recyclage verhaaltje: 'Vertederende knuffelmomenten'

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

recyclage verhaaltje: 'Vertederende knuffelmomenten'

Berichtdoor geertje » ma 19 apr 2010, 17:52

Er zijn momenten die je nooit meer vergeet, het zalige gevoel dat je krijgt … momenten die stuk voor stuk in je geheugen gegrift staan en wanneer je eraan terugdenkt er een warm gevoel van krijgt.

Wij hebben met Heaven en Fly regelmatig zo’n vertederend moment:

Toen we onze poezen bij Wil gingen halen waren we nog maar enkele ogenblikken binnen of Fly sprong op mijn schoot, kwam tegen mij opstaan en likte aan mijn gezicht. Dit was een moment alsof de wereld eventjes bleef stilstaan. Van heel de hoop katten die daar rondlopen, en dat zijn er wel wat, was het juist Fly die mij kwam verwelkomen net alsof ze wist dat we voor haar kwamen.

En dan Heaven, zo gek en druk ze ook mag zijn toch wordt dit overtroffen door haar onvoorwaardelijke liefde voor ons. Ze moet en zal ’s morgens haar knuffel krijgen, daar kunnen we niet omheen. Ze zit ons ’s morgens al op te wachten en als ik naar beneden kom kan ik geen stap zetten. Heaven laat mij geen seconde meer gerust tot we eens lekker gekroeld hebben. Ik neem haar op en dan kijkt ze naar mij en komen er honderden hemelsblauwe hartjes uit haar ogen. Je zou toch voor minder wegsmelten, we hebben dan een knuffelmoment waar mijn echtgenoot jaloers op zou zijn.

Ondanks dat Heaven bij Reintje in bed slaapt is het ’s morgens net alsof ze elkaar al dagen niet gezien heeft. Heaven gaat recht tegen Reintje staan en als die haar niet snel genoeg oppakt gaat ze gewoon aan haar broek hangen.

Afbeelding

Mijn zoon Sam die zo vroeg zelf nog versuft is, ontsnapt ook niet aan het ochtendritueel, hij zet zich dan maar in de zetel. Heaven gaat op zijn benen liggen met haar hoofd op zijn knieën waarop ze een diepe zucht slaakt en zegt dan ‘hier heb ik nu heel de nacht op moeten wachten.’

Afbeelding

Met Heaven mogen we heel de dag rondzeulen en haar vasthouden als een baby. Fly heeft dit liever niet, ze komt altijd op onze schoot zitten maar wil niet ‘vastgehouden’ worden. Op een avond zat Fly zo weer bovenop mij en ik vond het zo zielig, ik nam haar vast en draaide haar om zodat ook zij als een baby in mijn armen lag. Vijf seconden spartelde ze tegen maar toen begon ze zich stilletjesaan te ontspannen. Langzaam kreeg ze er meer vertrouwen in en begon te genieten van ons innig moment samen. Uiteindelijk viel ze in een zalige slaap. Nu moet je weten dat het ongeveer de warmste dag van het jaar was en ik durfde niet meer te bewegen omdat ik schrik had dit ze zou weg willen en dat dit heerlijke moment voorbij was. Na een tijdje waren we gewoon aan elkaar gesmolten maar het ongelofelijke intieme gevoel dat ik had met het blote lijfje tegen mij is met geen woorden te beschrijven.

Nu komt Fly elke avond rond mij draaien en moet ik ze als een babytje vastnemen. Tegenstribbelen doet ze niet meer, met een diepe zucht geeft ze zich over en valt tegen mij in slaap.

Afbeelding

Maar het meest mooie en vertederende moment was op een middag toen ik thuiskwam. Ik stap binnen en hoor niet zoals gewoonlijk mijn poezenwelkomconcert of trompetgeschal van Sam (een trompetspeler). Ik ga stilletjes de woonkamer binnen ….. daar betrap ik mijn ‘grote’ zoon met een schoonheid op de zetel voor een middagdutje… samen "in heaven”…

Afbeelding

Een tijdje geleden schreef er iemand op het forum dat ze op een kattenshow de eer had gehad om het blote lijfje van een Sphinxkat te mogen strelen. En dit voel ik nog elke dag, het moment waarop ik wakker wordt is mijn eerste gedachte het ongelofelijke voorrecht te hebben om mijn bloterikjes te kunnen knuffelen en het zalige gevoel dat ik daarbij krijg.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Kika

Re: recyclage verhaaltje: 'Vertederende knuffelmomenten'

Berichtdoor Kika » ma 19 apr 2010, 18:18

Hey Geert,
Wat heb je dit weer prachtig verwoord en geïllustreerd met mooie foto's. Ze zijn inderdaad niet te schatten onze bloterikjes. Heb er hier ook zo 3 rondlopen die soms niet weten wat te doen om hun knuffels en dergelijke te krijgen. Alleen is het jammer dat ik deze momenten nu niet meer kan fotograferen, als je alleen bent is dat nogal moeilijk. Vorige zaterdag had ik hier ook nog zo'n moment. Ik lag in de zetel TV te kijken met in mijn linkerarm Scooby, op mijn rechterzij/arm Kiran en op mijn benen Kika. En dan durf je inderdaad niet meer te bewegen uit schrik de beestjes wakker te maken want zij liggen dan zo zalig te genieten. En zoals jij het zegt, het is inderdaad een voorrecht om deze lieverds in huis te hebben.
Afbeelding
Hugs and cuddles
Danny, Kiran, Kika en Scooby
Mike, in loving memory

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 19 apr 2010, 18:33

Ik kende dit verhaaltje nog van het vorige forum, maar het blijft prachtig verwoord! Er zit zo veel liefde voor Fly & Heaven in de tekst! D10 D10 Dat jullie nog maar heeeeeeel lang van elkaar mogen genieten!

geertje

Berichtdoor geertje » ma 19 apr 2010, 19:03

Alleen is het jammer dat ik deze momenten nu niet meer kan fotograferen, als je alleen bent is dat nogal moeilijk.
Ik begrijp je frustratie, ik kan ook niet alles fotograferen, maar hoe dikwijls we dan tegen elkaar zeggen 'nu moet je eens kijken daar'.
Gelukkig heb je wel de liefde en het gezelschap van je drie schatten, fotografeer met je geheugen en koester de herinneringen.

geertje

Berichtdoor geertje » ma 19 apr 2010, 19:04

Ik kende dit verhaaltje nog van het vorige forum, maar het blijft prachtig verwoord! Er zit zo veel liefde voor Fly & Heaven in de tekst! Dat jullie nog maar heeeeeeel lang van elkaar mogen genieten!
Dank je, ik hoop ook dat ze nog heel lang bij ons mogen blijven. Ik heb al prachtige dieren gehad, maar de liefde die ik voor deze twee voel is onbeschrijfelijk.

maria

Berichtdoor maria » ma 19 apr 2010, 19:39

ik kende het verhaal ook al.. maar als je dan al hun streken leest... dan ben ik soms blij dat ze niet bij mij wonen.. maar als ik dit dan lees.. dan ben ik soms jaloers dat ze niet bij mij wonen.maar gelukkig heb ik ook wel zulke momenten.. dus ik koester die ook..alhoewel het midden in de nacht en 2 katten willen boven op je liggen ..het liefde tonen liever overdag heb..
maar de laatste foto .. zo mooi..

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » ma 19 apr 2010, 19:44

Schitterend verhaal weer waar super veel liefde uit spreekt. Geniet maar flink van je blote meiden en laat ons maar af en toe meegenieten. Knuffel ze maar flink van mij y2
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 19 apr 2010, 19:52

Hoi Geert
Natuurlijk herken ik hem ook ,maar zalig om te lezen weer ;) We hebben trouwens weer een Heaven hier ,maar die heet Mamba ;)
Heb je Fly haar handjes helemaal omgevouwen gezien ,dat vreet je toch op dat 500% vertrouwen naar de mens toe ;)) m

Geertje weet je nog ,dat jullie bij ons waren ,dat ik je vertelde 1 x een Sphynx altijd een Sphynx ,was niks van overdreven he ;))
Sam die ze eerst toch best wel eng vond ,en nu die mooie foto samen met Heaven ;)

Geef ze een knuffel!!!!!!!
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » ma 19 apr 2010, 20:01

maar als je dan al hun streken leest... dan ben ik soms blij dat ze niet bij mij wonen..
Ik zou geen streek van hen willen missen, als het er echt over gaat staan ze de volgende moment alweer klaar met hun lieve kopjes...om te zoenen. En hun deugenieterijen zijn dadelijk vergeten.
Knuffel ze maar flink van mij
Met plezier, het is al een hele tijd geleden dat ik het verhaal geschreven had en nog steeds staat Fly elke avond te trappelen om als baby vastgenomen te worden.
Geertje weet je nog ,dat jullie bij ons waren ,dat ik je vertelde 1 x een Sphynx altijd een Sphynx ,was niks van overdreven he
Dat klopt, maar ik denk dat we met deze twee echt een lootje uit de loterij hebben.... D10

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 19 apr 2010, 21:45

Ook ik kon dit verhaaltje al maar het blijft heerlijk om te lezen, en zoveel herkenbare dingen D10 Heerlijke beesten zijn het toch!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “De uitgeverij”