peewee laag of hoog?

Over kattenbakken, korrels en katten
asielkat

Re: peewee laag of hoog?

Berichtdoor asielkat » do 17 mar 2011, 20:22

Er komt er ook 1 in de veiling dance4_sm

groetjes an

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 17 mar 2011, 22:09

Had ik dat natuurlijk geweten, ik had er op kunnen bieden dan

Pickles

Berichtdoor Pickles » za 26 mar 2011, 17:09

Na reeds een week de peewee in gebruik te hebben, ben ik al zeer tevreden. Gedaan met witte poten overal op, geen uitloop meer van die kleine troep in huis, enkel een paar stukjes houtkorrels naast de bak maar dat is niet erg want die staat in de berging.
Het enige wat ergelijk is, is dat er hier ene het wreed leuk vind om op de rand van de bak of erover te kakken, dat is wel iets minder leuk.
Ik twijfelde nog tussen de hoge of lage en koos de lage omdat Joris nogal graag wild in het rond graaft maar die hoge rand in combinatie met een kleinere bak is iets minder geslaagd.
Helaas zal ik nu niet meer moeten afkomen met nog eens een lage te kopen....

Vind wel dat de korrels er ook stevig doorgaan. Heb op een week er 3 kilo doorgedraaid, elke dag leeg ik de onderbak want die is altijd vol en dan gaat de mulm er niet meer door dus een handjevol in de onderbak elke dag en eentje in de bovenbak.
Is dit normaal of heb ik zulke zeikerds?

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 27 mar 2011, 20:07

hoe? Een handjevol korrels in de onderbak? Daar moet je geen korrels indoen hé, alleen in de bovenbak.
In de bovenbak moet je 2 cm liggen hebben
Ik vind het niet normaal dat je onderbak iedere dag volzit van twee katten, dat zijn dan precies inderdaad nogal zeikerds lach_sm plus dat hun mutti in de onderbak ook korrels zit te smijten die ook zand worden hé wink_sm
Afbeelding

Pickles

Berichtdoor Pickles » zo 27 mar 2011, 23:37

Owkee dan zal ik dat handje in de onderbak maar al achterwege laten..nochtans stond op de gebruiksaanwijzing dat je bij opstart een handjevol erin moet doen, dus ik dacht, dat dat telkens moest als je hem hebt leeggekapt..niet dus?

Zeikerds zijn het en op de rand kakkers ook grrrr, ik loop nu heel de dag achter hun kont aan als ik thuis ben om de kakkies van de rand af te kuisen en diegene die dan over de rand vallen ook nog te gaan zoeken, dat vind ik wel een nadeel. Had beter de lage bak genomen, maar ja, dat weet je niet op voorhand hé.

Over de korrels wel supertevreden, geen uitloop meer joehoe!

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 28 mar 2011, 00:06

de lage zijn ruimer hé om in te staan, ik dacht dat ik dat toch gezegd had? Dat wij daarom voor de lage hadden gekozen.
Ik kan mis zijn hoor, dat ik het niet gezegd heb, mijn brein is nogal mistig op de meeste momenten ...
Van de opstart kan ik het me niet meer herinneren eerlijk gezegd (of dat bij ons ook zo aangegeven was dat er een handvol in de onderbak moest en of we dat dan gedaan hebben ook, dat staat me toch niet bij dat we dat gedaan hebben), we doen dat in ieder geval nu niet en ik zie niet echt in waarom dat zou moeten.
Met een zak van 9 kilo moest je vier maand toekomen zekers voor 1 kat?
Dan is dat voor twee katten twee maand.
Twee maand gedeeld door drie is twee weken en een sjiek dan dat je met drie kilo zou moeten toekomen
Ik weet dat het bij ons er ook iets sneller doorvliegt dan ze aangaven maar het scheelt toch niet veel
Ik weet nog dat we met dat eerste zakje dat bij het starterspakket zat (dat was vijf liter of vijf kilo, ik weet het niet meer) toch een hele tijd zijn toegekomen, toen hadden we drie bakken die we daar moesten mee opstarten en twee katten en dat het verschil enorm was als we dat vergeleken met de kattenbakvulling die we hier anders moesten binnen en buitenslepen.
Ik ben alvast blij dat je blij bent met je peeweekorrels ondanks de jammerlijke kakjes op de rand en naast de bak, hopelijk leren ze toch in de bak te mikken wink_sm
Afbeelding

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » zo 17 jul 2011, 14:50

We willen ook peewee's , we moeten nog heel veel aanschaffen. Ik zag net op een website dat ze nu ook peewee's hebben met kap, dus gesloten bakken. Dat zou voor mij wel beter zijn. Onze honden gaan namelijk allen op een kattenbak (staat in de keuken) en ik wil niet dat zij in de bak van de katten gaan. Als het een gesloten bak is zullen ze deze niet gebruiken hoop ik. Het is minder probleem mochtten de katten de hondenbak gebruiken..maar als de katten vies zijn van de hondenpis..dan is het voor de katten een probleem. Ik zie hier dat er een winkel is in Zelzate die ze verkoopt. Normaal is dat een webwinkel maar ik zie dat er ook een adres is van een echte winkel. Morgen gaan we eens gaan kijken! We zitten nl vlakbij met ons buitenverblijfje. Kent soms iemand de winkel en zou hij open zijn op maandag? Er staat geen info erover op hun site http://www.petgiftshop-tiamo.com/hals-l ... =2&sort=2a

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 17 jul 2011, 19:31

is op maandag gesloten, heb via google gezocht: kijk onder kaartje http://www.hotfrog.be/Companies/Ti-Amo
Afbeelding

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » ma 18 jul 2011, 08:19

Zijn die peewee bakken met top nu ergens in promotie? Ik zou er drie nodig hebben maar ik denk dat die promotie al voorbij is? Op de site van peewee geen promotie te zien

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » di 19 jul 2011, 14:40

Hm, tot een stuk in de nacht (4.45 u ) zitten lezen op het forum hier en nu twijfel ik ook al aan die peewee bakken se neutral_sm

Terug naar “De Kattenbak”