 2012, 20:39

Hoi, ik heb hem al gezien in het echt en hij is echt wel kléin hoor.
Hou er rekening mee dat het nog meer zal stinken omdat de poezen hun drol niet kunnen begraven ...
Persoonlijk zou ik het niet kopen, veels te klein.
Ann

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » vr 02 nov 2012, 21:10

Na 2 x keer kijken wist ik het weer. Ik heb er ook een gehad.
Ik kreeg hem v/e kennis die maincoons katten had. Bij haar geen succes en bij mij ook niet. AfbeeldingHet waarom weet ik niet eens precies meer.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » za 03 nov 2012, 00:58

Allereerst..ik bedoelde Maine Coon (schrijf foutje))

Na wat Afbeelding

Tentijde dat ik de bak in huis had waren alleen Desi & Doenja er nog maar.
Desi liet de bak links liggen ...zij houdt van privacy
Doenja is een dametje die graag lang mag schrappen na het doen van haar behoefte. Zowel in het grit als aan de kap.
Ook voor haar was deze bak er dus een die niet aan haar behoefte voldeed.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 03 nov 2012, 10:46

Het zijn allemaal zo van die hoogtechnische snufjes waar het
nut nog niet van gekend is volgens mij.
Een kat moet toch nog een beetje kunnen haar behoeftes doen zoals
in de natuurlijke omgeving.
Wat kan er beter zijn als een lekker ruime bak waar ze heerlijk kunnen
in krabben.
Wij moeten op tijd en stond de drolletjes en plasjes verwijderen en