Wie kent de catpotty-kattenbak???

Over kattenbakken, korrels en katten
Smigeltje

Re: Wie kent de catpotty-kattenbak???

Berichtdoor Smigeltje » za 03 nov 2012, 11:24

Na 2 x keer kijken wist ik het weer. Ik heb er ook een gehad.
Ik kreeg hem v/e kennis die maincoons katten had. Bij haar geen succes en bij mij ook niet. AfbeeldingHet waarom weet ik niet eens precies meer.
Op een forum vond ik een verhaal van iemand die hem had omdat haar main coon niet op de gewone kattenbak wilde, maar op deze wel. Zal wel een andere maine coon zijn geweest. Nou, als jij hem al weg hebt gedaan dan is het dus niks.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 03 nov 2012, 12:04

Het zijn allemaal zo van die hoogtechnische snufjes waar het
nut nog niet van gekend is volgens mij.
Een kat moet toch nog een beetje kunnen haar behoeftes doen zoals
in de natuurlijke omgeving.
Wat kan er beter zijn als een lekker ruime bak waar ze heerlijk kunnen
in krabben.
Wij moeten op tijd en stond de drolletjes en plasjes verwijderen en
ze zijn content smile7_sm smile7_sm
Moet het niet in synthetisch grit zijn in een afgesloten bak en dan nog met stofwolken (slecht voor luchtwegen van mens en dier), want dan is het natuurlijke er voor mij af en wordt het ongezond. Sommig synthetisch grit bestaan uit zulke chemische stoffen (asbest) dat je niet moet opkijken als je kat dan op een dag kanker heeft.

Daarbij vind niet elke kat het lekker al dat grit aan zijn poten en dat is anders met aarde en zand in de natuur. Waar ook lekker stof en stank in de openlucht vrijkomt. Ook hoeft geen kat in de natuur te kakken op een andermans hoopje, want daar is veel meer ruimte. Ik weet het nog niet, ben er nog niet over uit. Maar bedankt voor het meedenken.
De katten zullen op meerder wijzes content zijn. Katten op het toilet maken op mij geen niet-contente indruk? Maar de uitloop maakt mij zeker niet content.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 03 nov 2012, 14:33

Ik gebruik van die kleine houtkorreltjes en dit valt best mee hoor van stof.Vroeger gebruikte ik ook van dat klein grit maar das zo stoffig niet te doen.
Ik kuis wel heel veel keer de bakken uit , dus ze hebben altijd propere ruimte om kakaatjes te doen.
Want ze zijn hier dus heel secuur in , maar ja ik maak hier niet van.
Een mens zou de kat de verschillende mogelijkheden eens moeten laten testen.
Groetjes Hildeke

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 03 nov 2012, 20:25

Hmm... klinkt inderdaad toch niet meer zo interessant. Had nog niet naar de maten gekeken. Hier zijn ze alledrie niet zo van het begraven, roxy en casper krabben wel aan de kap, maar meer ook niet... Denk dat ik het toch maar bij de ouderwetse bak hou...
Afbeelding

Faya-Kay

Berichtdoor Faya-Kay » zo 04 nov 2012, 14:14

Heb ooit ook zo iets gehad voor de katten, geen succes helaas sad2_sm
De mijne legde hun behoefte er gewoon demonstratief naast huh_sm

Dus een gewone bak heb voor mijn 2 naakies 3 bakken, en heb geen geur in huis. Elke dag even de behoeftes eruit halen
en gaan met de banaan.

Ik gebruik overigens, kattezand met babypoeder voor mij werkt dat super !!! toppie_sm
Ook mensen die daar ervaring mee hebben ?
Groetjes, Yvonne, Faya & Kay

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 04 nov 2012, 14:30

Ik heb een demo gevonden op YT

http://www.youtube.com/watch?v=fjejHIiuTqc
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Faya-Kay

Berichtdoor Faya-Kay » zo 04 nov 2012, 14:55

Ja op een filmpje gaat het (bijna) altijd goed natuurlijk.
Praktijk wijst vaak anders uit, tenminste bij ons dan he, die van mij legden alles der naast.
Willen ook geen open bak, daar gaan ze gewoon niet op !
Heb gewoon 3 kattenbakken van de winkel, dichte met koolstoffilter, en kattenzand met babypoeder en gaat super.

Denk als je zon pot wilt, dat je die dan al vanaf kitten af aan moet hebben of zo.
Mijn naakies vonden het maar 10 x niets mad1_sm
Groetjes, Yvonne, Faya & Kay

isis

Berichtdoor isis » zo 04 nov 2012, 17:44

Op het filmpje ligt de kat ook te krabben in het grid. Dat blijft toch ook tussen de kussentjes plakken?
Ik gebruik van die houtkorrels. Er ligt een vod voor de kattenbak en daar liggen inderdaad altijd korrels op. Maar het blijft niet aan de pootjes plakken dus geen korrels door het hele huis. cheerleader_sm

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 04 nov 2012, 18:23

Op het filmpje ligt de kat ook te krabben in het grid. Dat blijft toch ook tussen de kussentjes plakken?
Ik gebruik van die houtkorrels. Er ligt een vod voor de kattenbak en daar liggen inderdaad altijd korrels op. Maar het blijft niet aan de pootjes plakken dus geen korrels door het hele huis. cheerleader_sm
Klopt! Heb nu net reviews van Amazon gevonden en gelezen en daar las ik het ook dat sommige katten er lekker met hun poot in graven en er dus alsnog een bende van maken, maar niet allemaal deden ze het, en ach dan heb je maar 1 vieze poot ;)

Erger is het mikprobleem als ik het zo lees in de reviews. Vooral vrouwtjes hebben een probleem. De mannen gaan wel, vandaar al die katers in het demo filmpje;) Ik heb twee jonge mannen, dus dat zou dan op zich kunnen.

Misschien dat ik het experiment aanga. Er zijn meer 5/4-ster reviews dan 1/2-sterren. De grootte werd ook beoordeeld. Erg klein vonden ze over het algemeen en dus niet meer dan 1 kat, en zeker geen grote kat van 6 kg. Dat was niks. Mijn kat is 4 kg. Dan koop ik er 1 bij mn normale kattenbak en dan zien wat er mee gebeurt of er iets mee gebeurt ... de test.

Ik heb normaal Cat's best nature gold. Op zich ben ik daar wel redelijk tevreden over. Kan door de WC zelfs. Het is van natuurlijk spul. Het vormt wel klompjes van urine (geen stevige).

Nu heb ik tijdelijk een andere Cat's best/variant geprobeerd, maar dit is ellendespul, hoewel goed beoordeeld?? De eco plus variant. Veel kleinere stukjes grit en dat wordt al gauw zaagsel en stuift ook enorm op. Zeker met die kleine ligt er meer uit dan in de bakken... Die heeft van die wollige pootjes waar alles in blijft hangen ... sad2_sm Echt veel meer uitloop dan met nature gold. De klonten urine breken ook snel en zijn dan lastig uit te scheppen. Dus dees wordt het niet meer voor mij. Hoewl nature gold ook geen geurvreter is ... Maar ja, dat fijne grit vind ik helemaal waardeloos en vaak synthetisch, joost mag weten wat daar in zit. Welk merk houtkorrel gebruik jij?
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 04 nov 2012, 18:31

Ja op een filmpje gaat het (bijna) altijd goed natuurlijk.
Praktijk wijst vaak anders uit, tenminste bij ons dan he, die van mij legden alles der naast.
Willen ook geen open bak, daar gaan ze gewoon niet op !
Heb gewoon 3 kattenbakken van de winkel, dichte met koolstoffilter, en kattenzand met babypoeder en gaat super.

Denk als je zon pot wilt, dat je die dan al vanaf kitten af aan moet hebben of zo.
Mijn naakies vonden het maar 10 x niets mad1_sm
filmpje vd verkoper, Japanse inventie, dus dat is altijd een suc6, maar valt me op dat er al wel wordt ingedekt... The potty seat definitely guards against litter being scattered by your cat. However, your cat may still get a little litter stuck in his / her paws if he / she digs. rolleyes1_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”