Litter Locker

Over kattenbakken, korrels en katten
Spruit_Elf

Litter Locker

Berichtdoor Spruit_Elf » di 08 jun 2010, 22:53

Hoi allemaal!

Heeft iemand de litter locker in gebruik?

Afbeelding

Wat is jullie ervaring hiermee?

Hij is in de aanbieding bij zooplus

DANK!

zenga13

Re: Litter Locker

Berichtdoor zenga13 » di 08 jun 2010, 23:22

Ik heb hem en vind hem echt geweldig! Schep nu de bakken zo leeg, zonder eerst beneden een plastic zak te hoeven halen. En er komt inderdaad totaal geen geur vanaf. Natuurlijk wel zodra je de deksel open doet en er zit al wat in, maar met de deksel erop ruik je niets.
Afbeelding

candy

Berichtdoor candy » wo 09 jun 2010, 10:17

ik heb hem ook, en vind het heel handig, vooral omdat ik op een appartement woon, anders moest ik telkens als ze een s5 legden naar beneden gaan voor het in de container te gooien, nu gooi ik het gewoon in de litter locker, komt geen geur vanaf (zolang je de deksel dicht houdt D8 ) en vindt het ook handig dat er een bakje aan hangt voor je schepje in te doen, anders moet je dat weer ergens uithalen, nu heb je alles binnen bereik, het is zeker aan te raden c6
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

Jewels
Contacteer:

Berichtdoor Jewels » do 10 jun 2010, 11:30

Dit ziet er zeker handig uit!
Maar misschien een domme opmerking of vraag... als je de kattenbak uitschept en het schepje van de kattenbak naar de vuilbak moet uitkappen, smos je dan niet teveel op de grond?
Ik werk ook met plastieken zakjes en moet toch altijd het zakje boven de kattenbak houden om niet teveel te smossen hoor...
Groetjes,Kim

Afbeelding

candy

Berichtdoor candy » do 10 jun 2010, 13:11

denk dat dat aan u ligt jewels D6 haha nee grapje, denk dat het vooral te maken heeft met de dikte van de korrels dat je gebruikt... khb de litter locker vlak langs de peewee staan, daar ligt sowieso steeds uitloop van mijn schatjes, dus als ik beetje knoei met het in de litter locker te doen, kan ik het op de katten steken hihi

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 10 jun 2010, 13:18

Hier staat de litterlocker ook recht naast de bak, er valt maar heel weinig naast. Wat er wel naast valt veeg ik dan gelijk even op met de handveger en blik.. zo gedaan D5
Afbeelding

candy

Berichtdoor candy » do 10 jun 2010, 13:43

hihi zenga, normaal zou ik het ook onmiddellijk moeten opvegen, maar wij wonen op een appartement, en de peewee en litterlocker staan voor mijn klein berghokje waar al het poetsmateriaal inzit, anders moet ik dat ook weer allemaal verplaatsen, dus laat ik het maar liggen D6 , 2 keer per dag stofzuig ik wel, dus het is niet zo dat er extreem veel ligt D5

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 22 jan 2011, 16:25

Ik zit ook aan een litter locker te denken maar wat moet ik mij er precies bij voorstellen?
Zit er een binnenzak in en hoe werkt dat dan?
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » za 22 jan 2011, 16:33

Het is gewoon een plastic bak met een klep erop. Daarin zit een ronde navulcassette met plastic, daar trek je een stuk uit, leg je onderin een knoop in en die vangt de drollen op. Halverwege de bak zit een klem die je uit moet trekken om de drollen er doorheen te laten gaan.. als je de klem weer los laat dan sluit die de aanvoer af en komen er ook geen geurtjes vrij. Als de zak vol zit, snij je hem af, knoopt hem dicht en gooit hem in de prullenbak. Daarna trek je weer een stuk uit die cassette, knoop erin en je kunt weer verder.. Zodra de cassette leeg is, kun je er een nieuwe in doen.

Het is misschien een beetje onhandig uitgelegd, maar het werkt echt perfect!

Afbeelding
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 22 jan 2011, 16:39

Dus de cassette is de zak waar het inkomt.
Ik dacht dat die de geurtjes absorbeerde.
mmm, wel interessant.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “De Kattenbak”