Bruine vlekken van Houtkorrels, iemand een beter alternatief

Over kattenbakken, korrels en katten
Romy

Bruine vlekken van Houtkorrels, iemand een beter alternatief

Berichtdoor Romy » do 23 jan 2014, 12:52

Ik heb sinds kort een heel lief sphynx katertje genaamd Jinn en ik heb net als de fokker waar hij vandaan komt houtkorrels gebruikt voor de kattenbak. Nou is Jinn heel erg licht van kleur en geven de korrels erg af op z'n poten en zijn buik, ik heb nu dus een sphynx die bruin is van onder en heel licht creme van boven. En in bad gaan vind hij nog niet heel erg leuk, aankomende zaterdag ga ik weer een poging doen en in de tussentijd neem ik hem onder handen met een warme natte washand.

Heeft iemand tips qua kattenbakvulling? Ik heb net Catsan gekocht, dat is wit dus zal minder afgeven maar ook daar hoor ik verschillende berichten over.

Alvast bedankt! wink3_sm

Smigeltje

Re: Bruine vlekken van Houtkorrels, iemand een beter alterna

Berichtdoor Smigeltje » do 23 jan 2014, 14:37

Ik heb sinds kort een heel lief sphynx katertje genaamd Jinn en ik heb net als de fokker waar hij vandaan komt houtkorrels gebruikt voor de kattenbak. Nou is Jinn heel erg licht van kleur en geven de korrels erg af op z'n poten en zijn buik, ik heb nu dus een sphynx die bruin is van onder en heel licht creme van boven. En in bad gaan vind hij nog niet heel erg leuk, aankomende zaterdag ga ik weer een poging doen en in de tussentijd neem ik hem onder handen met een warme natte washand.

Heeft iemand tips qua kattenbakvulling? Ik heb net Catsan gekocht, dat is wit dus zal minder afgeven maar ook daar hoor ik verschillende berichten over.

Alvast bedankt! wink3_sm
Ik zou in elk geval voor een natuurlijke gaan, dat is gezonder dat die chemische rommel... Ik ben heel tevreden over biocats natural Gold en ik heb ook een lichte sphynx... Maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur aan korrels. En ja Jinn is te mooi en te mooi naakt om bruine vlekken te hebben ohmy_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 23 jan 2014, 15:09

Ik gebruik sinds kort weer de Sivocat super soft, ik vind het echt super fijne vulling. Door de jaren heen zijn er hier heel wat merken uitgeprobeerd, meestal gebruikte in Biokat maar dan vind ik de bakken op een gegeven moment toch naar pies gaan ruiken (misschien ook omdat er hier eentje tegen de randen op piest). Aan deze vulling zit een soort babypoeder luchtje, erg lekker fris en klontert super! Enige nadeeltje is misschien dat het niet een van de goedkoopste vullingen is en het heel fijn is (lees stoffer en blik in de aanslag houden).
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 23 jan 2014, 16:54

Klopt de Biocat classic ruikt na gebruik op een gegeven moment naar vies ( pies) Biocat Fresh blijft lekker ruiken en geen muffe geur.
En het bruine kun je voorkomen door Peewee hout korrels te kopen die geven niet af.
Maar de houtkorrels die donker van kleur zijn met een soort glans laag geven inderdaad af.!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 23 jan 2014, 21:06

Grappig om te lezen...ik heb veel soorten geprobeerd in de litter robot maar uiteindelijk toch weer terug op de biokat classic....de fresch vindt ik gaan stinken. En de classic niet. En ik heb 4 robot's draaien op nu 17 katten....dus de geur moet goed zijn.....krijg altijd complimentjes dat ze bij mij de kattenbak niet ruiken.

heb er ook wat van de welkoop geprobeerd eigen merk....de ene was waardeloos klont zeer slecht en de andere klonte te stevig waardoor het vast blijft zitten aan de kattenbak.

Ik denk dus dat het heel persoonlijk is wat je erin hebt zitten....de ene krijgen dan misschien gekleurde pootjes van....de andere lopen ze er weer heel makkelijk uit.

lastig iets hoor dat kattengrit

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 23 jan 2014, 22:50

Hier de Biokat micro classic.
Bevalt goed en ze worden er niet bruin van.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 23 jan 2014, 23:05

Hier na enige omzwervingen met verschillende soorten en merken nu de Cat's Best Ökoplus. Stinkt niet, kat verkleurt niet, gaat veel langer mee dan de kleikorrels. En nog ecologisch verantwoord ook. Geen robots, ik schep gewoon met de hand elke dag de drollen en klonten eruit. Maar hier zijn dan ook maar twee poep katten. s5 s5

Romy

Berichtdoor Romy » do 23 jan 2014, 23:49

Haha thanks voor alle zeer bruikbare antwoorden! dry_sm

Ik ga alle tips opzoeken op internet en zodra de zak catsan bijna leeg is over op een andere. Jinn vind tot nu toe alles prima qua vulling dus ik kan lekker experimenteren met de vulling en kijken wat voor hem (en voor mij) het beste is.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 24 jan 2014, 11:33

ja dat werkt het beste dry_sm

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 24 jan 2014, 13:12

Sins kort ben ok over gestapt op Intersand Extreme classic lavender. Ben super tevreden.
Ik gebruikt ook de litter robot. De sand klont super goed, geen stank, en de uitloop is ook niet zo veel as vroeger met de Cats Best.
Tja, het is geen hout korrel, maar de hout korrels doet het niet zo goed in de Litter Robot. De katte vind de Extreme classic super. Het is wel een iets duurder merk, maar ik ben erg tevreden.
Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”