Speelgoed dat eigenlijk geen speelgoed is

Alles over speelgoed en ander vermaak voor je katten
Lieve

Speelgoed dat eigenlijk geen speelgoed is

Berichtdoor Lieve » wo 15 aug 2012, 14:02

Heb ik een hele gave catnip gevulde Kong-eend voor Lieve gekocht, speelt ze liever met een wattenstokje.
Ken je dat? Ik vroeg me af wat er bij jullie als speelgoed gebruikt wordt wat eigenlijk geen speelgoed is.
Ik ben op zoek naar tips voor mijn ondernemende nieuwsgierige apie.
Lieve speelt het liefst met van die kleine rietjes uit een drinkpakje.
Mag niet van mij, maar soms vind ze er een, en dan is het feest.
Heb net schoenveters gekocht, de uitvinding van de week! In het bekkie en slepen door het huis.
Steeds achterom kijken of die hele sliert wel meegaat, helemaal trots op haar prooi. blink_sm
En jawel, ze mag er alleen onder toezicht mee spelen hoor,
ik had hier al gelezen dat ze er soms aan willen gaan knabbelen.
Een gewone dichtgevouwen doos met grote en kleine gaten is ook een hit.
Heb er een paar wattenstokjes ingeprikt. Sjorren eraan! Fanatiek! laugh_sm
Ik hoop op reacties, wie weet kunnen we elkaar op ideeën brengen.
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Speelgoed dat eigenlijk geen speelgoed is

Berichtdoor Clemmetje » wo 15 aug 2012, 14:16

Wat een leuk onderwerp.
Hier wordt graag met tyraps gespeeld, sluitingen van brood en koek, ringetjes en doppen van limonadeflessen, en ook gewoon met een eenvoudig propje.
Een doos is ook altijd feest hier en jassen die op de stoel hangen ook. Daar wordt net zolang aan gefrunnikt tot die op de grond ligt en dan kun je er heerlijk mee spelen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Kegi

Berichtdoor Kegi » wo 15 aug 2012, 14:35

Hier ook de opgesomde dingen: veters, rietjes, papiertjes (liefst waar vlees heeft ingezeten),...

En de kleine bouwblokken van de kinderen. Dat zijn absolute toppers. En dan natuurlijk nog: wiebelende tenen. Vooral mijn tenen dan. Je zou nog wel denken dat er een reukje aan zit. huh_sm

Odett

Berichtdoor Odett » wo 15 aug 2012, 15:46

Hier ook de wattenstaafjes, maar die trekken ze helemaal uit elkaar en bijten ze in stukjes, dus die verstop ik maar. Verder heeft Mouse als favoriet haar veter, die sleept ze door heel het huis heen of ze gaat erbij zitten miauwen als teken dat wij ermee moeten spelen (= er door heel het huis mee lopen terwijl zij er achteraan jagen). Snoeppapiertjes vinden ze fantastisch, een doos (groot of klein maakt niet uit) blijft altijd in trek en met een fleecedekentje dat op de grond ligt, kunnen ze uren zoet zijn.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 15 aug 2012, 20:08

Leuk topic! Hier spelen ze graag met de binderdjes van het brood, wattenstaafjes, snoeppapiertjes. En Casper sloopt graag de veters van mijn schoenen. Potloden zijn bij Roxy favoriet.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 15 aug 2012, 20:21

Papieren zakken, zoals van Ikea! Miaula, Tippex en Lotus vinden het helemaal geweldig. Heb wel de handvatten doorgeknipt, omdat ik niet wil riskeren dat ze in mijn afwezigheid het handvat om hun nekje krijgen. Miaula kan zich uren vermaken met die stomme zak. Als de interesse afneemt, berg ik hem weer op, om hem na 2 maanden ofzo weer tevoorschijn te halen. Dan is het weer 'nieuw' en zijn ze weer helemaal hoteldebotel van de zak. Een kinderhand is gauw gevuld. ohmy_sm

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 16 aug 2012, 21:01

Dat klinkt aardig eensgelijks, wat ik lees. Hoe kon ik de tenen vergeten.
Onder m'n dekbed wiebelend en dan boem, met 4 pootjes tegelijk door de lucht zwevend er bovenop.
En dan knagen gelijk aan een karbonade wacko_sm
Tasjes idd ook, zowel plastic (doe ik niet, vind ik eng) als papieren, doorgeknipte handvaten; check.
Speelgoed "nieuw" houden is wel een goeie tip, dank je, dat vergeet ik nog wel es.
En inderdaad die afsluitdingetjes van broodzakken, die zijn hier zeer populair, maar jah dat is ook plastic, en plastic is hier superpopulair, en dan hangnjangnjang er aan knagen laugh_sm
Thnx allemaal, ik heb er weer wat nieuwe ideetjes bij, dat is hier wel nodig,
Lieve heeft de concentratie van een pinda, steeds weer met wat anders spelen. merry_sm

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 16 aug 2012, 22:47

Ik heb niet echt van die speelkatten maar sliertjes van cadeautjes of van bloemen vinden ze geweldig, haar elastiekjes, mandarijnen (moeten echt allemaal uit de fruitschaal en daarna op de grond) en de wattenstaafjes natuurlijk! Op het moment vermaken ze zich heel erg met de vliegjes lach_sm
Groetjes Elize

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 17 aug 2012, 10:13

Helemaal vergeten, mijn vorige katten, mijn laatste logékat en Lieve zelf vinden mijn yoga/fitnessmatje helemaal gaaf.
Hij ligt dus gewoon altijd in de kamer. Is gewoon zo'n simpel schuimrubberen dun matje.
Is zeer geschikt om woest overheen te racen, nageltjes diep in te zetten, en vooral, wat Lieve doet,
een rand ervan pakken en die dan aan gaan vallen. Terwijl ik dit schrijf doet ze het weer.
Helaas geen foto, ik was te laat. rolleyes1_sm

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 17 aug 2012, 10:46

Schoenen hebben ook veters!
Hoor ik opeens een kabaal in de gang.... ph34r_sm
Heeft Lieve lopen te slepen met een zware bergschoen!
Ik vond het gisteren al zo raar dat ik mijn ene bergschoen heel ergens anders tegenkwam dan dat ik hem had neergezet,
ik dacht dat de hond dat wel gedaan zou hebben, neejjj dus! laugh_sm

Terug naar “De Speelgoedwinkel”