Ontzettende stank!

Over kattenbakken, korrels en katten
Wizzy

Ontzettende stank!

Berichtdoor Wizzy » do 28 jan 2016, 10:35

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die me hierbij kan helpen. Mijn Sphynxje doet alles netjes op de kattenbak, MAAR..
Nu weet ik dat de ontlasting van een Sphynx meer stinkt dan die van andere katten, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zó erg is hij iedereen. Nu is de geur van zijn ontlasting zo erg dat het niet te harden is. Zodra hij naar de kattenbak is geweest en heeft gepoept, moet je dit er direct uitscheppen. Heb je niet gezien dat hij naar de katten bak ging, dan kom je er snel genoeg achter. Heel het huis stinkt er dan naar en het is zo erg dat je hiervan over je nek gaat.

Nu is het wel zo dat ik een beetje aan het kijken ben welk voer het beste voor hem is en dat hij regelmatig ander voer krijgt. Maar heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? En vooral: hoe dit op te lossen is? Mensen die dit probleem ook eerder meegemaakt hebben met hun Sphynx? Of mensen die weten welk voer hier tegen kan helpen?

Alvast bedankt!

Audrey

Re: Ontzettende stank!

Berichtdoor Audrey » do 28 jan 2016, 10:46

Ik zou niet te vaak achterelkaar van voer wisselen, daarvan zouden kattenbuikjes ook van slag kunnen raken.

Bij ons, en bij verschillende bevriende katten, is het standaard zo dat als de katten overstappen op rauw voer (http://www.carnibest.nl) de drollen veel kleiner worden en veel en veel minder stinken. Echt een enorm verschil. Zodra we weer terug ander voer gaan geven (blikje of droge brokjes ipv. rauw voer) gaan de drollen gelijk weer stinken.

Als de katten in eerste instantie rauw voer niet lekker vinden dan mixen we het doorelkaar met blikvoer. Eerst half om half, dan een kwart blikje en driekwart rauw, en dan binnen een week eten ze gewoon helemaal rauw.
eating_sm s5 s5 s5 eating_sm

Terug naar “De Kattenbak”