tritrichomonas foetus bacterie

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Marthe
Contacteer:

Re: tritrichomonas foetus bacterie

Berichtdoor Marthe » do 17 mei 2012, 20:33

@ Marthe: Wat een geluk dat jij dat via de UU hebt kunnen doen! Dat was wel mooi toeval dus :) Maar je katje is er nu dus vanaf begrijp ik? Lijkt me een ontzettende opluchting om weer normale ontlasting te vinden! Jij hebt ze geloof ik behandeld met 3 weken panacur? Ik zou ze dat ook liever geven dan ronidazol. Dat zal ik dus zeker overleggen met de dierenarts als ze het blijken te hebben.
Volgens mij inderdaad behandeld met Panacur petpaste, geloof gedurende 10 dagen een "overdosering". Moet hier ergens op het forum staan geloof ik, maar anders kan ik het nog wel voor je opzoeken.
Heb inderdaad geluk met het onderzoek waaraan ik deel kon nemen. Ik had haar ontlasting om te laten bekijken wat er allemaal in haar ontlasting zat, of we daar een verklaring konden vinden. Naar aanleiding daarvan heeft iemand van de UU contact opgenomen met mijn dierenarts, of we gratis aan het onderzoek mee wilden doen. Miaula paste precies in het plaatje: een jonge raskat met aanhoudende diarree klachten. Dus echt een geluk bij een ongeluk dat we er op die manier achtergekomen zijn. Mijn eigen dierenarts had daar volgens mij echt (nog) niet aan gedacht.

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 18 mei 2012, 10:58

@ Fieken

Bedankt voor je opheldering over trichomonas en tritrichomonas :)
Ik heb inderdaad een staal van 3 dagen opgestuurd. Ik heb ook gelezen dat er niet altijd wat kan worden aangetoond omdat ze soms maar 1 keer per 5 dagen uitscheiden. Daarom kun je met die 3 dagen als je pech hebt er nog naast zitten. Daarom laat ik opnieuw testen als er niks gevonden wordt. Jij hebt dus geen ronidazole gegeven? Ontzettend vervelend dat je nu nog steeds met een kwakkelend katjes zit. Ik hoop dat het bij jou snel wordt opgelost. Ronidazol lijkt me eng spul, maar ik heb hier en daar op fora gelezen dat het wel mee viel. Die mensen waren er ook echt vanaf. Dus ik zou denk ik wel daarvoor gaan, om zeker te zijn dat het klaar is.

Wat eng dat giardia zo besmettelijk is en blijft! Ik moet er niet aan denken dat ik het ooit weer meemaak, elke dag het huis van onder tot boven schoonmaken... Dat scheelt dan weer als je tritri hebt.wink_sm

Het lijkt me in jouw geval ook wel erg vervelend hoor, met die ongelukjes, ik kan me voorstellen dat je haar er niet overheen wil laten groeien. Dat zou ik ook niet doen. Het is zeker niet levensbedreigend (in mijn geval, aangezien ze er wel goed uitzien en goed eten en vooral drinken). Maar constant diarree tot weet ik hoe lang, dat zie ik echt niet zitten.
En inderdaad, als je weer een kitten zou nemen dan grote kans dat die het krijgt. Dan zit je er wéér mee.

De kostprijs valt me erg mee trouwens. Mijn dierenarts zei trouwens dat ik hopelijk vandaag de uitslag zou krijgen. Dan heeft het een paar dagen geduurd. Kennelijk voeren ze een andere test uit dan bij jou gedaan is! Maar kweken is wel het nauwkeurigst geloof ik.

Ik laat nog wel weten wat de uitslag is!

@Marthe

Dat valt erg mee, tien dagen overdosering. Als het tritrichomonas blijkt te zijn zal ik het zeker opbrengen bij mijn dierenarts. Ik zal het in dat geval nog wel even nazoeken op het forum :)
Wauw, echt een geluk zeg! Als ik niet zo goed gelezen had op dit forum had ik het ook niet gekend en had mijn dierenarts er niet aan gedacht. Dus erg nuttig al die uren die ik hier heb zitten lezen! Ik heb zelf bij mijn dierenarts aangegeven dat ik daarop wilde testen. Hij vond het heel onwaarschijnlijk, maar wilde het wel doen. We zullen dus zien!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » vr 18 mei 2012, 13:52

Hoi Renskezee,
In de meeste gevallen kunnen ze het uit een staal van 3 dagen wel uithalen hoor. Dat was hier bij mij ook 2x het geval. Ik zou met ronidazole wel heel voorzichtig zijn als je het aan kittens geeft. Ze moestten eens 1 vd bijwerkingen hebben!!! Bij een volwassen kat zou ik het ook overwegen als de rest niet helpt zoals hier. Ik denk er ook aan om het te gebruiken als ze nu weer positief test maar dan wel als ik moest vakantie hebben en er bij ben zodat ik gelijk kan zien als er iets mis is.

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 18 mei 2012, 14:10

Okee, dat zou mooi zijn als ze het inderdaad kunnen aantonen met ontlasting van 3 dagen! Het is wel een goed idee denk ik om niet met ronidazole te beginnen, maar met panacur bijvoorbeeld. Ik zou het inderdaad maar eng vinden als je weg bent naar je werk en ze krijgen allemaal bijwerkingen.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 28 mei 2012, 16:09

Ik wou nog even laten weten dat er geen tritrichomonas uit het onderzoek is gekomen. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant niet, omdat we nu nog niet verder zijn... Misschien dat ik over een tijdje opnieuw laat testen, als het nog niet beter is.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 28 mei 2012, 16:12

Wel fijn natuurlijk maar nu weet je nog niet veel meer.
Hoe staat het nu met zijn ontlasting?
Groetjes Clem
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 28 mei 2012, 16:21

De ontlasting is helaas nog niet goed. Het is geen water meer, zoals het een tijdje terug was, maar het blijft dunnig.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 28 mei 2012, 16:23

Misschien kun je toch eens proberen hemw over te zetten op de Carocat Lam Rijst versie.
Daar zitten toch weer andere bestanddelen in dan de kittenversie.
Groetjes Clem
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 28 mei 2012, 16:27

Dat is ook nog een idee, dankje :) Ik heb in het topic Giardia ook wat uitgebreider staan wat er nu allemaal geprobeerd wordt en gaat worden. Momenteel proberen we het met Sensitivity control van Royal Canin. Eerst maar eens kijken wat dat doet.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 28 mei 2012, 20:20

Hoi Hoi
dit is echt giga balen ,dus je bent weer bij af ;( soms is het wel heel erg fijn als ze weten wat het is ,nu blijf je zoeken ,
Ik heb van een goede kennis gehoord dat vitamine B Complex heel goed helpt tegen diaree .dat zou je kunnen geven ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”