Litter Robot introduceren ?

Over kattenbakken, korrels en katten
LeChuck

Berichtdoor LeChuck » do 26 mar 2015, 11:46

Gister heb ik eindelijk mijn Litter Robot uit het stof gehaald en hem neergezet voor de mannen om te gebruiken, maar... ze doen er nog niks mee!

Ik heb de Litter Robot op de plek van de oude kattenbak gezet, de oude kattenbak een stuk verderop en ik heb wat oud grit over het nieuwe grit van de LR heen gedaan zodat er een bekende geur in zit. Ik had hem eerst aan staan en het draaien was natuurlijk super interessant, nog leuker was op de opstap gaan staan zodat hij stopte met draaien en dit vervolgens 10x te herhalen.

Inmiddels vinden ze hem niet meer interessant, niet om naar te kijken en al helemaal niet om hem als kattenbak te gebruiken. what_sm Op internet lees ik dat je hem beter de eerste dagen uit kunt laten, dus dit heb ik gedaan, grit uitgewisseld, heb ik ook gedaan en ik heb ze een paar keer wat lekkers gegeven in de LR. Andere optie was om de oude bak vies te laten worden, dus alleen de plasjes er in te laten, dit heb ik nog niet gedaan.

Ik moet straks werken, dus om in 1x de oude bak weg te halen vind ik een beetje tricky.... ik heb hem nu wel even uit de huiskamer maar dan zal je zien dat ze beiden niks meer moeten doen op het moment.

Hoe snel gebruikten jullie katten de LR ? De heren zijn nog geen jaar oud, ze zijn er niet bang voor maar de oude bak heeft nog steeds de voorkeur.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 26 mar 2015, 16:38

Gewoon de oude bak weghalen anders werkt het niet

Renevo

Re: Litter Robot introduceren ?

Berichtdoor Renevo » do 26 mar 2015, 21:46

Je kan ook van de gebruikte grit uit de open bak in de robot plaatst. Ik ga ervan uit dat je steeds dezelfde grit gebruikt, anders moet je ze eerst laten wennen aan een ander grit voor je de Robot introduceeerd. Maar geeft ze een dag of drie en haal dan gewoon de reguliere bak weg. Meestal gaat het direct goed. dry_sm
Afbeelding

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » ma 30 mar 2015, 20:50

Inmiddels is hij volop in gebruik, bedankt voor de tips!

Alleen zodra ze hun grote behoefte gaan doen en langer dan 2 minuten op de Litter robot blijven gaat hij in error doordat die sensor getriggerd blijft. Snap er niks van, heb er al een mailtje uitgestuurd want dit is niks.

Renevo

Berichtdoor Renevo » ma 30 mar 2015, 21:27

Zou kunnen dat de sensor te sensitief ingesteld zijn, kan je oplossen door aan de onderkant van de bak, aan de voorkant, de zwarte knop te draaien, ik weet zo niet welke kant op maar het staat wel in de handleiding.
Afbeelding

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » ma 30 mar 2015, 21:36

Ik had de oude bakken meteen allemaal weggehaald en ze gingen allemaal op de LR. .
Succes ;-)

thenakedlove.be

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » vr 24 apr 2015, 14:47

Het Was mijn rode htk die normaal altijd buiten zijn behoefte doet die als eerst de LR gebruikte. Toen bak weggehaald en de 2 naakte heren deden toen netjes wat zij moesten doen. Inmiddels heb ik hem al een paar weken in gebruik en erg blij mee!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 24 apr 2015, 16:42

Goed om te lezen dat de Litter Robot nu helemaal in gebruik is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 24 apr 2015, 19:07

Hoi wat SUPER dat ze hem nu allemaal gebruiken ,daar heb je een hoop plezier van !!!TOP meid
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “De Kattenbak”